Fråga: Laga sprucken skärm 5Z

Diskussion i 'Zenfone 5Z - Allmänt' startad av WIRN, 8 sept 2018.

  1. WIRN

    WIRN Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    6
    Frugan tappade luren i marken när hon var ute och cyklade och nu uppenbarar sig nakdelen med att köpa en ovanligare modell. Jag hittar ingenstans att laga den. Är det någon som känner till nått ställe som reparerar skärmen till en Azuz 5Z?
     
  2. Blipp61

    Blipp61 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
  3. WIRN

    WIRN Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    6
    Last edited: 11 feb 2019
  4. Meri

    Meri Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag skickade in min 5Z till ASUS / LetMeRepair 19/7 för att byta sprucken skärm. I fredags (efter 2 kostnadsförslag och flera samtal) har de fortfarande inte fått alla delar eller vet när de kommer. Tror det är en bra idé att försöka göra det själv om man lyckas få tag på ett rep-kit.
     
  5. WIRN

    WIRN Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    6
    Varning för Asus egna service (via Letmerepair).
    Jag fick ett kostnadsförslag på 1800 och nu ska det kosta 2250 och luren har varit borta i snart 3 månader! Så fort jag frågar hur det går med min lur får jag bara nått luddigt svar om att de ska prioritera ärendet.

    Tyvärr måste jag nog även varna för Asus 5Z överhuvudtaget eftersom man inte kan gå till lokala reparationsstället runt hörnet när telefonen går sönder, eftersom det är en så ovanlig telefon, utan man är tvungen att skicka den till Asus/Letmerepair, som har världens sämsta service.

    EDIT: Tillslut fick jag faktiskt en ursäkt och lite rabatt på lagningen från Asus så nu känns det inte lika illa...
     
    Last edited: 11 feb 2019