Vad tycker ni om G7 Thinq?

Diskussion i 'G7 Thinq' startad av zoodiac, 3 maj 2018.

  1. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    1 004
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Skulle du säga att det primärt är med- eller utan Wi-Fi?
    Har också funderat på Om Google (tack vare Podcast appen) kan vara boven då jag upplevde en 15% minskning under dagens förlängda lunch och det är den enda appen jag har haft riktigt aktiv under tiden.
     
    mlswdroid gillar detta.
  2. jimpa77

    jimpa77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Jag hade också så och funderade vad fasen det var, men den är borta nu utan att jag vet varför. Men det är bara bra..
     
  3. mlswdroid

    mlswdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2018
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    LG G7
    Telefon 3:
    iPhone 5S
    Har alltid Wi-Fi påslaget, och under perioden i screenshot’et så tror jag den var uppkopplad mot hemnätverket hela tiden.
     
  4. spikenikistan

    spikenikistan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2018
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag tror att det är "Default notification" ljudet ;)
     
  5. spikenikistan

    spikenikistan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2018
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    jag kanske e wa off här, men är 4G+ samma sak som LTE ?
     
  6. solgule

    solgule Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2018
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    88
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
  7. solgule

    solgule Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2018
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    88
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Samtalsljudet upplever jag som otydligt och lågt. Jag måste byta till högtalartelefon-funktionen för att samtal ska flyta på utan en massa "va", "vad sa du"...

    Det är problem med otydligt ljud för båda parter.
    Det är inte det att jag blockerar den ocentrerade högtalaren i notchen, fast det kan förvärra problemet ännu mera. Kör på högsta volym.

    Är det något fel på min G7 tror ni? Eller är ljudet otydligt för alla? Verkar saknas övre mellanregister, låter som om ljudet passerar en kudde, om jag överdriver en hel del. Inget problem med mina andra telefoner.
     
  8. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Skulle tro att du har ett hårdvarufel då. Jag har inga problem att höra på ca 30% volym vid samtal. Ingen motpart som klagat heller
     
    solgule gillar detta.
  9. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Riktigt nöjd med batteriet i G7. Konstigt nog har jag lättare att få bra batteritid på G7:an än på P20 Pro som borde vara rejält bättre.

    Båda är identiskt konfigurerade [​IMG]
     
    RuffyMan och Bakken gillar detta.
  10. solgule

    solgule Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2018
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    88
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Jag drog ur 50% på ca 6 timmar idag, med mindre än 2 timmar skärmtid. Det var genom att köra wifi-hotspot ca 2 timmar och sedan vara ute i skogen med noggrann GPS i 3-4 timmar (GPS-appen drog runt 15 % om jag minns rätt).

    Edit: Det var nog 'Program' som stod på 15 %, och GPS-appen var väl kanske 2/3 av det.
     
    Last edited: 8 sept 2018
  11. grylle

    grylle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xperia XZ3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xperia XZ3
    +1 på detta, har också riktigt bra samtalsvolym/kvalitet på min G7!
     
    solgule gillar detta.
  12. solgule

    solgule Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2018
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    88
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Uppdatering: Efter byte av G7:a så upphörde problemet med otydligt samtalsljud. Bortse från alla klagomål på samtalsljud nedan, hade fått ett måndags-exemplar.

    Det är nog inte så dålig samtalsvolym, för jag fick ont i öronen efter att ha pratat 20 minuter. Det är mest ett otydligare ljud än vad jag är van vid, som gör att jag höjer volymen, utan att det hjälper så mycket. Gamla öron kräver tydligare ljud. Jag tycker det verkar osannolikt att det skulle vara något fel, fast lite skumt att det blir otydligt ljud för båda parter.

    Får väl höra med netonnet om jag kan få ett nytt exemplar att testa samtalsljud med, annars blir det nog retur. Har inte släppt det andra oöppnade exet ännu, ville testa först.

    Jag är inte helt nöjd med flera saker: Batteriet är lite för dåligt vid tung användning, i mitt fall mest vid wifi-hotspot och noggrann GPS. Skärmfärgerna är inte helt 100, trots att jag kör expert-inställningarna. Auto-ljusstyrka på skärm hamnar lite lågt ibland. Kameran kan ge utsmetade detaljer med auto HDR, fast blir mycket bättre detaljer om man kör manuellt. En FM-radio som inte fungerar med blåtandshögtalare är ju en lite udda begränsning. Långt ifrån ren android och bara Android 8.0 Oreo. Risk för lång väntan på Android Pie. Volymknappar sitter lite tokigt placerade, fel sida för mig. Och nu brister i samtalsljudet också.
    Krångellistan börjar bli lite för lång för mig.

    Finns mycket positivt så klart: Snapdragon 845. Bra ljud i trådade hörlurar och bra ljudinställningar: DAC med EQ, digitala filter, med mera. Inte så vanligt med hörlursjack, FM-radio, IP68 och SD-kort i samma lur nu för tiden. Smidig och lätt lur för att vara 6.1" skärm. Notchen ganska liten, men kunde vara smalare, för att kunna se fler status-ikoner. Ljusstark skärm, som även kan ge mycket låg ljusstyrka utan att blända i mörker. Bra svärta för LCD. Älskar vidvinkelkameran, det borde alla lurar ha, kan bli riktigt bra bilder i manuellt läge. Anti-skak på normalkameran. Mycket bra Krusell Nora-skal, ger bra gummerat grepp (fast dödar nog boomboxen helt pga invändig vaddering). Sist men inte minst, 2-1-priset.

    Vill verkligen gilla LG G7, men verkar inte helt lätt, med alla mina krav. LG G8 kanske blir perfekt.

    Edit: Tog bort att FM använder samma antenn som BT. FM använder ju hörlur som antenn, fast kan ju vara någon delad hårdvara ändå, men inte antenn.
    Edit2: Lade till att skärm även bra i mörker.
    Edit3: Ändrade lite vad gäller kameran, och lade till volymknapparnas placering.
     
    Last edited: 10 sept 2018
  13. solgule

    solgule Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2018
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    88
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Jag var förbi netonnet och fick en ny G7. Det blev en tydlig förbättring av samtalsljudet.
    Jag får be om ursäkt att jag tvivlade på @Fredriks@Fredriks och @grylle@grylle, ni hade rätt och jag hade fel.
     
    RuffyMan, grylle och Fredriks gillar detta.
  14. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Så bra att det löste sig smidigt med en ny enhet direkt [emoji106]
     
    solgule gillar detta.
  15. Adler

    Adler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Tänkte väl att jag skulle ge ett utlåtande nu efter ett par veckor med en LG G7. Det är en förbaskat trevlig lur måste jag säga. Självklart spelar prislappen in en hel del när man fick den för 3500:-. Jag hade en S7 Edge som jag också tyckte var en riktigt trevlig lur men när jag lade dem bredvid varandra märkte man att S7:an dels såg bra gammal ut samt att skärmen hade en extremt gul nyans gentemot G7an. Såklart har det med oled kontra lcd att göra men det var verkligen stor skillnad. Jag saknar dock svärtan och S7ans AOD som fungerade fint som väckarklocka, G7an är inte ett alternativ att ha som väckarklocka. Batteritiden är än så länge fenomenal på G7an, S7an var inte dålig men bra mycket sämre. Kameramässigt har jag inga jättehöga krav men oj vad användbart det var med vidvinkel! Bildmässigt håller jag osagt då jag inte är tillräckligt kunnig. Var orolig över notchen men det fungerar helt ok, jag tänker inte på det. Både frugan och jag ger 2 tummar upp!
     
    Antour, RuffyMan, Svampen och 1 annan gillar detta.
  16. Svampen

    Svampen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    219

    MINA ENHETER

    Håller med många andra här att batteritiden är fenomenal.
    Betydligt bättre än exempelvis Samsung S8 som jag hade innan.
    Riktigt nöjd med bytet så här långt.
    Sålde min ett år gamla S8 för 3800kr och köpte 2 G7:or varav den ena såldes för 4100kr.
     
    Ramboline och RuffyMan gillar detta.
  17. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Beställt en G7 nu.
    Får den nog nästa vecka.

    Medans jag väntar, så undrar jag lite om vad som stämmer gällande kameran och dess mjukvara.

    Hört att det kan vara lite problem.
    Vad stämmer, och har det kommit nån uppdatering som löst ev problem?
     
  18. Adler

    Adler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Inget som dykt upp vad jag märkt, däremot använder jag nu GCam och attans vilken skillnad!
     
  19. nukie

    nukie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    72
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Iphone 12
    Platta:
    Samsung S8 Ultra
    Platta 2:
    Samsung S8
    Är det bara jag som tycker att formfaktorn 19,5/9 är jobbig. Tycker att den är för smal och har ingen "nytta" av längden utan behöver bredden på telefonen.
     
  20. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Jag gillar det, visserligen är det inte många videos på YouTube som stödjer det formatet, men andra appar drar njytta av det, så som Twitter etc.

    Att det gör mobilen mer greppvänlig är den bästa fördelen.