Problem: Mikrofonbugg i Google assistent

Diskussion i 'Google Assistant' startad av joachi, 6 sept 2018.

  1. pehlm

    pehlm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2018
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20
    Platta:
    iPad 10th gen. (2022)
    Har nu uppdaterat Googleappen genom Play Store. Det funkar....! :D. Hoppas jag.....
     
  2. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Så du har alltså blockerat automatiska uppdateringar? Om du inte har gjort detta så är det i alla fall någon inställning du har gjort som hindrar dig från att få den senaste godkända versionen. Viktigt är ju också att ha den senaste godkända versionerna av Google Play Tjänsterna och kanske lite annat också. Har man varit inne och pillat lite för mycket kan det vara dags att göra en fabriksåterställning.
     
  3. pehlm

    pehlm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2018
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20
    Platta:
    iPad 10th gen. (2022)
    Nej, jag hade återställt Googleappen till 8.0.22.21 därför att den senaste jag hade genom Play Store inte fungerade. Men nu när jag uppdaterade igen genom Play Store fick jag en lite äldre version som jag tror verkar funka. Fast jag har inte automatiska uppdateringar, erkännes, gillar inte att bli styrd av företag. Gör uppdateringar när jag vill. Google Play Services (viktigt) uppdateras som bekant i alla fall trots avaktiveringen av automatiska uppdateringar. ;).
     
    Last edited: 9 sept 2018
  4. DAL3K

    DAL3K Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2017
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    5
    Vilken version av Google appen har du?
     
  5. pehlm

    pehlm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2018
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20
    Platta:
    iPad 10th gen. (2022)
    8.19.14.21. Min funkar helt okej nu. Fick det att funka genom att ta bort uppdateringarna till den förinstallerade appen och återinstallera den igen. Det fungerade med 8.15.15.21 (tror jag det var), sen uppdaterades den till 8.19 det funkar helt prickfritt nu! (Tror jag....) ;)
     
  6. DAL3K

    DAL3K Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2017
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    5
    Min fungerar också sedan måndags. Gjorde något liknande :)
     
    pehlm gillar detta.
  7. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    För mig funkar det fortfarande inte mer än ett gäng gånger innan jag måste starta om eller nåt sånt. Varken med beta eller vanlig Google app, inte med senaste eller med någon gammal. Inte någon skillnad med Samsung uppdateringen som kom idag heller. Någon som verkligen får det att fungera utan att mikrofonen ballar ur? Vad har ni gjort i så fall?
     
  8. pehlm

    pehlm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2018
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20
    Platta:
    iPad 10th gen. (2022)
    Det fungerade för mig när jag tog bort Google-appen. Då blev versionen 8.0.22.21. Men jag testade sedan att uppdatera appen genom Google Play igen, och det fortsatte fungera, jag har också avaktiverat "Rösttjänst" i Inställningar -> Appar -> Visa systemappar -> inaktivera Rösttjänst. Jag har även avaktiverat Bixby som kan störa Assistenten (avaktivera "Bixby Voice" inne i Bixby-inställningarna), inaktiverat Bixbyknappen (högst upp i Bixby) och även Bixby-home på skärmen (fast det har nog ingen betydelse). För mig funkar det nu, hoppas du får det att funka. ;)
     
  9. Guz28

    Guz28 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2018
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej, sitter också med en s8 och har haft lite problem med att mikrofon funktionen slutar fungera. Men jag har även problem att komma in bland utforska(inställningar), som jag har förstått det ska det vara kompass symbolen uppe till höger men den är för mig grå markerad och går inte att klicka på.. någon annan som har liknande problem?
     
  10. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ok, för mig fungerar det med den versionen man får när man avinstallerar, men så fort jag uppdaterar så slutar den fungera. Irriterande
     
  11. Padde72

    Padde72 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2014
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Något nytt om det här? Har fortfarande samma problem
     
  12. pehlm

    pehlm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2018
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20
    Platta:
    iPad 10th gen. (2022)
    Tråkigt att det inte funkar :( Prova att ta bort Google appen och/eller töm app data och app cache för den under appar i inställningar. Det borde gå, min funkar. :)

    Men avaktivera gärna Bixby också: Bixby inställningar -> Bixby Voice. Jag har även avaktiverat Rösttjänst: Inställningar -> Appar -> Visa systemappar -> inaktivera Rösttjänst, men det vet jag inte om det behövs. Det skadar dock inte.
     
    Last edited: 11 nov 2018