Galaxy S9/S9+ promos: Få Galaxy Tab A på köpet (för lurar inköpta efter 2018-11-30)

Diskussion i 'Galaxy S9' startad av F-Forward, 4 aug 2018.

  1. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Förut så begärde de ju inte ens ett kvitto.
    Nu gör de det, och man skulle tro att de gör det för att kontrollera att det blir rätt.

    Men att ändå skicka ut och sen kontrollera kvitto i efterhand är bara dumt.
     
    Kristy gillar detta.
  2. Droid96

    Droid96 Guest

    Väldigt dumt!

    Men bara för att något går att göra så betyder det ju inte att det är rätt att göra så. Det är en fråga om etik och moral.
     
    Kristy och tswfootball gillar detta.
  3. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Ja, ne jag hade inte tänkt göra det heller. Jag kommer bara ignorera deras mejl och se om Samsung vidtar andra åtgärder. Men jag anser fortfarande att Samsung får skylla sig själva att kollen är så dålig. Man ser klart och tydligt att det står 25/11 på mitt kvitto som jag bifogade.
     
  4. kajsthlm18

    kajsthlm18 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2018
    Inlägg:
    804
    Mottagna gillanden:
    567
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Jag tror att många chansade med att registrera sig på sidan iom att det skiljde sig bara några dagar från att erbjudandet dök upp. Det vara bara Tele2 som hade ett ovanligt bra erbjudandet, andra hade väl samma pris på luren den 25:e och senare.

    Laddar man upp kvittot i original och registrerar sig så förmodar man att Samsung gör en koll att man är berättigad till erbjudandet - sedan när man får en bekräftelse så utgår man från att Samsung av goodqill gör ett undantag när det är så få dagar som skiljer sig. Det är den reaktionen många visat på den här tråden och tackat Samsung för det. Inte så att någon fått ut en platta för en lur de köpt några månader sedan. Att kalla det för bedrägeri tycker jag är fel. Och det är inte alls ovanligt att man provar att nyttja diverse erbjudande, tror många gör det i andra sammanhang.

    Jag tycker också att det är Samsung som borde ha kontrollerat innan de skickar ut plattan. Att såhär i efterhand komma och påpeka för att de inte gjorde kollen för att underlätta logistikhanteringen får ju falla på de.

    Kräver de plattan tillbaka så har de väl rätt att göra det också, i så fall får de stå för frakten och ta emot en vara som redan är använd - tror inte att det är lönsamt för de. Men om de ändå väljer att göra det så skickar man tillbaka. I den screenshot ni skickat så står det bara att de vill att man skickar kvittot igen, då är det väl bara att göra det och sedan ta diskussionen vidare på det de vill att man ska göra. De kan inte kräva att man köper plattan för att de av misstag godkände registreringen.

    Min åsikt efter att ha följt tråden är att det är Samsung som klantat sig, användarna här har prövat med giltiga handlingar och Samsung har godkänt de initialt med 3 bekräftelse mail?

    Det känns som att Samsung reagerat när lagret minskat ovanligt fort och haft diskussion med distributören.
     
    Kristy, elotime, ASR och 1 annan gillar detta.
  5. Franke

    Franke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2015
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    S21 Ultra
    Platta:
    Ipad Air
    Det står klart och tydligt att datumet är 2018-11-25 på ditt kvitto. Företaget har skickat en felleverans till dig. Du har inte laglig rätt att behålla produkten. Samsung kan under tre år välja att efterfakturera detta. Det här skulle jag tänka mig kunna gå under bedrägeri eller egenmäktigt förfarande. Du har haft ett uppsåt när du utförde den handlingen.
    edit: att du haft uppsåt att kringgå villkoren och vilseleda Samsung är uppenbart eftersom du behövde fylla i formuläret om datumet för när inköpet gjordes (har jag för mig)
     
    Last edited: 12 dec 2018
  6. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    Kan knappast kalla det bedrägligt beteende, Tele2 har ju kollat kvittot innan dom skickade tabletten.
     
    ASR gillar detta.
  7. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Du menar att Samsung kollat kvittot antar jag, för plattorna skickas ju inte från Tele2 :)
     
  8. kajsthlm18

    kajsthlm18 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2018
    Inlägg:
    804
    Mottagna gillanden:
    567
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    "Laglig rätt att behålla produkten", "bedrägeri", "egenmäktig förfarande" herregud vad man överdriver det hela i fina ord.

    Han ansökte, skickade sitt kvitto. Då är det säljarens ansvar att granska och godkänna, de godkände och skickade varan. Vad har säljaren för ansvar? Vilseledde man säljaren med manipulerad kvitto, han skickade original?

    Sluta skrämma upp folk eller för att ni inte själva hade möjligheten att nyttja erbjudandet.
     
    ASR, 220volt och DaBull gillar detta.
  9. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    Såklart, typo. Tack
     
    220volt gillar detta.
  10. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Jag lägger inte ner mer tid i det här, vill Samsung ha tillbaka plattan så får dom komma och hämta den [emoji4]

    I mejlet efter registering står det så här

    "Din registrering är nu under behandling och din Galaxy Tab A 10.1 (Värde 1 990 SEK) kommer att skickas per post till närmaste utlämningsställe om din registrering är giltig för kampanjen med korrekt IMEI samt kvitto på köpet. Din order kan ta upp till 14 dagaratt levereras från att den har lämnat vårt lager."

    Hade min registering inte varit giltlig så borde Samsung aldrig skickat någon platta. Samsung borde nog se över rutinerna vid framtida kampanjer...
     
    Kristy, elotime, ASR och 2 andra gillar detta.
  11. Droid96

    Droid96 Guest

    Vill samsung ha tillbaka den så ska de stå för returfrakten. Det är inte mer än rimligt när de skickade ut den felaktigt till dig.
     
    Kristy gillar detta.
  12. putte79

    putte79 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    När du registrerar godkänner man även Villkoren, tex detta

    5. Promotorn förbehåller sig rätten att efter eget gottfinnande diskvalificera anspråk som Promotorn inte anser uppfylla dessa villkor. Promotorn har vid behov rätt att vidta rimliga åtgärder för att skydda sig mot bedrägliga eller ogiltiga anspråk inklusive, utan begränsningar, att begära ytterligare verifiering
     
  13. freli

    freli Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Galaxy S9
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    Fick mail igår om att min leverans är påväg. Bifogade också kvitto med datum den 25:e november.
     
    ASR gillar detta.
  14. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Jag köpte två S9: or på Black Friday, hoppas jag också får 2 plattor :) Vore inga fel!
     
  15. tontmobil

    tontmobil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    1 600
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Om din spårnummer för paket, kommer länge än "förbereds" så skriv till mig.
    Min ha varit förberedas ifrån tisdag...
     
  16. nictc

    nictc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    1 483
    Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8+
    Lär inte dyka upp innan julafton?
     
  17. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

  18. tontmobil

    tontmobil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    1 600
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Idag vid halv fyra fick jag reda på att den är påväg till mig
     
    DroidJunkie gillar detta.
  19. qube

    qube Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Jag fick ett initialt bekräftelsemejl efter jag reggat mitt kvitto som är daterat den 28:e nov., sen dess har jag inte fått några flera mejl. Idag fick jag dock ett SMS att den finns att hämta hos ombud "Mvh Bring".

    Har dock läst i tråden och jag funderar om jag inte ska hämta ut den då det ev. inte känns moraliskt rätt efter sett diskussionen som löpt här. Har dock inte bestämt mig. Hur skulle ni gjort och resonerat?
     
  20. nictc

    nictc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    1 483
    Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8+
    Hämta och ge den till mig då. Samsung är ett miljardbolag tror du att en platta för 300 kr i tillverkningskostnad gör skillnad för dom?

    Min kompis regga kvitto i lördags än så länge ingen bekräftelse tog de lång tid för de också?