Skärmskydd erfarenhet - Galaxy S9

Diskussion i 'Galaxy S9' startad av krille30, 1 aug 2018.

  1. kajsthlm18

    kajsthlm18 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2018
    Inlägg:
    804
    Mottagna gillanden:
    567
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Här själv kört skärmskydd i mina tidigare år men sluta med det sen när jag insåg hur mycket pengar man spenderar på diverse skydd så slutade med skärskydd och nöjde mig bara med ett fodral. Men sedan har jag också en IPhone x och till min förvåning repades skärmen lite bara genom att ha den i fickan så vill inte råka ut för samma sak med denna. Men det verkar vara lite delade meningar om det så ska kanske ändå investera i ett skärmskydd trots allt.
     
  2. Kanel

    Kanel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2012
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    123
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Har samma erfarenhet. Min har flera mindre repor, men inga som syns om man inte granskar noga.
     
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det är dock enkelt förklarat med att gorilla glass är det sista glaset som faktiskt är rejält repbeständigt.. både 4 och 5 repas lättare då man ist lagt krut på att göra det mer krosssäkert. Personligen skulle jag hellre sett utvecklingen åt andra hållet då jag sällan tappar luren :) Men man kan inte få allt så nu får man nöja sig med lurar med mindre repbeständighet och ett kurvat pissglas man omöjligt kan sätta ett vettigt skärmskydd på...
     
  4. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 172
    Mottagna gillanden:
    635
    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch5 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Har också alltid kört med skärmskydd i glas till både S4, S5 och S6. Provade på S8an men de satt så dåligt att jag fick gå över till vanlig displayplastfilm. Använde då Samsung orignalskydd av plast.
    På S9 har jag valt att köra helt utan skärmskydd. Köpte som vanligt UAG skal vilket har rätt bra skydd runt kanterna. Har tappat telefonen ett par gånger från 1 och 2 meter och haft tur. Inga repor ännu tack o lov.
    Om jag skulle välja en flipcover så är nog Samsung orignal clear view covern en av de bästa.
     
  5. Sharkbait

    Sharkbait Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har Otterbox Defender till S9. Någon som kan rekommendera displayskydd som fungerar med det skalet?

    Har Samsungs mjuka displayskydd och måste ligga exakt för att inte skyddet skall "nypa" displayskyddet och då lossnar det..
     
  6. Tornis

    Tornis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag köpte s9 med clear view standing cover. Som har fungerat bra till och från. Ibland beter sig inte telefonen som att jag har skälet på, då släks inte skärmen när jag stänger luckan, vilket den ska. Det har funkat förr genom att ta ur tel ur skalet och sätta dit det igen och starta om tel. Men nu har jag försökt många gånger och inget hjälper. Jag blir gå ska irriterad att skalet inte funkar när den kostade 500 :- för mindre än ett halvår sedan. Finns det fler som upplever detta? Går det att fixa?
     
  7. Sipponen

    Sipponen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2013
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 512GB
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6 LTE
    Det är väl 2 års garanti på den. Be om ett nytt.
     
    Kristy gillar detta.