Lenovo Tab P10

Diskussion i 'Lenovo' startad av luddawg, 15 okt 2018.

  1. luddawg

    luddawg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T
    Platta:
    Huawei M5 Lite
    Som jag förstått det så kommer nya Lenovo Tab P10 nu i oktober. Men jämför man specifikationerna så känns det inte som någon större uppgradering jämfört med förra årets Lenovo Tab 4 10 Plus? Kör snapdragon 450, det är väl nästan en nedgradering jämfört med föregående modell som har snapdragon 625?

    Enda positiva jag kan se är att den kommer med en nyare Android-version (8.0) från början.

    Compare Lenovo Tab 4 10 Plus 64GB LTE vs Lenovo Tab P10 - Lenovo Tab 4 10 Plus 64GB LTE vs Lenovo Tab P10 Comparison by Price, Specifications, Reviews & Features | Gadgets Now

    Är nära att köpa en Lenovo-platta. Men vet inte om det värt att vänta in P10 (som lär kosta drygt 3000kr). Eller om man bara köpa en Tab 4 Plus för cirka 2000-2500kr redan idag.

    PS: Tips på liknande plattor i denna prisklass mottages gärna. Men Lenovos plattor känns väldigt prisvärda hur jag än vrider och vänder. Såg även att Mediapad M5 Lite kommit, men den har micro-USB såhär 2018. Så den går nog bort.
     
  2. Rolan

    Rolan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2017
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Är också inne på att skaffa en platta. Har mest sikte på Mediapad M5 10.8, men även kollat lite Lenovo och Samsung. Om du inte har någon brådska kan du ju göra som jag hade tänkt, att vänta en månad till Black Friday. Tror du kan få ett ganska bra pris på den lite högre prisklassen då också :)
     
    luddawg gillar detta.
  3. Mippzilla

    Mippzilla Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2017
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4
    Japp köpte en tab 10 plus innan sommaren och är väldigt nöjd MEN om trenden fortsätter får man vara medveten om att man kommer hamna på efterkälken efter ett tag. Kommer med 7.1 och stannar där. Kom väl en säkerhets-patch som uppdaterade till Oktober men den förra var väl för April nånting. Så bra platta men ingen långkörare
     
    luddawg gillar detta.
  4. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 370
    Mottagna gillanden:
    5 160
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    Skulle undvika Lenovo om jag vore du. Uppdateringar kan du i princip glomma, har en Lenovo Yoga tab 3 plus själv. Skulle alla dagar i veckan lägga till lite och köpa en Huawei Mediapad M5, en mycket trevlig platta, köpte en till min pappa, grym skärm,ljud och bra prestanda.
     
    luddawg gillar detta.
  5. luddawg

    luddawg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T
    Platta:
    Huawei M5 Lite
    Det blev en Huawei Mediapad M5 Lite, är mycket nöjd hittills. Prisjakt hade listat fel i specifikationen, det stod micro-USB. Men vid lite närmare efterforskning så upptäckte jag att den faktiskt har type-C. Så föll valet på den (mycket pga Lenovos dåliga uppdateringar som jag läst om)

    Tack för input!
     
  6. Helge67

    Helge67 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2019
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Kommer nästan aldrig några uppdateringar till Lenovo tyvärr.