Ordentliga problem med Bluetooth

Diskussion i 'OnePlus 5 - Allmänt' startad av Skydive, 27 okt 2018.

  1. Skydive

    Skydive Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hej

    Som så många andra har jag haft problem med att ljud Kommer genom högtalaren och inte blåtand vid samtal och mediauppspelning.

    Jag trodde jag fick ordning på det genom att stänga av BT scanning men nu har ett nytt problem uppstått.

    När jag ansluter en BT enhet är det som att den kopplar upp ett samtal, utan att ringa.

    Tog en bild på hur det ser ut i bilen, men samma sak händer i alla Headset. Det där låga statiska ljudet som hörs vid samtal kommer hela tiden i headset och bil.

    - rensa bt catch och data hjälper inte
    - starta om telefon hjälper men bara första gången jag kopplar upp en bt enhet byter jag enhet uppstår samma problem igen

    Avslutar jag "samtalet" går inte långt ljudet till BT enheten utan telefonen .

    Någon som har en lösning Börjar bli väldigt trött på att inte kunna använda telefonen som det är tänkt!
     

    Bifogade filer:

  2. Riddler

    Riddler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Även med 5.1.6? Dom hade gjort nått med BT i den också.
     
  3. Skydive

    Skydive Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Yes, jag har uppdaterat den senaste och det är efter den jag fått dessa problem. Tidigare hade jag samma problem som "alla andra
     
  4. hahadaoc

    hahadaoc Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Testa ändra AVCRP version till en lägre (brukar vara 1.6 som standard) under utvecklaralternativ, brukar lösa det mesta när det gäller Bluetooth. Om du inte har utvecklaralternativ aktiverat så ska det vara under Inställningar > System > Om telefonen > tryck på "Version" 7 gånger och sen finns det ett nytt val under Inställningar > System.
     
    bernard gillar detta.
  5. Skydive

    Skydive Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Blev precis lite exhalterad där en stund när det fanns en möjlig lösning, men det hjälpte inte att sänka från 1.4 (default ) till 1.3.
    Har även testat att ändra i princip allt man kan ändra i developer mode utan resultat.

    Det enda som hjälper är att starta om, men då funkar det bara första gången jag ansluter BT sen tillbaka till samma sak
     
  6. Skydive

    Skydive Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Uppdatering:

    Jag gjorde en factory reset igår utan någon förändring.
    Däremot har jag anayserat felet ytterligare.

    När jag inte kan lysna genom BT-headset kommer ljudet antingen genom högtalaren men även allt som oftast genom högtalaren för örat, dvs den jag lysnar genom vid ett samtal.

    Det finns alltså några olika saker som händer när jag kopplar in ett BT-headset.
    1. Endast telefonsamtal fungerar med BT headset, en media
    2. Media kommer ut genom den vanliga högtalaren, telefonljud genom högtalaren för örat
    3. Både media och telefonsamtal kommer ur högtalaren för örat.

    Jag hittar inte riktigt logiken i hur telefonen beter sig vilket är frustrerande i sig.
     
  7. Skydive

    Skydive Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det verkar som att det var PUBG som strulade till det hela.... Söker man på problemet är jag inte ensam.
    Slutspelat helt enkelt!
     
  8. Riddler

    Riddler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Mer blåtand fixar i nya mjukvaran.. om de nu hjälper er .