Problem: Kamerafokusen fungerar ibland inte

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av thestaar, 18 jul 2017.

  1. Fear83

    Fear83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Hej på er alla här!!!

    Igår fick jag de problemet vissa här haft att min kamerafokus inte fungera. Startade om flera gånger utan någon resultat återställde kameran för att se om de hjälpte hade samma problem. Åkte direkt till Samsung Service i Stockholm för att visa de om det är känd fel. Medans jag väntade på min tur så lekte jag med kameran se om de skulle bli bättre. Helt plötsligt så fungerade de och de var första gången jag råka ut för de sen dess har den fungerat vet inte vad de kan bero på. Orkade inte vänta på service för de var många som var först på tur innan de blev min tur. Kom hem googla istället och hittade här att mer en jag som hade samma problem. Trodde först att kameran hade gått sönder men när jag läste här så förstod jag att de var någon mjuk vara fel. Men konstiga är att jag fick den igår efter den senaste uppdatering som skulle fixa till de problemet. Frugan har samma lur men hon har inte de problemet vi båda har Samsung Galaxy S8 får se hur länge den håller nu.
     
  2. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Detta påminner mig om det hände samma sak när S6 lanserade och man fick skaka på telefonen för få det att fokusera. Men efter uppdatering så löstes problemet.
    Nån som fått detta update som säger Stability on Camera has been improved?
    [​IMG]
    https://forum.xda-developers.com/galaxy-s8/help/camera-blurry-t3616182/page2

    Hoppas när min S8+ kommer och inte blir drabbad av samma sak.

    Edit
    Såg nu jag postar i fel forumdel . [emoji28]
     
    Last edited: 21 sept 2017
  3. humble

    humble Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8
    Jag har samma fel jag med. Jag googlade lite och kom in på samma lösning som många andra här i tråden - skaka på telefonen. Vips funkade fokusen. Helt otroligt "b".

    Varit sjukt irriterande. Stängt av och på telefonen. Rensat cachen, putsat linsen allt. Så denna banala lösning hittade jag idag.
     
  4. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Jag har detta problem ibland, hade även en kund som hade detta i princip hela tiden och henne rekommenderade jag till samsung i kista.
     
  5. humble

    humble Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8
    Jag lämnade in min, åkte förbi Kista. De byter kameran och märkligt nog fabriksåterställer den. Jag blev av med problemet efter det. Ett tips, tänk på att åtgärda sprickor innan både fram och bak, annars måste de byta och de tar hutlöst betalt i jämförelse med butiker på stan.
     
    Kristy gillar detta.
  6. ad72

    ad72 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    405

    MINA ENHETER

    Tackar för info. Min fru har detta problem ofta i sin s8 så nu vet vi att det går o fixa enkelt tillfälligt om man inte vill lämna in den. Min s8 har dock funkat klockrent sen köp. :)
     
  7. ronmel49

    ronmel49 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma problem.
    Köpte min S8 i april så det har ju skett en del uppdateringar sedan förra inlägget här.
    Kameran tappade fokus vid ett tillfälle fram till oktober. Löstes med omstart (trodde jag). Från mitten av oktober har det accelererat och händer nu i stort sett varje gång jag startar kameran.
     
  8. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 121
    Mottagna gillanden:
    1 057
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Det är ett känt problem med kameran, kan ju prova Samsungs tips men annars är det nog byte som gäller.
    Kameran i Galaxy S8 slutar fokusera - här är lösningarna du måste prova
     
  9. KurtRune

    KurtRune Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2015
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    Iphone 6S
    Telefon 3:
    Moto G2
    Samma händer för mig.
    Kör samma lösning som andra, skakar, knackar eller slår den i icke mobilhållarhanden...

    Känns lite som tv'n vi hade när jag växte upp, en gammal tjocktv som blev mörkare och mörkare desto längre den var på, men med en rejäl handflata på ovansidan löste det bekymret.
    Svårt att förklara för barnen att man aldrig lagar något genom att banka på det när man gör samma själv.
     
    lestander gillar detta.
  10. humble

    humble Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8
    Jag åkte till Samsung och de bytte kameran och sen dess fungerar det. Nu när jag fick min mobil utbytt av telenor så är samma problem tillbaka. Hårdvaran som krånglar.