Bara jag som är sjukt nöjd med S8:an?

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av candyraver, 10 apr 2019.

  1. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Hej vänner

    Nu när de flesta av oss kör Pie och lär få säkerhetsupdates iaf ett år till... Hittar ingen källa om det, gut feeling

    Dreglar lite över nya telefoner men inser ganska snabbt att S8:an är så sjukt bra så den får hålla till nästa gen. Bra bilder, bra UI, AO-display. QI laddning, 3,5mm jack. Rapp och skön,

    Edit: Kanske värt att lämna in den för nytt batteri, det suger lite (tolkas på två sätt)
     
    GunnarWik och Kristy gillar detta.
  2. daxwise

    daxwise Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    454
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra
    Telefon 2:
    S10+
    Telefon 3:
    S8
    Platta:
    ipad2 wifi
    Övrigt:
    Chromecast i två rum
    Jag älskar också min S8.
    Men jag hade problem med image retention. Något som avhjälptes när jag tyvärr tappade luren i golvet så skärmen sprack. Självrisken kostade en del men samtidigt fick jag nytt batteri.
    Så nu är jag lyckligt nykär i en gammal flamma.

    Men S10 lockar lite.
     
    Kristy gillar detta.
  3. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Sant, den lockar med lite wide-vinkel men (enligt senaste nyheterna) ha en ganska tråkig fingeravtrycksläsare. Kul man kan dela tröm. Jag har säkert missat någon S10-nyhet men kollar lite reviws och får "meh.. 9k för detta?"

    Kan köpa en ny S8a för 3400kr, antagligen billigare om man kör en prisjakt-bevakning. Mycket telefon för pengarna (Särskilt nu med Pie). Men Huawei ligger i bra prisläge/telefon.. Synd dom ska vara så färgglada. Och tidigare haft Huawei . har väl varit ok men känns ändå "Kina" på nått sett... Vissa översättningar var hopplösa. Antar det är bättre idag.
     
  4. GunnarWik

    GunnarWik Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2018
    Inlägg:
    1 058
    Mottagna gillanden:
    651
    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Så återupplivad som min S8 blev av Pie så känns det verkligen helt onödigt att byta till något nyare på ett bra tag. Tappade också min i golvet så baksidan sprack. Köpte en ny från Mytrendyphone.se för 453 kr och bytte själv! Inte jättelätt, men med en bra värmepistol, rätt öppningsverktyg och några olika youtube-filmer gick det bra. :)
     
    Kristy gillar detta.
  5. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Det kostar bara 600 kr att byta hos Samsung inkl originalglas, arbete och bibehållen IP-klassning.
     
    Kristy, katho och Dashio gillar detta.
  6. KentJ

    KentJ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2017
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P30
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8
    Platta:
    Huawei M5 10.8
    Platta 2:
    Sony Xperia Z4
    Har en S8/64g/Pie som arbetstelefon, bra "arbetshäst", men ärligt talat den fingeravtrycksläsaren måste vara bland det sämsta som tillverkats..
     
  7. John P

    John P Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2017
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    108
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Har en S8+ och har ärligt talat inte den minsta tanke på att byta, är skitnöjd fortfarande.
     
    bernard, candyraver och Kristy gillar detta.
  8. JEB

    JEB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Är nöjd med telefon, förutom batteriet som nog är dåligt. Speciellt när den används ute och det är kallt ute så rasar batteri nivån och kan dö vid 40 %. Vart lämnade du in för byte av batteri? Och vad kostade det?
     
  9. Ugga

    Ugga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2018
    Inlägg:
    1 072
    Mottagna gillanden:
    1 463
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag är jäkligt nöjd med min S8+ som jag valde mestadels pga det större batteriet kontra vanliga S8an. Tror det var ett bra val med tanke på kommentarerna här. Mitt batteri är grymt fortfarande. Rikigt snabb telefon och håller med om att Pie gjorde den ännu bättre.
     
    Kristy gillar detta.
  10. GunnarWik

    GunnarWik Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2018
    Inlägg:
    1 058
    Mottagna gillanden:
    651
    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Det är ett originalglas från Samsung jag köpte och jag skulle aldrig kunna lämna ifrån mig telefonen. Vattentät blir den också när man gör det rätt med Samsungs originaldelar. Garantin bryr jag mig inte om eftersom jag aldrig skickar bort telefonen. Men om man tycker det är OK att skicka iväg den så står man väl ut med 150 kr mer! :)
     
  11. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    489
    Hur länge brukar Samsung skicka ut säkerhetsuppdateringar? 3 år?
    Har kvar min som backup, tycker Samsung varit ganska duktiga med säkerhetsuppdateringar på S8:an under de här två åren.

    Enda som strular för mig med den är att det verkar som det blivit något knas med kalibreringen av batteriet. Batteriprocenten går ner i vanlig takt men de sista 20 procenten försvinner på typ 5min tills den stängs av helt.
     
  12. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 118
    Mottagna gillanden:
    1 052
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    En uppdatering i månaden sen 2017 kalla inte jag dåligt, tror inte det går att få mer.
    Sen kanske du har en S8:a från Tre eller Telenor med deras egen version och då är det färre, men det är och andra sidan inte Samsungs fel eftersom det är Tre resp. Telenor som godkänner dessa uppdateringarna.
    Av denna anledningen aktiverar man NEE på dessa telefonerna och får uppdateringarna månadsvis ;)
     
    Kristy gillar detta.
  13. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    489
    Jo tyckte också säkerhetsuppdateringarna var bra, menade inte att de var dåliga. :) var positiv överraskad.

    Undrade mest hur länge de brukar skicka ut uppdateringar. Om det är 3år kan jag nog behålla den ett tag till också.
     
  14. daxwise

    daxwise Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    454
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra
    Telefon 2:
    S10+
    Telefon 3:
    S8
    Platta:
    ipad2 wifi
    Övrigt:
    Chromecast i två rum
    Jag är också imponerad av hur ofta vi får uppdateringar. Det är jag inte bortskämd med från tidigare lurar.
    Det bygger en långsiktig kundnöjdhet som gör att jag som kund är mer motiverad att välja Samsung när det behövs en ny. Om man däremot inte servas eller uppskattas som kund så är risken större att man testar andra märken. Och även om man kanske återgår till Samsung så har de tappat en eller flera sälj däremellan.
    Jag är väldigt glad att känna mig uppskattad som kund. Visserligen ökar Samsung nästan lika snabbt i pris som konkurrenten vars namn vi inte nämner, men man får väldigt mycket för pengarna. Speciellt om man bokar tidigt eller köper på andra kampanjer.
    Jag ser inga som helst skäl att utforska konkurrenter som läget är nu. Eftersom jag, som tråden är döpt till, är sjukt nöjd med min S8.
    Och tillsammans med klockan är jag i geek heaven. Jag förstår inte hur jag kunnat leva mitt liv utan en smart watch. Telefonen har varit på ljudlöst sedan i oktober.
     
    candyraver gillar detta.
  15. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 118
    Mottagna gillanden:
    1 052
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Får skylla på att slarvig läsning här, fick det till att du inte var nöjd med antalet uppdateringar.

    Skulle gissa på att den får månadsuppdateringar i minst 1 år till och sedan går över till kvartals.

    Sen det här med sk. kalibrering av batteri är mycket myt, speciellt när det gäller Li-ion batterier.
    Dessa har inget "batteriminne" alls, men kan under de första laddningscyklerna bli bättre och bättre.
    Om du haft din S8 i mer än ett och halvt år så tyder mer på att det börjar bli "slitet" när det tappar sista procenten så snabbt.
    Li-ion batterier har ett inbyggt skydd för att aldrig kunna laddas ur helt, om ett Li-ion batteri laddas ur helt kan det inte ta emot laddning igen.
     
    Kristy gillar detta.
  16. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Tjo, det kan vara lite bråkig om man har fuktiga ringrar men annars tror jag att jag er mer nöjd med att ha den på baksidan än under-display, vet inte - aldrig testat. Men känslan att ta upp den ur fickan och snabbt låsa upp den med en hand är rätt priceless. Men förstår utvecklingen går framåt...

    Har inte lämnat in min - än. Har ändå 30% kvar frammåt kvällen med medioker användning. Jag kan nog vinna tillbaka dessa 30% om jag helt ominstallerat telefonen från allt scrap. Någon som vet vad det kostar att byta? Sätter "Mobil Service & all annan hjälp på Hörnan-affären" i ett originalbatteri....hm ;)
     
    Last edited: 15 apr 2019
  17. ante_ante

    ante_ante Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    81
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S10+
    Haft s8 förut men sen fick jag en Iphone 7 via jobbet. Saknar Android så kom över en S8 med spräckt skärm billigt som försäkringsbolaget värdera till 3000 och ett skärmbyte med ny ram och batteri kosta mig totalt 300kr. Tycker den funkar kalas, men i september blir det ny jobbmobil och då ska jag plocka ut en S10:a.
     
  18. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Jag kan förstå om man får telefon via jobb men personligen ser jag ingen anledning att uppdatera till 10:an. Hade varit kul om S8:an håller så länge tills foldables blir en grej, för det tror jag det blir...
     
  19. GunnarWik

    GunnarWik Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2018
    Inlägg:
    1 058
    Mottagna gillanden:
    651
    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Då får man nog vänta, för som det ser ut nu verkar vikbara mobiler inte vara något att skriva hem om än i alla fall. Antingen är de klumpiga eller fula eller otympliga eller så har de ömtåliga skärmar som går sönder, eller olika kombinationer av ovanstående. Trots detta är de dessutom orimligt dyra eftersom det är dyrt att tillverka till och med dåliga vikbara skärmar! Detta är i alla fall vad jag tror!
    Det är ju inte länge sedan man tyckte 10k var dyrt för en telefon, nu skall man alltså pynta 20k för en lur!
     
    candyraver gillar detta.
  20. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 413
    Mottagna gillanden:
    435

    MINA ENHETER

    Sjukt nöjd. Brukade byta telefon hela tiden innan, men haft min S8 sen release. Haft S9 och iPhone XS, men gått tillbaka till min S8.
     
    candyraver och Kristy gillar detta.