Google Play Movies felkod 300 (lösning)

Diskussion i 'Google Play' startad av JTL85, 20 apr 2019.

  1. JTL85

    JTL85 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    För ca två veckor sedan slutade Google Play Movies fungera på min relativt nya Samsung TV. Filmer som jag köpt gick plötsligt inte att spela upp och felkod 300 dök upp.

    Lösningen på problemet var väldigt enkel, för min del iaf. Hittade tipset på ett utländskt forum, så detta tips har funkat för fler än mig.

    Gör så här:
    Dra ut tv-kontakten ur vägguttaget medans tv'n är igång. Vänta ca 10 sekunder. Sätt i kontakten igen. Nu ska Google play movies funka igen. Jag har en Samsung UE40NU7125
     
    bernard och Kristy gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Men Samsung-apparater kör väl inte Android/har ingen app för Google Play movies?
     
  3. JTL85

    JTL85 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Min samsung-tv har Tizen OS men Google Play Movies fanns faktiskt till och med förinstallerat :) Vet att Samsungs tv-apparater har varit riktigt kassa när det kommer till appar förut men det verkar som att de har tagit sig i kragen där nu. Andra appar som jag har är Spotify, TuneIn Radio, Netflix, Youtube, Viaplay, Dplay, SVTplay, TV4 play, HBO m.f.
     
    Kristy gillar detta.
  4. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Och en riktigt bra Plex app :)
     
    JTL85 gillar detta.
  5. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Google tjänster som Google Play Movie, Youtube finns faktiskt till Tizen OS, WebOS därför de är de största försäljaren av TV apparater, och Google finns alltid på plattformar som har större marknadsandel än sig själv, men det är ett företag som aldrig satsa på släppa sina tjänster till plattformar som har lägre marknadsandelar än sig själv med undantag för iOS på telefoner, detta då de har nog pass hög marknadsandelar att de lönar sig finnas även där.

    Men kommer en plattform med 3-4% av den globala marknadsandelen kan man ju bara glömma stöd för det, i sommar kommer ju även Youtube till Fire TV, Amazon egna lösning mot att Amazon Prime Video släpps för Android TV.