Mustymod ger inte root access

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av Numiro, 28 aug 2010.

  1. Numiro

    Numiro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej
    Igår flashade jag min i7500 till mustymods ""Latest ROM"" från hans forum . Däremot har jag nu fått lite problem och hans forum har inte varit använt sedan i juli och mitt hopp om att få svar där är ganska litet.

    Till problemen:
    Jag har hittills bara fått igång 1G när jag vanligtvis brukar ha 3G hemma. När jag flashade ROMen så hade jag ingen anslutning alls, till internet på mobilen, men jag lade till tele2s APN och trodde allt funkade bra när den kopplade upp till 1G. Detta var nu ett dygn sedan och jag har fortfarande inte fått uppkoppling till 3G en enda gång.
    APNen jag använder är följande:

    APN: internet.tele2.se
    Server: 132.244.196.90
    MMSC: http://mmsc.tele2.se
    MMS proxy: 130.244.202.30
    MMS port: 8080
    MCC: 240
    MNC: 07
    och resten satta till not set.

    Det andra problemet är att jag får meddelanden från tjänster så som Type Fresh om att jag inte är rootad då den inte kan nå vissa mappar. Jag var rootad innan jag fixade mustymod och trodde dessutom mustymod skulle roota. Men nu har jag googlat det tusentals gånger och har inte sett något sätt att roota mustymods 2.1.
    All hjälp uppskattas då jag kommer lägga upp lösningarna på mustymods forum utifall det finns någon som har samma problem som mig fast inte har turen att kunna läsa svenska :).

    Firmware: 2.1
    Baseband: i7500XXIK4
    Kernel unavaible
    Build number: galaxy-eng 2.1 mustymod eng. root.20100128 test-keys
    ROMen finns dessutom längst upp i posten.
     
  2. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Föreslår först och främst att du struntar i mustymod från februari och istället testat GAOSP Nigtly build: http://code.google.com/p/gaosp/downloads/detail?name=GAOSP-2-08262010-NIGHTLY.zip&can=2&q=
    Det är 2.2 och nästan allt fungerar vid det här laget, inklusive kameran. Utvecklas tillsammans med Cyanogen.

    Angående ditt 3g-problem så hade jag också problem med 3g på mustymod. I vissa ROMs behöver jag starta om telefonen många gånger innan uppkopplingen kommer igång, men jag tror aldrig det lyckades i mustymod.
     
  3. Numiro

    Numiro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har testat detta men den fastnar i boot hela tiden. Tror dessa ROMs hatar mig :P. Om du hjälper mig fixa det programmet ska jag med glädje köra GAOSP ^^
     
  4. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hmm... Det vanligaste när man får boot-loop är att man inte gjort "wipe" innan man flashar. Ska testa själv och se om det fungerar för mig...
     
  5. Numiro

    Numiro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får väll testa igen da, behöver jag flasha tillbaka den till 1.6 innan jag flashar till GAOSP nightly?
     
  6. Numiro

    Numiro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  7. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kul att det funkar! Ska inte spela någon roll vad mann kommer ifrån för version (bara baseband som blir kvar). Jag lyckades också flasha GAOSP men har bara lyckats få igång 3g på 1 av 8 omstarter...
     
  8. Numiro

    Numiro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej. Har inte heller fått igång 3G än men 2.2 ser bättre ut än 2.1 så jag e nöjd, den verkar dessutom supersnabb. Har dock inga "riktiga" apps ännu har bara fixat inställningarna hitills.
     
  9. willd

    willd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Förövrigt behöver du inte Server-parametern, kör bara på internet.tele2.se
    Det går både snabbare och stabilare :)
     
  10. Numiro

    Numiro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Asså nu har jag nästan gett upp. Jag kan installera froyo men såfort jag försöker installera google apsen (Nedladdning och beskrivning hur) Men den fastnar i oändlig bootloop igen. Kan man ladda ner android market och installera via adb?
     
  11. spanga

    spanga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Gick som en dans för mig att installera nightly. Numiro, kolla att din google apps-zip inte är korrupt?
     
  12. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Gjorde du "fix packages permissions"? Och använder denna gapps-fil: http://www.multiupload.com/FLC5R6KM8E
     
  13. Numiro

    Numiro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fått det att funka nu. Tack alla för hjälpen. Det är ngn bugg med google appsen så att man måste logga in på sitt googlekonto från första booten och min droid lyckades aldrig logga in, vart tvungen att skapa ett nytt konto osv från googlesaken som poppa upp. Gud ibland saknar man enkelheten med sin gamla sony ericsson :P