Fråga: NFC Call

Diskussion i 'Applikationer' startad av Mikael8.0, 21 dec 2018.

  1. Mikael8.0

    Mikael8.0 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    Har en enkel NFC-Tag (Kjell & Co) som jag använt till annat tidigare.
    Nu skulle jag vilja nyttja denna till att göra en direktuppringning.
    Jag har appen Llama sedan tidigare och min första tanke var att den skulle få fixa detta men jag får error när jag testar "action". Jag antar att det är någon rättighetsfråga och jag har inte hittat något som skulle vara hinder.
    Så har jag då sökt i Play och hittat några appar men antingen fungerar de bara halvvägs eller inte alls.
    Någon app tog fram numret men jag var tvungen att klicka på luren manuellt för att ringa.
    Någon annan fixade detta hela vägen men bara om telefonens skärm inte var låst.
    Ytterligare en hanterade ringningen okej men kände då inte igen min tag.

    Llama läser en tag och memorerar infon för att sedan känna igen den och utföra "action". Andra skriver till taggen vad den ska göra, ex. ringa. Egentligen spelar det ingen roll vilken metod som används bara jag kan få till min lösning. Dock föredrar jag det förstnämnda alternativet.

    Jag har vid något tidigare tillfälle använt två appar för detta, den ena får trigga den andra att utföra åtgärd men jag vill helst slippa det.

    Tips på nån bra gratisapp, som ni vet fungerar önskas.
    Tanken är att, om jag får till detta, att andra personer ska kunna använda min tag för samma åtgärd, därav gratisapp.
     
  2. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 040
    Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Kan detta (att det inte funkar) ha med Googles nya regler att göra, alla appar som har behörighet till sms och samtal måste ju radera dessa nu...?
     
  3. Mikael8.0

    Mikael8.0 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    Testar igen och jag har kommit fram till att det är okej med två appar för detta, om så skulle behövas. Men det måste funka så som Llama gör, att taggens information som den är ska läras in och att när just den informationen detekteras ska en action utföras. Detta eftersom andra ska kunna nyttja detta utan att det skrivs över något nytt/annat till taggen.
    Kan det vara så illa att jag måste köpa Tasker? att ingen annan app i hela affären klarar detta?
    Eller hur kan man tillåta Llama att få behörighet?
    Hm.. exakt nu i skrivande stund kom jag på att jag numera har Pie. Får testa lite igen då..