En andra chans för Nokia 7 Plus

Diskussion i 'Nokia 7 Plus' startad av per79, 20 nov 2018.

  1. new2swedroid

    new2swedroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2018
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2

    Det fetade stämmer mycket bra. Jag har aldrig varit med om att ha så många stavfel som på min 7+. Glaset är så hemskt halt också så det är svårt att markera en text för du måste ju först hålla fingret stilla men fingret rör sig nån millimeter åt endera håll.
    Jag har bara min bästa telefon att jämföra med, en Nexus 6p men där var det inget snack om att kunna hålla fingret stilla eller en massa kaskader av stavfel. Wifi antennen är så mycket bättre på 6p, tappade aldrig kontakten men på 7+ förlorar den kontakten hela jäkla tiden. Har aldrig varit med om att en telefon är så småkass på allt.
     
  2. new2swedroid

    new2swedroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2018
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2
    Hur bra är Sonys mjukvarusupport då? Och hur länge släpper de säkerhetpatchar?
    Den enda anledningen till att jag valde 7+ var att de har tre års släpp av säkerhetspatchar.

    Är Sonys kamera hyfsat ok nu?
     
  3. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 105
    Mottagna gillanden:
    4 808
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Xperia XA2 har en bra kamera för prisklassen:
    Test: Sony Xperia XA2 - Datormagazin

    Vet inte exakt hur lång support Sony har. De är dock duktiga på att testa noga och krossa buggar innan de släpper på en uppdatering:
    Sony explains why Android updates take so long
     
    new2swedroid gillar detta.
  4. Guts

    Guts Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2014
    Inlägg:
    246
    Mottagna gillanden:
    150

    MINA ENHETER

    Har ägt flera skräpmobiler från Xiaomi i samma mellanklass(pris) och där utklassar 7 plus Xiaomi i allt. Kommer inte på någon anledning att köpa en Kineslur i mellansegmentet med utgångspunkt "kvalitet" När Nokia är bättre och bara blir bättre.
    Sen håller jag med om att mjukvaran har varit en akilleshäl. Men de 2 jag har hemma hittar iaf inte jag några störande buggar på nu. Pie på bägge och allt funkar nu efter några patchar.


    Kan inte utrycka mig om Sonys men de är säkert bättre.
     
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Du måste skämta. Xiaomi är mycket bättre än Nokia när det gäller kvalitet och prisvärde det är därför Redmi och Mi-serien är så pass populära bland entusiaster. Tar hellre en Redmi Note 5 än Nokia 7 Plus trots att Redmin är mycket billigare.
     
  6. Guts

    Guts Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2014
    Inlägg:
    246
    Mottagna gillanden:
    150

    MINA ENHETER

    Nej jag skämtar inte varför skulle jag?
    Ägde en Redmi en otroligt kort period kan jämföra den som att köpa bromsbelägg på Bilt***

    Men självklart tycker alla olika och jag respekterar det. Det är ju det som kvalitets"känsla" är. I det här fallet upplever vi helt olika.
     
  7. new2swedroid

    new2swedroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2018
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2
    Tack för tipset. Ska läsa recensioner och bilda mig en uppfattning. Jag har haft en z1 mini som jag blev väldigt besviken på (tappade den från låg höjd och de små sprickor som uppstod på glaset gjorde telefonen helt oanvändbar) och har hållt mig borta från dem sedan dess. Det går ju att ge ett företag en andra chans. Jo, väldigt kass kamera hade de också!
     
  8. Droid82

    Droid82 Guest

    Vilka Xiaomimobiler i samma prisklass som Nokia 7 Plus har du ägt?
     
    Last edited by a moderator: 26 dec 2018
  9. Guts

    Guts Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2014
    Inlägg:
    246
    Mottagna gillanden:
    150

    MINA ENHETER

    Köpte den här när den kom efter bra betyg.

    Xiaomi Mi6: Toppad prestanda i kompakt format - billigare än konkurrenterna!

    Efter ett par veckor var det nått som skramla i telefonen. Kameran ska man inte prata om den hittade aldrig fokus i autoläget. Men kan vara jag som fick ett måndags ex.

    Den senaste dock inte i samma prisklass var Redmi note5 den hade jag i bakfickan när jag bytte däck på bilen tog fram den tappade den max 40cm. Startade aldrig mer.

    Synd för jag gillar mjukvaran men byggkvaliten håller inte för mig iaf.

    Längre tillbaks ägde jag en Kenzo den var det bara strul med ojämn täckning samt burkigt samtalsljud.
     
  10. Droid82

    Droid82 Guest

    Aha, tråkigt att ha haft fel på 3 av 3 möjliga Xiaomi-telefoner, jag förstår din frustration. Det är knepigt det där med total felfrekvens då sådan statistik är lite svår att få tag på från tillförlitliga källor så man går ju mycket på anekdoter och egna erfarenheter i avsaknad av annat. Kul att höra att du gillar känslan på din Nokia 7 Plus i alla fall. När du säger att du har två hemma utan buggar, menar du då alltså specifikt två stycken Nokia 7 Plus eller är det även någon annan Nokia-lur? Om du menade två stycken Nokia 7 Plus så är det kul att höra att de i så fall har uppdaterat bort många av problemen. Jag skulle nog själv sakna notifikations-lampa lite väl mycket, annars så tycker jag att den ser intressant ut, möjligtvis med viss tveksamhet kring hur bra fingerprint-sensorn är, det verkar vara blandade bud kring det. /Gammalt Nokia-fan som ägt många Nokia-lurar genom åren.
     
  11. Peter_i_Gefle

    Peter_i_Gefle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Nä, skulle nog inte med rent samvete kunna rekommendera denna telefon till någon. Verkar som att Novatek-panelen som Nokia använder sig av är riktigt usel. Folk som inte upplever problem verkar för det mesta sitta med enbart "Goodix"
     
  12. new2swedroid

    new2swedroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2018
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2
    Lite småbuggar på en telefon är något som man kanske kan räkna med men flertalet stora buggar samtidigt är inte acceptabelt.
     
  13. Gnislah

    Gnislah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2018
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    40
    100%. Ren android, 3.5mm, bra skärm och grym batteritid. Ingen annan telefon uppfyllde dom kraven när jag köpte den. Satt ner animationshastigheten till 0.5x så flytet är riktigt bra.
     
  14. new2swedroid

    new2swedroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2018
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2
    Kul att du gillar den.
    Jag har råkat ut för ett ytterligare problem med telefonen : Den tappar wi-fi anslutningen. Ständigt. Står jag 1 m från routern hittar den signalen ibland men oftast är det ett stort frågetecken på wifi-symbolen. Hemsk telefon som bara har gett mig problem sen jag köpte den.
     
  15. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    känner inte igen mig i nån av problemen heller.. det är tvärtom den telefonen ihop med moto g serien som fungerat bäst för mig. samsung galaxy 7 8 9 däremot var tvärsämst för min del och det verkar bli sämre för varje ny som kommer. Det enda jag kan tycka är jobbigt med nokian är storleken mend et gäller nästan alla nya telefoner idag, de är alldeles för klumpiga. Hade jag idag stått i köptankar hade jag dock köpt den som jag använder som andra-telefon och det är moto g 6 plus... g-serien är helt enkelt överlag jävligt bra.
     
  16. Bappe

    Bappe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2013
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Jag skulle inte välja den igen, men då pga att jag har alldeles för små händer för storleken på telefonen. Batteritiden är klockren! Haft min i 6 månader, enda jag kan anmärka på är storleken. Kommer nog att sälja den ganska snart till förmån för en mindre mobil.
     
  17. Gnislah

    Gnislah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2018
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    40
    Animationshastigheten är verklig förbryllande direkt ur lådan. Sätt ner det eller stäng av den helt så visar det sig hur rapp SD660 verkligen är.

    Det jag har upptäckt nu när jag har samma bild på låsskärmen som hemskärmen är att den lägger på någon tint på låsskärmen, går det att stänga av?
     
  18. Choxo

    Choxo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2019
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag var väldigt nöjd med den till en början men nu har den flera fel som för att jag absolut inte skulle rekommendera någon att köpa den!!! Min har problem med ljudet, den laddar inte, batteritiden har minskat oerhört och tangentbordet laggar så det är svårt och tidskrävande att skriva. Jag har lärt mig att det bästa är att skriva först, låta det bli de fel det blir o sen gå igenom allt man skrivit o rätta snabbt genom att markera orden (ordlista funkar). Det är löjligt mycket uppdateringar. De marknadsför det som att telefonen alltid har det senaste. Ja visst men räkna med säkerhetsuppdateringar åtminstone 1 gång per öpnsd. Jag har pga alla problem fabriksåterställt tel o har inga appar annat än det som var på från start. Har ändå uppdateringar i play store minst en gång i veckan. Absurt!

    Ingen av de här problemen fanns från början utan har kommit mer och mer.

    Supporten som de skryter om. "Chattfunktion dygnet runt" är ett skämt, du slösar tid med att få hjälp av personer som vet mindre om telefonen och har sämre engelska än du själv. Hur service funkar återstår att se, ska lämna in den nu.
     
    thr gillar detta.
  19. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Min NOKIA 7+ fick jag under 300€. Men var ett erbjudande. Ända problemet jag har haft med luren är battery drain. Och att uppdateringar kommer i slutet av månaden. Dvs patchar.
     
  20. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Får se hur bra NOKIA 9 är. Dvs vad folk tycker.