Kan inte komma åt Galaxy Buds-erbjudandet

Diskussion i 'Galaxy S10+' startad av agita, 8 mar 2019.

  1. Jontelitokd

    Jontelitokd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    372
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2
    Telefon 2:
    Samsung S10+
    Efter 30min väntetid ringde 08.04 kom jag fram, först drog hon sitt vanliga kundtjänst snack, men när jag tryckte på tiden och alla försök till kontakt så tog hon mig mer seriöst, summa kardemumma, de hade reggat mitt IMEI två gånger redan, men nu "hjälpte hon mig för min skull" att regga på ett tredje ställe som skulle gå "snabbare" att lösa.

    summa kardemumma, ni med IMEI fel RING in och få det reggat, på så vis står det att ni har felet och har kontaktat dem innan 31mars, då är ni ändå berättigade till kampanjen (enligt henne), jag sa dock att jag var orolig eftersom det är tredje gången hon tog mitt IMEI nummer, typ som att de tagit det men inte reggat. jaja, väntan fortsätter.
     
    Oshotta2 och Polomeros gillar detta.
  2. Weewee

    Weewee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    38
    Tack får prova detta med.
     
  3. Oshotta2

    Oshotta2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2014
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    378
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro 256GB
    Hur dokumenterade hon på kundtjänst ditt foto eller pdf på orderbekräftelsen?
     
  4. Weewee

    Weewee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    38
    Har pratat med telefonsupport nu. De tog mitt namn, telefonnummer, epost samt imeinummer och gjorde en anteckning att jag varit i kontakt innan erbjudandet tog slut. I övrigt fick jag i princip samma svar. Fortsätt försök, en överbelastning på servern är orsaken till felet. Fungerar det inte på fredag den 29e skall jag ringa igen, ( det lär ju några till göra).

    Tröttsamt!
     
  5. Jontelitokd

    Jontelitokd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    372
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2
    Telefon 2:
    Samsung S10+
    IMEI nummer och inköpsställe
     
    Oshotta2 gillar detta.
  6. Jontelitokd

    Jontelitokd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    372
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2
    Telefon 2:
    Samsung S10+
    Att en server är överbelastad dygnet runt köper jag inte, det är något i deras system med registrering av utskickade IMEI som gått fel, de har helt enkelt inte koll på vilka IMEI som gått till Sverige eller övriga Europa. Jag har testat de flesta timmar på dygnet och får samma fel.
     
    frpl och Oshotta2 gillar detta.
  7. Weewee

    Weewee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    38
    Samma här, Jag har små barn så jag är vaken de flesta tider på dygnet. Provat i princip alla olika intervaller som finns.
     
    Oshotta2 gillar detta.
  8. Stinsen

    Stinsen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Nu fick jag "Eligible-mejlet" :D , bokade 22/2 betalade i butik 8/3
     
  9. Mip

    Mip Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Fick också "Eligible mailet" idag.
     
  10. hdjb1

    hdjb1 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    482
    Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Z Fold3 256

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Z Fold3 256
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512, Tab S6 LTE 128
    Övrigt:
    B&W PI7 S2, Watch 6 Classic
    Sådärja!
    "Your registration for S10 pre-order bundle promotion - SE is checked as eligible."

    Tog endast 10 dagar att få bekräftelsemejl.....
     
  11. FortuN

    FortuN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    246
    Mottagna gillanden:
    98

    MINA ENHETER

    Samma som er 3 ovan här, fick också det nu! :) Erbjudandet gjort den 11e så tog ett tag
     
  12. zrra

    zrra Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Vafan?? Köpte skiten 03/08
     

    Bifogade filer:

  13. ooskar

    ooskar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    iPad Air 2
    Tredje augusti?

    Gick inte erbjudandet ut den 7:e mars?
     
  14. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Jepp.
    20 februari – 7 mars 2019.
    Få dina Galaxy Buds
     
  15. FortuN

    FortuN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    246
    Mottagna gillanden:
    98

    MINA ENHETER

    Antar du menar 8 mars, erbjudandet gällde vara förbokning, sista dagen 7e mars. Den 8 släpptes den och därav ej giltig förbokning.
     
  16. ooskar

    ooskar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    iPad Air 2
    Nu fick jag ett andra mail (den här gången på engelska) där det står "Your registration for S10 pre-order bundle promotion - SE is checked as eligible."!
     
  17. Weewee

    Weewee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    38
    Jag börjar känna att hoppet börjar rinna ur mig för att kunna registrera mig:sealed:
     
    Oshotta2 gillar detta.
  18. oreoz

    oreoz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21FE
    Försökt registrera sedan i måndags då jag fick leveransen. Får felmeddelande att IMEI inte är korrekt.
    Känns som att problematiken är relaterad till att Samsung hade stora problem att få ut de förbeställda telefonerna till kunderna. Min telefon kom ju inte förens lite drygt en vecka efter ordinarie release..
    Fungerar det inte på måndag så antar jag att det bara är att ringa Samsung och registrera en felanmälan.
     
    Last edited: 22 mar 2019
    Oshotta2 och bernard gillar detta.
  19. BroderEmil

    BroderEmil Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    6
    Ni som har fått bekräftelse och fyllt i när ni genomförde köpet tidigare än 7/3. Har ni fått ett mail om "Your registration needs to be checked again."? Jag blev väldigt fundersam då meddelandet såg ytterst underligt ut. När jag kom fram i supporten verkar det inte alls vara något skumt utan det var från dem.
     
  20. Oshotta2

    Oshotta2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2014
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    378
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro 256GB
    Såg detta på 3Community precis, skrivet av en moderator hos Tre:

    "UPDATE - info från Samsung -

    Anledningen till felmeddelandet är att ett stort antal IMEI nummer inte blivit uppladdade i databasen korrekt, men det håller på att lösas nu.

    Tiden för redeem kommer att förlängas, alla som är berättigade till Buds kommer att få det även om det kommer att dröja något.

    Pga ovan fel är det många som ringer till Samsungs kampanjavdelning, varför det är svårare att komma fram just nu. Samsung ber om att prova vid olika tider under dagen alternativt vänta nån vecka och prova igen då det förhoppningsvis lugnat sig."

    Precis vad jag hade hoppats på från Samsungs sida! :) Gilla på det!
     
    Jontelitokd, frpl, bernard och 2 andra gillar detta.