Samsung S9 problem med Bluetooth och musikuppspelning

Diskussion i 'Galaxy S9' startad av matte92, 19 mar 2019.

  1. matte92

    matte92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej,



    Någon som har en lösning på mitt problem,


    De är så att min telefon spelar upp musik som vanligt med hörlurar (Samsungs egna) i men när skärmen är släckt efter ett tag så stoppas musiken, när jag trycker på sidoknappen så startar musiken igen. Samma sak med bluetooth uppspelning.. Allt är via Spotify offline listor, någon som haft samma problem?
     
  2. Albin N7

    Albin N7 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    662
    Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Har du någon batterisparfunktion på? Kan vara så att den stänger appar när telefonen inte används.

    Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
     
  3. matte92

    matte92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    Jag hade av någon anledning alla appar i telefonen under "appar under viloläge" markerade. Testade nu att ta bort alla där så får testa :)
     
    Albin N7 gillar detta.
  4. Dbsju

    Dbsju Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    Hej! Har du löst problemet?
     
  5. Hönan

    Hönan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Bumpar
    Skapade ett nytt konto enbart för denna frågan. har också misstänkt något batterisparläge, men utan resultat. Misstänkte att det bara var Bluetooth som bröts först, men uteslöt efter att ha konstaterat att samtal aldrig bryts via bt.
    Sen upptäckte jag att media via aux bryts. Senare konstaterade jag att inget bryts så länge laddare är ansluten, därav batterisparläge-misstanken. Men som sagt, hittar ingen vettig inställning att ändra i.....
    Hjälp!
     
  6. emmet

    emmet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2014
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem för ett par månader sedan, musik pausades då och då. Kanske är ett helt annat problem men för mig hände det bara i Spotify, inte i podd-appar eller annat. Så jag installerade om Spotify och har inte haft några problem sedan dess.
     
  7. Användarnamn88

    Användarnamn88 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2019
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3
    Om du är uppkopplad mot en enhet som indikerar bluetooth-uppkopling så lär du se om den eller appen som stänger ner. Jag har tex en blå lysdiod till stereon samt en led på min bluetoothhögtalare som indikerar om den är uppkopplad. Skulle tro att Bluetooth inte stänger ner utan att det är din app som gör det. Jag har aldrig råkat ut för problemet och har ändå kört musik från mobilen i ca 4-5 Samsung-mobiler nu.
     
  8. Hönan

    Hönan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svaren och hoppas på fler.
    Uppdatering:
    Har jag löst problemet? Nej.
    Hittade en inställning som hade med battetisparfunktion och bakgrundsanvändning när telefonen är låst, där jag kunde kryssa ur i medieapparna som störs.
    En stor anledning till problemet och som jag hoppas att ni kan undanse ifrån och vilja vara hjälpvilliga, är att jag bara haft iphone sen 2012.

    En egen annan teori jag har, som jag tror kan spöka och ha med mitt problem att göra, är att telefonen är krypterad och ska ha en viss typ säkerhetsnivå pga jobb. Minns ej den korrekta termen, men det är ju bara att lösenordet är lite längre osv (tror jag)
    Men den lösningen på det isåfall (tror jag igen) är ju "betrodda enheter" i BT-inställningarna? Påverkar ju dock inte när han bryter uppdelningen via aux som jag tidigare nämnt......
    Tror fortfarande själv att det är nån energisparfunktion eller dylikt, då det aldrig åker med laddaren i......