Diskussion: Tips på skärmskydd till XR

Diskussion i 'iPhone XR' startad av Droid55, 20 jan 2019.

  1. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag skulle vilja ha tips på skärmskydd till XR. Vad använder ni och hur fungerar det?

    Jag är mer orolig än vanligt då man använder mycket svepgester d.v.s. man är ofta vid telefonens kanter. I övrigt ska ju skärmskyddet sitta bra, ingen halo-effekt o.s.v.

    Kör ni på heltäckande eller case friendly?

    Jag kommer nog att köra på ett skal från iDeal of Sweden och skulle tro att de flesta skärmskydd passar med det? Ser inte ut att gå upp så mycket över skärmen eller dylikt. Kan ha fel.

    Alltid föredragit glas men jag vet inte om plastfilm kanske sitter bättre på skärmar som dessa? För jag har hört att plastfilm (beroende på tjocklek kanske) skyddar bättre vid fall. Om inte annat så skyddar ju båda mot repor vilket är det jag främst vill skydda mot.

    Någon som har testat Dual Easy Film från Ringke? Intressant installation, men är det bra att skärmskydd täcker frontkameran? Vet att Apple har några guidelines, vad säger de?


    View: https://youtu.be/GofLT-oXTjI

    Edit: Förtydligade texten.
     
    Last edited by a moderator: 20 jan 2019
  2. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Missförstår jag dig nu, eller förutsätter du att skärmskydd till XS kommer passa till XR? Det stämmer inte isf. XR har större skärm. :)
     
  3. J.M.E

    J.M.E Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    93
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max
    Kör med detta till min XR. Täcker skärmytan perfekt och är grymt lätt att installera.

    OMOTON [3 Pack Compatible for iPhone XR Screen Protector with [Easy Install Tool] [9H Hardness][Anti-Scratching][Anti-Oil][Anti-Bubbles][2.5D Round Edge] https://www.amazon.co.uk/dp/B07GB3XJYZ/?tag=oid0d-21
     
    Droid55 gillar detta.
  4. Droid55

    Droid55 Guest

    Nej, det var inte så jag menar. Jag menar mer att de har samma skärm i form av kanter o.s.v. Tänker att ett skärmskydd som sitter bra på X/XS också sitter bra på XR (annan modell men samma märke). Jag är fullt medveten om att XR är större än XS och mindre än XS Max. :)
     
  5. Droid55

    Droid55 Guest

    Finns många av denna modell (men kul med en direkt rekommendation!). Märker du inte av kanten eller du kanske gör det men har vant dig? Jag tänker att dessa som inte täcker så gott som hela skärmen är mer märkbara vid svep?
     
  6. J.M.E

    J.M.E Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    93
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max
    Kanten är så smooth att jag inte märker av den.
     
    Droid55 gillar detta.
  7. NaxoS

    NaxoS Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Series 7 45mm
    Köpte precis(2 timmar sedan) Belkins skyddsglas hos Apple, där dom monterar den åt dig med ett speciellt verktyg så passformen blir 100%. Kostade 419kr, visst, mer än vad ett likvärdigt glas hos Kjell/Clas kostar, men då är risken att det skiter sig och vips 250kr rätt i sjön.

    Är otroligt nöjd med resultatet, sitter perfekt, utan damm och bubblor. Glaskanten är mycket tunn så den känner man knappt. Trevlig personal också!
     
  8. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag har inte nära till Apple Store, sen är jag nojig med att överlämna min telefon. Sett på YouTube hur olika det kan se ut. Vissa är väldigt varsamma medan vissa inte alls verka lika varsamma med ens telefon.

    Kan tänka mig att själva installationen blir perfekt dock, men jag är ganska duktig också. ;) Så länge inget dammkorn kommer emellan (det värsta i hela installationsprocessen).
     
    RuffyMan och NaxoS gillar detta.
  9. Englund81

    Englund81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    1 133
    Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)
    Tror du macforum i Göteborg också gör monteringen?
     
  10. Droid55

    Droid55 Guest

    Tror faktiskt att det är exklusivt för Apple Store, men jag kan ju ha fel. MacForum erbjöd det inte förra året dock (menar 2017).
     
    Last edited by a moderator: 20 jan 2019
    Englund81 gillar detta.
  11. Droid55

    Droid55 Guest

    @Englund81@Englund81 Kan ju dock tillägga att MacForum (Halmstad) erbjöd sig att installera skärmskydd åt en (om man köper via dem). Så om de misslyckas så ligger det på dem. Jag vet inte om de är bättre än vad jag är, men om man vet med sig att man brukar misslyckas så kanske de lyckas bättre.
     
  12. Englund81

    Englund81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    1 133
    Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)
    [emoji85]
    Tar gärna emot hjälp så man slipper lägga massa mynt i svärburken. [emoji56]

    Tack, ska kolla upp det. :)
     
  13. Droid55

    Droid55 Guest

    Hehe, jag förstår. Även om jag har misslyckats så lyckas jag betydligt oftare. Dessutom är de ju ganska billiga och man får 2-pack så man har råd att misslyckas. Ja, förutsatt att man beställer via t.ex. Amazon UK.
     
  14. Droid55

    Droid55 Guest

    Tack igen för tipset, sitter som smäck och skitenkel installation. [emoji4]
     
    J.M.E gillar detta.
  15. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Whitestone Dome är riktigt bra enligt mig.