Tips: Garantiärenden på Pixel 3 från Sverige

Diskussion i 'Google Pixel 3 / Pixel 3 XL' startad av demo007, 12 mar 2019.

  1. demo007

    demo007 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    113
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Vet inte om detta vart uppe tidigare, men jag kunde inte hitta det i någon tråd vid en snabb genomsökning!

    Tänkte bara säga att jag har i förra veckan lyckats få Google att ta sig an ett garantiärende på min Pixel 3 inköpt på Saturn i Tyskland trots att jag bor och skickar in den från Sverige.

    Vart själv överaskad när jag kunde få dem att skicka ut fraktsedlar och låta mig skicka den direkt till deras serviceverkstad i Polen, just nu ligger en ersättningstelefon i nån postbil någonstans på väg tillbaka.

    Det tog ca en vecka för utbytet.

    Så får ni problem med era pixlar, pröva med google direkt, borde funka eftersom det gick bra för mig.
     
    Xboy, Tjotte, Kristy och 3 andra gillar detta.
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 690
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Vad för problem var det med din Pixel?
     
  3. demo007

    demo007 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    113
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det var intressant. Kan du beskriva mer utförligt hur det hela gick till? Hur kontaktade du Google? Fick du retursedlarna från Google Sverige eller från Google Tyskland?
     
  5. demo007

    demo007 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    113
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Jag kontaktade Google via "chatten" under supportfliken på telefonen.
    Retursedlarna kom från Google stores UK team, hade kontakt med både US och UK supporten under förrförra helgen, skickades med UPS.

    Tror det tog ca 3-4 Dagar av kommunikation bestående av 2 chattar och 7 tur och retur mail med olika steg av felsökning och inskickande av kvitto etc., jag testade lite på vinst och förlust för Saturn är inte jättelätta och ha och göra med.

    Jag var hela tiden väldigt öppen med att jag bodde i Sverige och inte hade möjlighet att åka till Tyskland för en retur.
    Jag vet inte om en tursam omständighet där den Amerikanska support-tjejen fick för sig att jag bott i Tyskland men flyttat till Sverige hjälpte.

    Jag var ganska inställd på att det inte skulle gå till en början, men vart positivt överraskad, då min bror har haft returärende med en Pixel 1 för nått år sen och var tvungen och hitta en kollega i UK som bulvan.
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  6. gymrat2k

    gymrat2k Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2013
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone SE 2020

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone SE 2020
    Platta:
    iPad mini 6th gen
    Att ha supporten endast tillgänglig via mobilens chat funkar inte för alla de som drabbats av svarta och oresponsiva skärmar på sina pixlar. Black Screen of Death ger inte tillgång till andra lösningar än bulvanlösningar.
     
  7. demo007

    demo007 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    113
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Det går ju alltid och starta upp en annan telefon, tror även man kan hitta till chatten på webben.
    Tror inte den initiala kontakten hade jättestor inverkan på hur utbytet gick till.
     
  8. Stefan

    Stefan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Sorry för bump, men kanske är utav intresse för andra.
    Även jag hade problem med "Kameran höll på och "hoppade" samt hade svårt och fokusera."
    Mobil inköpt Google Store UK och levererad till en bekant som bor där och tog med den till mig.
    Då chatten inte fungerar med svenskt ip ringde jag Google Support och fick prata med en person som var behjälplig. Mejlledes påbörjades sedan ett antal frågor och slutligen fick jag en länk där jag kunde beställa en ny mobil och min gamla skulle skickas tillbaka senaste efter 21 dagar.
    Beställde den nya mobilen 11e dec och fick den levererad 12e dec med DHL Express, så det var raketfart i postgången.
    Om allt verkade vara ett korrekt garantiärende så skulle de inte dra pengar för mobilen jag beställde, dock gjorde de någon slags reservation som garanti. Reservationen drog inga pengar på kontot dock som en normal reservation när man gör vanligt köp med kort.
    Kameran är verkligen som natt och dag när man har hoppande problemet med autofokusen, går knappt filma med problemet.
     
    Tjotte, bernard och psp123 gillar detta.
  9. Tjotte

    Tjotte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    499
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Det var verkligen av intresse för mig, kikade in i forumet för första gången på länge just för att försöka hitta hur man öppnar ett ärende med Google från Sverige då jag drabbats av batteriproblem (stänger av sig eller tappar batteri% extremt snabbt någon gång efter 30% och under, oftast runt 15%) så tack! Ringer Google Sverige när jag inte är förkylningshes längre :)
     
  10. virtq

    virtq Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Köpte min Pixel 3 från Amazon.de hösten 2018, fick problem med "screen flash" när ljusstyrkan var under 100 % nu i januari. Provade återställning, men löste inte problemet.

    Mottagandet från Amazon har dock varit klanderfritt, fick först alternativet att välja en ny lur eller pengarna tillbaka. Valde då en ny lur, men tyvärr han de sluta sälja den innan min retur hade registrerats och därmed fick jag istället pengarna tillbaka vilket gjordes omedelbart. Mycket smidigt hanterat. Tror till och med att jag fick tillbaka lite mer än jag köpte den för pga. valutaeffekter..
     
    bernard och sergio_2009 gillar detta.
  11. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, Amazon DE är i regel överlägset på den här fronten. Lägg gärna upp detta i Amazon DE-tråden också. Amazon Tyskland / Amazon.de - erfarenheter och tips
     
    Xboy gillar detta.