OnePlus 7 Pro reviews / unboxings

Diskussion i 'OnePlus 7 Pro - Allmänt' startad av MrJiM, 14 maj 2019.

  1. MathiasM

    MathiasM Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    2 133
    Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
  2. Droid65

    Droid65 Guest

  3. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det är bara min personliga åsikt, jag gillar inte mjukvaran på Samsung och inte heller mjukvaran på iPhone. För mig ska en riktig mobil ha Android i närheten av Googles tolkning av Android och inte en massa bloatware.

    En mobil som har en skärm som är nästan som en liten surfplatta gör att man kan klara sig med mobilens skärm i många fall som annars skulle kräva en dator eller en surfplatta, det gör den mer användbar till fler situationer och det är därför jag gillar stora skärmar på mobiler.

    Jag köpte redan Samsungs Note serie när den kom och det var helt på grund av storleken på skärmen som då var det största man kunde hitta.
     
  4. Droid96

    Droid96 Guest

    Du har givetvis rätt till din personliga åsikt, men när du deltar i ett internetforum där det finns medlemmar som har en annan personlig åsikt än du så måste du tänka på hur du uttrycker dig om du inte vill bidra till sandlådestämning. Att påstå att en S10+ eller iPhone inte skulle vara en "riktig mobil" att gränsfall till trollning. Det är också oseriöst att uttala sig stensäkert om att Oneplus 7 PRO är den bästa mobilen på marknaden innan du ens har fått hem ditt exemplar.

    Sen tycker jag att du överdriver skillnaderna mellan en Oneplus 7 PRO och en Samsung Galaxy S10+. Tillverkarna vill gärna få det att framstå som att de har lagt enorma resurser på att bygga något helt unikt i mjukvaruväg, men faktum kvarstår att Oneplus har ett skin över Android precis som Samsung. Lyfter du på motorhuven så ser det likadant ut, och på det stora hela fungerar mobilerna snarlikt. Det var länge sedan bloatware var ett stort problem på Samsung och de flesta vanliga användare skulle inte märka nån skillnad i prestanda.

    Likheten mellan olika flaggskepp (inom samma plattform) är väldigt stor numera och om man inte har väldigt specifika behov så blir man nöjd vad man än köper.

    Oneplus 7 PRO är en väldigt kompetent mobil, men det är ingen game changer. Det var inte S10+ heller.
     
    pmugghc, Coolmupp, spigen och 9 andra gillar detta.
  5. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    @Ara@Ara

    Men snälla !

    Nu får det väl ändå räcka.

    Hur kommer det sig att i alla andra trådar på detta forum kan det hållas en god ton ? Så fort du finns med i tråden blir det tjafs. Även du måste ju inse att den enda gemensamma nämnaren är just DU !

    Om du på riktigt är här för att det är kul att diskutera saker precis som oss andra behöver du byta strategi. Det kan bara sluta i tjafs med det sättet du skriver.

    Du tar på dig ett stort ansvar som vi andra inte har bett om. Vi kan själva titta på youtube och göra bedömningar om vilka vi själva vill lita på och inte. Vi kan själva se hur en telefon presterar och inte. Det behöver inte alltid bli din sanning som blir lag som ingen annan kan motsätta sig utan starka mothugg.

    I andra trådar kan alla uttrycka sina personliga åsikter och föra dialoger och diskutera utan problem. Men så fort du kommer in i en tråd blir det alltid samma sak.

    Du kan tyvärr inte skilja på verklighet och din personliga åsikt. Din åsikt är rätt och alla andra som tycker annorlunda har fel.

    Detta kommer bli en fantastisk livlig tråd då Oneplus väcker mycket känslor och är populär. Vi kan väl ventilera våra åsikter i tråden utan allt bråk om vem som har rätt eller inte.

    Det är ju trotts allt våra olika åsikter som gör ett forum trevligt att hänga på.
     
    easycure1974, pmugghc, Coolmupp och 8 andra gillar detta.
  6. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det tycker jag inte, det finns massor av information och fakta som ligger till grund för min uppfattning att OnePlus 7 Pro är den bästa mobilen på marknaden just nu. Jag känner mig helt trygg med det uttalandet.

    Är OnePlus 7 Pro ingen game changer? Den har en rad unika saker som för mig gör stor skillnad i upplevelsen, jag tycker att det är en game changer, annars hade jag inte köpt den. 90hz, dryga 93% skärmyta utan hål och utan notch, snabbaste minnet i någon mobil. Det är alla saker som gör stor skillnad för upplevelsen.

    Samsung har till skillnad från OnePlus massor av egen mjukvara (bloatware) + ytterligare appar från andra tillverkare i sina mobiler och det gör mjukvaran långsammare. Det är skillnad på mjukvaran. Sen är ju OnePlus mycket bättre på att skicka ut nya Androidversioner, det tycker jag är viktigt också.

    Jag håller en god ton, till skillnad ifrån dig så hoppar jag inte på någon person. Jag diskuterar sakfrågor.
     
    Last edited by a moderator: 16 maj 2019
  7. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    489
    Denna tråd ger mig en riktig deja-vu känsla.
    :)

    Samma diskussion, åsikter och förklaringar. Ara åsikter var detsamma och jag tror Jajo, Oneplus2 även jag skrev liknande inlägg då också.

    Vi får nog acceptera att alla tycker olika bara, även om det är rätt eller fel.
    Om ca 1 år har vi nog en Oneplus 9 pro reviews tråd med liknande inlägg igen så känns lite hopplöst försöka diskutera.
     
  8. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Först ska 7T sågas i november. För att den har trådlös laddning.:D
     
  9. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det är ju kul att diskutera något så fullständigt harmlöst som mobiltelefoner. Jag tar gärna repris varje halvår :cool:
    Folk kommer att säga att 7T Pro minsann inte har lika bra kameror som konkurrenterna. Det är garanterat.
     
  10. MrJiM

    MrJiM Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 576
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    Glömde du inte bort 8 pro nu? [emoji16]
     
    Ara gillar detta.
  11. Droid96

    Droid96 Guest

    Problemet är att det är bara du som tycker att det här är kul. Det är väldigt egoistiskt att bete sig som du gör på ett forum som inte bara är till för dig, utan för alla.
     
    pmugghc, Coolmupp, livinl0ud och 1 annan gillar detta.
  12. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det kan omöjligt stämma för då skulle inte folk svara på mina inlägg.
     
  13. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    489
    Ah tänkte nummer 4 var ju otur. Så nummer 8 är ju dubbel otur så de kommer hoppa över den också.:innocent:
     
  14. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag läste att orsaken till att man hoppade över 4 var för att på en del asiatiska språk så låter 4:a som ett fult ord. Jag tror inte det gäller för 8.
     
  15. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Folk svarar för att de är irriterade inte för att de tycker det är roligt. Det är väldigt märkligt att du fortsätter spamma ner trådarna med inlägg som uppenbarligen inte uppskattas hos majoriteten av användarna.
     
    pmugghc, Coolmupp, Ompan och 2 andra gillar detta.
  16. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Tycker det är kul när folk ska försvara sin fasta förhoppning på ting som man inte ser.
    Iallafall en stund och till en viss gräns...

    Att subjektivt försöka förklara för andra varför en specifik mobil eller OS är "bättre" än alla andra är ett så passerat kapitel. Lika lite som det kan finnas en bil som är den absolut bästa i ALLT.

    Alla är bra på sina sätt och har sina för och nackdelar. Sen att en mobil fyller alla dina boxar e ju jätte trevligt, det är ju därför det finns så många att välja på.

    Men snälla, min e bättre än din, min är större än din, min har smartare funktioner än din, kolla dessa sidor alla håller med! etc etc. dom flesta av oss lever inte i en så fyrkantig värld.
    Självklart kan man basera sin åsikt på andras åsikter men, utan att själv få en helt egen konstruerad av den produkt man nu försvarar är ofullständigt.

    Bilder kommer än en gång och för alltid ligga i "Betraktarens ögon!" precis som vilken konstform som helst. Vissa diggar Da Vinci andra diggar tavlor på torkat mens blod, så bred är spannet!!

    Så snälla kan vi försöka hålla oss till att konstruktivt diskutera och ha opinioner utan att för den delen trycka i våran totalitära åsikt på andra?
     
    pmugghc, Coolmupp, 220volt och 8 andra gillar detta.
  17. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det är ju en väldigt dålig taktik i så fall, då är det mycket bättre att ignorera. Jag skriver vad jag tycker om olika mobiler och hur de presterar och fungerar, det är väl det som är tanken?
     
  18. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Kollade på droptest nu .
    View: https://www.youtube.com/watch?v=j__US993dj8&t=247s


    Verkar som kameran inte hinner tillbaka innan den träffar marken , men verkar hålla förvånansvärt bra ändå faktiskt.

    Det som jag själv funderar på mest är hur det blir med smuts eller fickludd som kommer ner i mekanismen efter en tids användning. Skall bli kul att se hur dessa typer av lösningar håller över tid.

    För när jag körde Op6 och 6t var det ju faceunlock jag använde absolut mest.
     
  19. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    489
    Ja skojade mest. Tetraphobia tror jag det hette.
    Man är rädd för nummer 4 för det liknar ordet död/sjukdom.

    En liten rolig historia om asiatiska språk för att lätta upp stämningen lite.
    Har en kompis som hette Gary som reste till Japan.
    Gary betydde diarré på japanska.
     
    Ara gillar detta.
  20. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Ara, det här är inte diskutera, se texten i bilden. Du uttrycker dig väldigt bestämt oavsett vad andra försöker säga till dig.
    Smaken är som baken, vad som är bäst för dig är inte nödvändigtvis bästa för alla andra. [​IMG]
     
    Coolmupp, Finskpinne och katho gillar detta.