Zenfone 5Z - Systemuppdateringar och buggrapportering

Diskussion i 'Zenfone 5Z - Allmänt' startad av ASUS.Sverige, 22 jun 2018.

  1. love king86

    love king86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2018
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0
    [QUOTE = "Suhit Kar, post: 2383184, member: 65020"] [QUOTE = "রাজা রাজা 86,: 2383183, সদস্য: 64223"] [USER = 25069] @ ASUS.Sweden [/ USER] তারপরে আমরা আরকোর পাইনি ... ASUS.Steve [/ USER] Z বাজারে Z Z Z Z Z Z Z Z Z Z Z Z Z
    [/ Quote] I understand your frustrations but it is you who is at fault.If ARCore is very important to you, You should have checked this before buying..Though I don't think.it is anywhere a must have feature but you may have another opinion [/ QUOTE]

    Thanks . My Mistake Only ?. But Flagship Mobile Does Not Support ARCore Means Thats My Mistake .. : Cry:
    Every Company Moving AR .. But This Company Does Not Like
    Augmented Reality .. Next Apps And Games Required AR Only .. At Time What Will They Do ..
     
  2. ASUS.Sverige

    ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Inte just nu! Ja.. förutom att ZenUI 6 kommer med nästa Zenfone.

    Mvh
    ASUS
     
  3. ASUS.Sverige

    ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus ZenFone 6
    We'll debug a bit here! Thanks for your feedback.

    Best regards
    ASUS
     
  4. ASUS.Sverige

    ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Hi

    Yes, we have not changed the power menu as we didn't feel like it is necessary - the same with the screenshot where we are offering several ways to take screenshots in ZenUI which, we think, is already better than 'Android standard'.

    For the system wide dark theme, as we answered in swedish to another user, it is currently not a feature of ZenUI 5 - as such the dark themes only gets you "half way". Unfortunately that is where we are at today.

    Concerning the lockdown feature - we are looking at this internally.

    Best regards
    ASUS
     
  5. Suhit Kar

    Suhit Kar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2019
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    [QUOTE = "রাজা রাজা 86, পোস্ট: 2383188, সদস্য: 64223"] [QUOTE = "সুহাইট কার, পোস্ট: 2383184, সদস্য: 65020"] [QUOTE = "রাজা রাজা 86 ,: 2383183, সদস্য: 64223"] [ USER = 25069] @ ASUS.Sweden [/ USER] তারপরে আমরা আরকো পাইনি ... ASUS.Steve [/ USER] Z বাজার ZZZZZZZZZZZZ
    আমি আপনার হতাশাকে বুঝতে পারি তবে আপনিই দোষারোপ করেন. যদি এআরকোর আপনার জন্য খুবই গুরুত্বপূর্ণ তবে আপনাকে কেনার আগে এটি চেক করা উচিত .. যদিও আমি মনে করি না. মতামত থাকতে পারে [/ QUOTE]

    ধন্যবাদ. ভুল? না ভুল .. .. ..:
    মুভিং মুভিং .. কিন্তু মুভিং কোম্পানি পছন্দ করে না
    Augmented রিয়ালিটি .. এবং গেম প্রয়োজনীয় প্রয়োজন .. সময় তারা কি করবে ..
    [/ QUOTE]
    হলে পর্যায়ে .. পর্যায়ে প্রয়োজন তারা
    YES but if we use pill gesture of pixel,there is no shortcut.to take screenshot.without using hardware button..If you implement something like three finger swipe gesture to take screenshot.it will be great
     
  6. ASUS.Sverige

    ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus ZenFone 6
    You can still access the screenshot quick-icon from the quick settings! Just press it for a screenshot!

    Best regards
    ASUS
     
  7. Suhit Kar

    Suhit Kar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2019
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    Yes that's an option..But more the merrier..Anyway I have noticed that When on Asus Calling screen ui we cant use nav bar or gesture until the phone is either picked up or cancelled..We have to wait 40 sec if we just want to ignore..Any probable fix from.ypur side?
     
  8. ASUS.Sverige

    ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Hi

    This is an intended feature to prevent unexpected exit from the calling screen. As such, so far we won't be changing it.

    Thanks for all your feedback!

    Concerning the screenshots - we'll bring the feedback back to our RD.

    Best regards
    ASUS
     
  9. Suhit Kar

    Suhit Kar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2019
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    Thanks for answering..Though I will still urge u to give option to enable or disable that function in calling screen.. Because even if we by mistake exit the calling screen,we could easily get back to that by many ways,But in this way 40 s is being wasted because we cannot carry out the work we r doing..I will be really grateful if u pass this matter to team ..thanks
     
  10. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 182
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Så Zen Ui 6.0 kommer inte att släppas till Zenfone 5z? :(

    Annars för nästa Zenfone så hoppas jag på följande hårdvaruförbättringar

    * Lite större batteri, så länge inte vikten påverkas nämnvärt.
    *Bättre vibrationsmotor
    *Förbättrad Vidvinkel kamera (givetvis även en förbättrar kamerahårdvara rent överlag, men är rätt nöjd med nuvarande förutom vidvinkel.
    *Trådlös Laddning
    * IP ratning (eller utbytbart batteri).
    * Inte följa den läckta Zenfone 6z där Kamerasensorn är i höger av skärmen, ser väldigt osymmetriskt ut...
    * Behålla den lätta vikten, detta gör Zenfone 5z så mycket mer lätthanterlig jämfört med t ex Oneplus 6.

    Hade gärna också betalat extra för en grym OLED-panel, men antar att ni vill spara in på just det för att kunna ligga under Oneplus i pris? :( Men ser hellre att ni då har 2 olika varianter där 5z representeras, men också en dyrare variant med fler high end specs. Istället för som i nuläget där ni har 5z och en exakt kopia fast med en sämre processor. När ni redan har fler budgetmobiler under Zenfone 5.

    Nu vet jag inte hur prissätningen såg ut i övriga världen, men i Sverige så kändes Zenfone 5 helt irrelevant vid lanseringen. För 500 kr mer så fick du flaggskeppsprocessorn och mer ram.

    Ser nu att prisskillnaden är mycket större än vid lansering. Enligt prisjakt så är skillnaden idag 1200, vilket låter mycket vettigt, men vid lansering så var det enbart 500 kr om jag minns rätt.

    Något mellan Oneplus och Samsung i prisklass hade varit perfekt, om det rör sig om verkliga high end specs.

    Presenteras nästa generations Zenfone på MWC? Annars hoppas jag i ni i år undviker att lansera den flera månader innan den släpps, Zenfone 5z lanserades i maj och släpptes i Augusti :/. Personligen så tycker jag Samsungs/Apples taktik är bäst, lansering några veckor innan försäljningsstart.
     
    Last edited: 9 feb 2019
    Corran_Horn gillar detta.
  11. ASUS.Sverige

    ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Tack för återkoppling!

    Som alltid är det en balansgång mellan vilka specar och vilket pris. Men även vilken nisch/inriktning vi vill ha. Vi hoppas vi överraskar.

    Zenfone 5Z lanserades med första leveranser i Sverige i början på Juni sen sålde den dessvärre slut och vi hade utmaningar att få in nog med lager ända fram till augusti.
    Men ja, vi hoppas undvika samma situation denna gång.

    Mvh
    ASUS
     
    Corran_Horn gillar detta.
  12. Suhit Kar

    Suhit Kar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2019
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    Is Zenfone 5z eligible for receiving Zen ui6?,Any teaser for us?
     
  13. ASUS.Sverige

    ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Hi Suhit

    Unfortunately we dont have anything we are able to share at this point concerning the next version of ZenUI.

    Best regards
    ASUS
     
  14. Suhit Kar

    Suhit Kar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2019
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    [QUOTE = "ASUS সুইডেন, 85: 2385635, সদস্য: 25069"] হাই সুহাইট

    ZenUI

    সেরা শুভেচ্ছা
    [/]
    Thanx. have a suggestion for yo
    [QUOTE = "ASUS. Sweden, post: 2385635, member: 25069"] Hi Suhit

    Unfortunately we do not have anything to share at this point regarding the next version of ZenUI.

    Best regards
    ASUS [/ quote]
    Thanks for the info..I have some suggestions for the next iteration of Zen UI to make an already awesome ui more awsome.
    1)In Zenmotion off screen gesture,Allow Flashlight to be configurable..Suppose write V to turn on/off flashlight

    2)Give an option to turn ON the assistive light for face unlock in pitch dark condition..

    3)Add fp shutter for selfies option..
    4)In Asus navigation gesture,Give an option to turn off the navigation icon swipe everytime we swipe...I know it will lead to loss of functionality(Screenshot etc) but it will make the transition smooth and immersive..
     
  15. ASUS.Sverige

    ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Hej

    Igår släpptes en ny uppdatering till Zenfone 5Z ; 90.10.138.181

    Säkerhetspatch Januari 2019.
    EIS-bugg i dagsljus fixat.
    Div. småfixar här och där.

    Mvh
    ASUS
     
  16. ASUS.Sverige

    ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus ZenFone 6
  17. Suhit Kar

    Suhit Kar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2019
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    Thanx EIS is super smooth now..I am so happy..But is it not possible to make EIS work in lowlight?because for wide angle camera it works super fine at night also
     
  18. ASUS.Sverige

    ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Hi Suhit

    Good to hear!

    Concerning EIS in lower light;
    In lower light there is a high risk of having EIS motion artifacts in the video. But more relevant here , on the main sensor, we are using an OIS assembly. So in lower light situations we are deferring to the OIS to preserve the best video quality.

    Such is our priority at this moment.
    We are studying hybrid methods but it is not something we are implementing at this point.

    Best Regards
    ASUS
     
  19. Suhit Kar

    Suhit Kar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2019
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    Yeah I understand..I have a query though..Why The bass & treble slider in audiowizard does not work in 5z when headphone is plugged in..But in case of Zenfone 5 it is working fine..Is it coming to 5z also?
     
  20. ASUS.Sverige

    ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Hi

    Actually, the functionality is same but it's presented slightly differently. (in 5, users can disable 'Advanced mode' in AudioWizard's custom mode).

    The frequency sliders in AudioWizard custom mode already covers the same range as 'Bass and Treble' Sliders did. You can scroll the frequency range window left and right and access the vertical sliders from 31Hz to 16kHz.

    As such, "specific" Bass and Treble sliders are redundant.

    Best regards
    ASUS