Problem: Problem med Endomondo på Samsung Gear S3

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av Jaxione, 13 maj 2019.

  1. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har börjat använda min Gear S3 som löparklocka med hjälp av Endomondo appen. Själva gps trackingen tycker jag funkar långt över förväntan och får samma resultat som med min dedikerade löparklocka. Jag har dock ett problem som jag tycker är störande. Jag använder inte AOD utan gesten där man vrider armen mot sig för att tända skärmen. Men Endomondo igång så tänds skärmen när jag gör gesten men släcks efter bara någon/några sekunder igen. Har testat att sätta igång AOD men Endomondo verkar inte bry sig om det utan gör precis samma sak då.

    Några ideer?

    Tack på förhand.

    Mvh J
     
  2. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Wake gesten på S3 tänder alltid 6sek, men om man trycker på en knapp eller vrider på ringen är den tänd den tid som man satt i inställningarna, så tipset är vrid eller tryck.

    Att inte AOD funkar beror troligen på att inte endomondo appen stödjer detta.
     
  3. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Hej!

    Tack för svar :)

    Problemet är dock att med Endomondo appen igång så tänds skärmen typ bara en sekund eller två innan den slocknar igen, man hinner knappt se tempo eller distans eller någonting. Så det är lite störigt :(
     
  4. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Ingen annan som har några teorier/ideer?

    Mottages tacksamt :)