Problem: Nexus 9, tappat anslutning till wifi. Problem kvarstår även efter Factory reset.

Diskussion i 'Google Nexus' startad av filijo, 17 jan 2019.

  1. filijo

    filijo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har problem med min Nexus 9. Började med att den tappade anslutningen till mitt wifi och var otroligt seg. Ibland fick man inte alls några tillgängliga wifi men ibland kom de upp och man får ange access key och den försöker ansluta men hänger sig när den skall tilldelas IP-adress. Har försökt att göra en Factory reset men det fungerar inte. När jag gjort en factory reset och ska starta installationsguiden med att välja språk så kommer flera felmeddelande om att bluetooth inte fungerar, "Bluetooth share keeps stopping". När man på senare steg ska välja wifi att ansluta mot får jag upp något nät att ansluta mot men inte alla (har flera). När jag försöker ansluta på det som hittas i listan så går det att ange access key men sen verkar den inte få någon IP-adress. Har flera andra enheter som ansluter till samma nät och som inte har några problem så det verkar vara isolerat till min Nexus.

    Är det någon som varit med om liknande och/eller har idé om lösning på detta?
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
  3. filijo

    filijo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svar.

    Ja, jag befarade tyvärr också att det är hårdvarurelaterat men hoppades att det skulle kunna finnas något annat det kunde bero på.

    Angående Google factory image så har jag varit inne där och försökt klura ut hur man gör detta men förstår tyvärr inte alla steg hur man ska göra, har aldrig gjort något sådant innan. Men dte finns kanske en väldigt bra förklarande tråd/lathund kring detta här på forumet eller någon annanstans? :-)