Tillbehör till Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Androido, 5 jun 2010.

  1. fjellborg

    fjellborg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hoppas på en liten recension när du väl fått den:)
     
  2. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Ska nog kunna kasta upp en bild eller 2 och skriva vad jag tycker när den dyker upp.

    Sent using my personal Dis-organizer GT-I9000
     
  3. Qraft

    Qraft Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Last edited: 7 sept 2010
  4. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Gummikanter låter inte helt bra. Gummi får fingrarna att lukta illa. Får hoppas det egentligen är silikon.

    Skriv gärna några rader när du får skalet så vi får reda på om jag oroat mig i onödan. :)

    Sent using my personal Dis-organizer GT-I9000
     
    Last edited: 7 sept 2010
  5. Mythic

    Mythic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag beställde dessa efter tips på xda:
    SGP Ultra SILKE Case
    http://viewitem.eim.ebay.se/SGP_Ultra_SILKE_Case__Samsung_Galaxy_S_Vibrant__Black/180555350778/item
    SGP Ultra Oleophobic Film
    http://viewitem.eim.ebay.se/SGP_Ultra_Oleophobic_Film__Samsung_Galaxy_S_i9000/170532762598/item

    Är mycket nöjd med båda.

    Skalet är tunt gummi blästrat så det har en matt len yta som inte samlar damm och är skönt att hålla i. Skyddar nog inte från högre tapp av telefonen men skyddar säkert en del och framför allt mot skrap och annat slitage, ger även lite distans till glaset både för kameran och skärmen så att det blir mindre chans att de skrapas eller att man kladdar på kamera linsen. Skalet är inte i vägen, stör eller påverkar användarupplevelsen av telefonen negativt på något sätt. Med skalet följer ett skärmskydd med skydd för kameralins, Skärmskyddet har dock inte utskärning för vår europeiska menyknapp. Använd pincett vid påsättning av kamera skyddet slösade 2 av 3st innan jag fick på plats det bra. Ingen skillnad i fotokvalitet vad jag kan märka men ger nog marginellt mindre ljus genomläpp, inget man märker av dock bara något jag antar. Man får väga fördelar mot nackdelar där.

    - Utskärning för tv antenn som europeiska modeller saknar. Inkluderat skärmskydd passar inte för europeiska modeller av galaxy s.
    + Gillar framför allt den mattsvarta ytan och känslan i skalet, inte lika glidigt som utan skal. Bra att man får med skydd för kameralinsen också märkte att jag redan hunnit få en liten repa på det glaset.

    Skärmskyddet är det bästa jag någonsin sett. Det va som vanligt pilligt att få på plats så man var nöjd, men man får med 2st + microfiber duk och klister lappar för att plocka bort dam med och en plast skrapa vilket känns gediget. När skyddet är på är det enda som avslöjar att det finns där kanterna på skyddet. Jag är kräsen och har tvekat länge med skärm skydd, men jag kan allvarligt säga att det inte påverkar skärpa, ljusstyrka eller färger något alls vad jag kan upptäcka. Var också orolig över ytans glid och trodde först att den var ganska sträv, dock efter att jag svarat i telefonen en gång och fått lite fett på skärmen så var skyddet helt i klass med samma glid och känsla som utan skärmskydd, fingeravtryck torkas av på samma sätt som utan skärmskydd, dvs ingen skillnad mot utan. Jag har heller inte märkt av något skillnad i respons på skärmen.

    - Svårt att få på bra utan damm och bubblor, kräver tålamod men ger man sig fan på det så lyckas man.
    + Inte ens en kräsen användare kommer märka någon skillnad i användarupplevelse i något avseende med som utan skydd, vilket är ett mycket gott betyg. Gott om tillbehör och 2st skydd med i förpackningen.

    Allt som allt två högt rekommenderade produkter. Priset är mycket resonligt och frakten billig. Tog ca 1v från beställning till dörren.
     
    Last edited: 7 sept 2010
  6. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    "Vi trycker vår SGP logga på insidan där den inte syns för att försäkra kvaliteten på vår produkt" - Det övertygade mig! Jag MÅSTE ha en, för ett skal utan tryck på insidan är ju helt klart ett tecken på usel kvalitet... ;)

    Nej... Känns inte som jag behöver kondom på min telefon. Jag har inget emot om den ynglar av sig ;)
     
  7. mrdrutt

    mrdrutt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hahaha får fingrarna att lukta illa...Beror ju lite på hur känslig man är då.....
    Finns det någon som testat tillbehöret miniusb>>HDMI. Var köpte ni den?
    Har letat runt men ej funnit någon av dom vanliga butikerna i stan som säljer dessa. Ska ta en sväng förbi webhallen nu och kolla in deras skärmskydd. Frågar samtidigt om hdmi kabeln. Tänkte det kunde vara kanon med divx film på en gig,koppla till tv, när man mot alla odds har ett lugnt nattpass
     
  8. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har "microUSB - HDMI"-kabeln ens släppts till allmänheten? (observera micro, mini kommer inte passa i SGS). Samsung har den på sin amerikanska sida, men har inte hört mer om den.
     
  9. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Zagg Invisibleshield som alla andra, har aldrig sett några andra tillbehör i butik för SGS. Inte ens batterier. :)
     
  10. robnil

    robnil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    1 017
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    köpte Copters skärmskydd på 199 kr. Värdelöst. Tyvärr är det med stor sannolikhet samma material som zagges. Skyddet som sådant är jättebra men på denna fantastiska skärmen så blev det äcklig interferens överallt så ljusa partier såg ut som olja på vatten. Jag slet av det igen i desperation efter 3 dagar. :(
     
  11. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Har det kommit nåt fodral än som man kan sätta fast runt armen än?
     
  12. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Galaxxy gillar detta.
  13. widdeSGS

    widdeSGS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Skulle du kunna förklara vad det dära innebär? Är det som ett sånt dära hårt skal som finns till iphone? isåfall funderar jag STARKT på att köpa!
    Speciellt eftersom man kan göra egna! :D
     
  14. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Nej, det är inget skal. Det är klistermärken man sätter på telefonen för att den ska se lite ball ut. De är sjukt stryktåliga, hade gelaskin på min gamla ipod och den var med om mycket utan att få ett märke. :)
     
  15. widdeSGS

    widdeSGS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Aha okej. Endå sjukt sugen på att köpa mede tanke på hur snyggt det blev! :D
    Är det en säker sida? :D
     
  16. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    De har hängt med ett tag, och säljer till butiker runt om i världen. Du finns svenska butiker med gelaskins i sortimentet också (inte hittat nån med SGS skins dock, bara Apple och laptop-skins). Det vore mycket konstigt om de är oärliga, eftersom det är deras officiella hemsida. :D
     
  17. Tegelsten

    Tegelsten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Headset

    Undrar om någon testat andra headsets med SGSen än originalen.

    Finns det någon med t.ex. mediakontroll som fungerar med spelaren?
    Det kanske de gör allihop, men det vore segt att köpa ett par med fjärrkontroll som sen inte går att använda. :P
     
  18. toulouse

    toulouse Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag har provat följande saker.
    mitt blackberry headset, som inte alls funkade bra, blev nåt kanal fel, dvs musiken lät ok, men sångrösten, blev tyst i bakgrunden, kunde delvis åtgärdas genom att dra ut 3.5mm pluggen ett "hack", fattar ej.
    köpte ett nokia headset, med full spelar kontroll och volym, då funkade bara play/ paus knappen, allt annat var ingen respons( på original spelaren)

    har testat tv-out med experts 3.5 till av sladd, funkade inte alls. provade att skära bort lite av gummit längst ner för att få kontakt med ringen, men utan skillnad.
    köpte sen original tv-out sladd (nokia) via dealextreme, 3.75 USD , mot 369 på elgiganten, som funkade klockrent.

    Vet någon om någon av kines siterna erbjuder ett silikonskal som passar en galaxy , ännu?
     
  19. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Finns hur mycket sånt som helst på ebay, det är där "kinessiterna" säljer sina grejer. :P

    Sent using my personal Dis-organizer GT-I9000
     
  20. Perka

    Perka Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER