Fråga: Batteritid S9

Diskussion i 'Galaxy S9' startad av Alexm969, 24 mar 2018.

  1. itemudjin

    itemudjin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    418
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Enligt användare av s3 och p20 pro hävdar att allt funkar nu efter en uppdatering från Huawei.
     
  2. Dejan195

    Dejan195 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    245

    MINA ENHETER

    Har haft en Huawei P10 och en Oneplus 5T kopplat till min Gear S3, ingen av dessa hade meddelande app i klockan, denna meddelane app kom endast fram när jag kopplade telefonen till min S7 edge, försvann när jag koppla till Oneplus 5T och kom tillbaka med S9.

    Med detta menar jag klart du kan svara på sms men tror inte du kan starta en konversation från klockan.
     
  3. Dejan195

    Dejan195 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    245

    MINA ENHETER

    En vanlig dag med en S9 där jag var utomhus kanske hälften av tiden.
    Typ 10 timmars batteri med ca 2 h och 30 min SOT [​IMG][​IMG]
     
  4. Dejan195

    Dejan195 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    245

    MINA ENHETER

    Tips till alla som vill ha bättre batteri. För mig (viktigt att förstå men tror det kan hjälpa andra) så drog min S9 20% mindre i standby genom att avinstallera Nova och använda stock.
    Mobilen låg på samma plats under båda dagarna och dag ett hade jag 65% när jag sluta jobbet och dag 2 hade jag 85%.
    Hoppas detta kan hjälpa någon iaf.
     
    hickan och LFCFredda gillar detta.
  5. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Med tanke på att Nova vs stock-launcher verkar påverka orimligt mycket undrar jag om andra sådana saker man kanske inte tänker på kan påverka? Tänker exempelvis på om man lagt på något ikonpaket eller installerat exempelvis någon apk-fil som ändrar snabbinställningsmenyn?

    Jag tycker s9 är en grymt bra telefon, men batteriet gör att jag alltid måste tänka på just det - batteriet.
     
    EricG gillar detta.
  6. Lezlow

    Lezlow Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag tyckte det var katastrof-dåligt batteri första dagen men då hade jag skärmen på max ljusstyrka hela tiden.

    Sen ändrade jag till auto-justering av ljusstyrkan och då fick jag mycket bättre batteritid, helt ok nu. Är på 55% just nu efter 7,5h med ganska mycket surfande sen jag gick upp.
     
  7. FFX

    FFX Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2018
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    4
    Är batteritiden fortfarande urusel eller har den blivit bättre? Flera källor på internet hävdar att den har förbättrats avsevärt andra säger att det inte stämmer.

    Vad säger ni som äger och använder S9:an?

    Jag funderar själv på att köpa en S9 nu på fredag, men blir minst sagt orolig när man läser om problemen med senaste exonysen.
     
    kallo gillar detta.
  8. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Jag tycker inte att den har blivit bättre. Jag är faktiskt relativt missnöjd med min S9a, generellt. Mycket kokar ner i den i mina ögon bedrövliga batteritid. S7, visserligen med lite större batteri, var ljusår bättre. Tror inte att mitt användarmönster skiljer sig nämnvärt.
    Kameran är dock löjligt bra!

    Jag hade nog inte gjort om samma köp, jag hade kollat på oneplus eller Xiaomi nu när Huawei lärt sig att ta betalt
     
    EricG gillar detta.
  9. Rickard92

    Rickard92 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2018
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    33
    Tycker inte det har blivit någon skillnad sen i maj när jag köpte min. Fortfarande kass tycker jag .
     
    Exile82 gillar detta.
  10. FFX

    FFX Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2018
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    4
    Synd.. Jag har blivit riktigt intresserad av Samsung pay. Skulle ha varit min första Samsung telefon.

    Vad får du för SOT ungefär?
     
  11. FFX

    FFX Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2018
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    4
    Hur kass är den? Vad jämför du med?
     
  12. Rickard92

    Rickard92 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2018
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    33
    Hade en iPhone 7 innan. Den hade betydligt bättre batteritid. I övrigt tycker jag telefonen är helt okej.
     
  13. Dejan195

    Dejan195 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    245

    MINA ENHETER

    Använde precis en S9 igen i helgen efter att ha sålt min förra i augusti pga just dålig batteritid.
    Får ut max 3h SOT och det är med energisparläge igång efter 50%.
    Men för att använda mobilen från 07.00 - 22.00 får jag ut typ 2h SOT med energisparläge efter 50%.
    Vet ej varför men mobilen drar mycket i standby för mig och har varit så med varje Samsung mobil för mig. Linus tech tips pratade om samma problem för ett tag sedan i en av hans videos. Lämnade tillbaka den igen och testade S9+ och fick ut ca 30 min till 1h extra SOT beroende på dag.

    Har annars en iPhone XS max och där är ju batteriet lite större än S9 men mindre än S9+. Skärmen är dock större och Apple är bra på att optimera iOS. Där får jag dock mycket bättre batteritid. Ca 4h utan att försöka men typ 5-6h om jag använder energisparläge.

    Som idag har 54% efter att ha kopplat ut telefonen från laddaren ca 06.30. Har haft energisparläge igång på jobbet när den bara ligger i skåpet. Har 1h 50 min SOt samt använd mycket Spotify i bakgrunden.
    Min S9 brukar ha dött vid detta laget eller ca 10%.

    Aldrig haft så bra batteri jämfört med någon annan telefon. Möjligtvis Oneplus 5T eller 6 hade liknande batteritid. IMG_0845.jpg
     
  14. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Bra fråga, 2 timmar, 3 kanske. Hur som helst, samma användningsmönster som med S7, men den var avsevärt mycket bättre.

    Jag klarar aldrig en hel dag utan stödladdning
     
    Dejan195 gillar detta.
  15. kallo

    kallo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Jag undrar precis samma sak som ovanstående skribent. Jag har läst ett par rapporter idag där det står att i augusti släpptes det en fix för att rätta till batteriproblemen för Exynos modellen. Bland i länken nedan.

    Battery Life Of Exynos Galaxy S9 Models Improved With New Patch
     
  16. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Ja, jag vidhåller fortfarande att jag har den sämsta batteritiden sen jag köpte min LG x2, Första dualcoretelefonen år 2011.
    Jag klarar aldrig en dag, jag stödladdar på kontoret.
     
    Rickard92 gillar detta.
  17. BigR

    BigR Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag stör mig inte på batteritiden. Har kvar 50% batteri efter ett dygn utan att använda energisparläget. Då har jag använt telefonen till lite av varje, men inte sett film. Jag har också sett över alla inställningar och appar noggrannt, som på alla andra telefoner jag haft.
     
  18. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Vi har säkert olika användningsmönster och olika förutsättningar.
    Min poäng är dock, som jag har skrivit tidigare, att jag hade en S7 tidigare. Jag inbillar mig att jag använde telefonerna på samma sätt, men jag märker en klar försämring i batteritid på S9.
    Så ja, beroende på hur man använder S9an så kan man säkert klara sig en dag eller mer, men jag anser ändå att batteritiden är sämre om jag jämför med S7
     
  19. BigR

    BigR Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Ja, det är svårt att jämföra olika användare. Jag kör inga sociala medier och stänger av Bixby- funktioner, surfar mycket, använder Samsung Pay flitigt, men ringer ganska lite. Jag hade också S7 och upplevde att den drog ganska mycket innan Nougat. Efter Nougatuppdateringen gjorde jag en seriös genomgång av appar o inställningar och då bettede sig batteriförbrukningen konsekvent. Nu lämnade jag S7:an för drygt ett år sedan, men jag upplever ingen större skillnad dom emellan vad gäller batteri. Ingen av dom imponerar direkt. Saknar funktion för auto-batterispar som kickar in vid 20-30%, så man slipper överraskningar.
     
  20. Dejan195

    Dejan195 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    245

    MINA ENHETER

    Precis användningsmönstret har stor betydelse. Jag använder sociala medier + youtube ganska mycket och med S9 var det omöjligt att få ut en dag.
    Men med iPhone XS Max (lite större mobil med) så får jag mycket bättre batteritid då sociala medier appar är mer optimerade för iOS, speciellt snapchat.

    Saknar dock android efter nästan 2 månader med iPhone [emoji23]