Diskussion: Köpte precis en ny Nexus 5, vilken grym mobil!

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av maxenbraxen, 10 aug 2018.

Taggar:
  1. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Jag beställde ett nytt batteri till min gamla 5:a för 70 bagis och tog väl inte ens 10min att byta, perfekt att ha som en backuptelefon om den ordinarie skulle få för sig att krångla.
     
    johnconnor gillar detta.
  2. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Jag hade gärna köpt en Nexus 5 eller Nexus 4 mest för nostalgins skull.
    5'an var den sista riktiga nexus telefonen med anonymt utseende och en stor notifierings led i mitten i bottenkanten. Nexus 4 är ännu mer ovanlig, jag har bara sett en Nexus 4 en enda gång i handen på en ägare.
     
  3. kretin

    kretin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Är själv tillbaka till Nexus5 - bästa luren ever, sålde min S8'a för den tillförde inget, gav ingen ny-pryl glädje. Själlösa telefoner.
    Bytt batteri för ett år sedan, bytte nyss på lillebrors som han fick av mig, polaren köpte en här på marknan efter rekommendation...
    Ska inhandla lite fler reservdelar, det vita bakstycket var snyggt även på den svarte luren. Har ett extra original flipcover nytt i kartong, batteri, laddport.
    Kostar peanuts med sånt. Nytt extra hörlursjack köptes med.

    Så nu ska jag skaffa ett nytt vitt bakstycke, ett till fräscht batteri och sen e man good to go för 3+ år :P

    PS. Kör Pure Nexus 7.12, gbeans mini gapps. Typ 3 appar installerade från scratch! Då har man själv bättre koll på luren.
    PSS. Önskar de gjorde en refresh likt Nokia på några.
     
    Ibrahim och kirkx10 gillar detta.
  4. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 360
    Mottagna gillanden:
    1 719

    MINA ENHETER

    Hur går det idag, 1,5 år senare, har du kvar din Nexus 5? :)
     
    bernard gillar detta.
  5. kretin

    kretin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Yes!
    2,5 år senare :)

    Har uppdaterat den första dvs 16gb med lineage OS 7.12 och 2021 april säkerhetsuppdateringar.
    Finns en stöttad inofficial lineage 7.12 på xda. Vill inte köra nyare pga inkompatibiletet med hårdvara.

    Funkar jättebta. Såpass att jag ska byta tillbaka lillebrors 32gb o flasha den med.

    Så alla nostalgiker, det funkar att köra som daily ännu!

    Kör iofs en pixel 3a annars men sånt här gör mig glad. Reservdelar köpta från Holland, vad nu butiken hette. Sök phone parts Holland. Kan ta reda på det men nu är det lördag o BBQ med öl hehe.

    3rd edit. Rounded.com heter shoppen.

    Cheers!
     
    Last edited: 29 maj 2021
    flipp, EricG och Kristy gillar detta.