Ljudkvalitén för musik på Sonys mobiler håller inte måttet

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Acerbic, 21 sept 2018.

  1. Acerbic

    Acerbic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2014
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har ägt ingångsmodeller från både Samsung och Nokia (3) med överlägset bättre ljud från lådan än Sonys flaggskepp.

    Problemet är för musiklyssningen. Sonys högtalare är för diskanta med närmast obefintlig bas, vilket ger ett lådintryck över lyssningsupplevelen. Diverse inställningsmodifieringar gör inte någon fundamental skillnad.

    Instämmer ni med mig att Sony är efter ordenligt gällande ljud för musiklyssning på smartphones? Jag kan väl ändå inte vara den enda enda som reagerat?
     
    Last edited: 21 sept 2018
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    De Sony jag lyssnat på musik med har legat uppe i toppen vad gäller ljudkvalité i hörlurar även från mellansegmentet. Men jag pratar enbart om hörlurar. Du menar enbart externa högtalaren? Tycker just ingen mobil har tillfredsställande ljud från dess högtalare om jag ska vara ärlig. Inte för musiklyssning i alla fall.
     
  3. Acerbic

    Acerbic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2014
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Från högtalarna. Nokia och Samsungs budgetmodeller var helt klart godtagbara som tillfällig källa. Sonys flaggskepp låter dock som en plåtburk i jämförelse. Det är märkligt att inte fler påpekat detta.