Tips: Xiaomi M365 Pro (2019)

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Mart1neZ, 17 feb 2019.

  1. jorewe

    jorewe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hallå.

    Oerfaren men sjukt sugen på el-spark, har mer eller mindre bestämt mig för m365pro.
    Hade tänkt förbeställa från svenska Mi-store då jag köpt lite telefon och klockor därifrån och varit nöjd med upplevelsen. Då de verkar vara generalagent fick jag intrycket att de är tryggaste valet.
    Det verkar dock här som att vissa är har haft andra upplevelser.

    Någon som kan hjälpa en ”noob” att välja rätt affär? :)
     
  2. sebbe1221

    sebbe1221 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2019
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    15
    Jag valde dem först då de hade by far det tidigaste lanseringsdatumet, men sen flyttade dem det och släpper nu sin i princip samtidigt som Inet (jag gissar på att de väntar på samma leverans, men vet inte säkert). Inet har dock fri frakt, vilket avgjorde saken för mig. Valde dem istället.
     
  3. jorewe

    jorewe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Aah, tänkte inte på det, tack för den!

    Inet har jag visserligen bara handlat småsaker av men är värt att testa då jag hört många som pratat gott om dem.
     
  4. Apoteket

    Apoteket Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2019
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    16
    Efter mycket huvudbry och velande föll valet på en Xiaomi 365 pro. Taggad till tusen och hoppas att Inet håller utsatt leveransdatum.
    Nojar dock en hel del för punka och lagning av däck då jag har tummen mitt i handen.

    Nybörjarfråga, bör man köpa extra däck redan nu? Och köper man innerslang separat eller hur funkar det?
     
  5. Rookie

    Rookie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har som du beställt en från Inet och lurade på exakt samma saker som du. Efter allt läsande online verkar det som om 9 av 10 punkor sker på bakdäcket så jag tänkte bara byta det när det blir punka. Jag bestämde mig för att beställa ett solitt däck från Amazon:
    https://www.amazon.co.uk/dp/B07NQH9JLV/?tag=oid0d-21

    Det är för den gamla modellen men de ska ha samma dimensioner. Värt att notera är att det blir lite stötigare än ett med luft i samt att prestandan sänks en aning (hur mycket vet jag ej men det är irrelevant för mig då punka 2 mil hemifrån går bort!). Annars är det att laga innerslangen som gäller alternativt köpa ny slang typ dessa:
    US $10.8 40% OFF|Newest Upgraded 2PCS Inner Tubes Pneumatic Tires for Xiaomi Mijia M365 Bird Electric Scooter 8 1/2x2 Durable Thick Wheel Tyre-in Scooter Parts & Accessories from Sports & Entertainment on Aliexpress.com | Alibaba Group

    Som med cyklar behöver man sällan köpa nya däck men man måste vara säker på att man får bort det som orsakat punkan i däcket (inte helt sällan en lite j-vla tagg från en kvist) annars blir det punka direkt igen (ja, jag fick lära mig det själv...så smart är jag ej!). Roligt att det kunde varit jag som skrivit ditt inlägg, helt på pricken samma beslut och funderingar!
     
  6. MagnusLevau

    MagnusLevau Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2017
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    115
    Jag har beställt från Mi Store och fick inte någon frakt avgift.
     
  7. Apoteket

    Apoteket Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2019
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    16
    Haha skönt att höra att vi är fler i samma båt. Jag tror jag har dammsugit internet på allt som finns att läsa och titta på ang el-scootrar. Vet inte om jag blivit smartare av det, blev snarare mer förvirrad.

    Låter som en bra plan ang bakdäcket. Kanske gör något liknande själv. Hoppas vi slipper punka på länge iaf.
     
    Rookie gillar detta.
  8. Davvelavve

    Davvelavve Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2018
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    137
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
  9. sebbe1221

    sebbe1221 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2019
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    15
    Väntar just nu på Pro, förhoppningsvis kommer den redan nu i veckan eller kanske nästa. Börjar dock få kalla fötter då jag precis såg Ninebot ES Max, vilket ser ut att vara en M365 Pro som den borde ha gjorts från början. Snabbladdning, 64 km räckvidd och 10-tums hjul, förbättrad vikmekanism osv osv; paketerat precis som en M365... Det verkar bubbla under ytan och jag tolkar det som en snar lansering, frågan är om det är värt väntan nu när Pro-modellen är så nära? Är det någon annan som går i samma tankebanor?
     
  10. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    sebbe1221 gillar detta.
  11. Mart1neZ

    Mart1neZ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2018
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 6t

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 6t
    Under 6000 inklusive frakt från tidigare länkad gearbest. Eller värt att vänta och betala 6500 för svensk återförsäljare?
     
  12. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du kommer nog ångra mellanskillnaden om något problem uppstår. Att ha 1 års garanti och tre års reklamationsrätt är inte så dumt.
     
  13. MagnusLevau

    MagnusLevau Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2017
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    115
    Jag hade köpt från svensk återförsäljare. Man vet aldrig vad som händer. Ganska jobbigt att skicka den till annat land för garanti. Tror att många säljare inte står för frakten vid garanti ärenden.
     
  14. sebbe1221

    sebbe1221 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2019
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    15
    Konstaterar att leveransen till Inet är försenad och nu beräknad till den 31 maj.
     
  15. Rookie

    Rookie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Japp fick just mejlet. Jaja, skulle ändå regna i helgen här i huvudstaden...
     
  16. jorewe

    jorewe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Någon som bokat på Mi-Store som fått ngn update? De skriver ju fortfarande .. igår :)

    Jag bokade min på Inet iaf. och har beställt ett knippe tillbehör så det känns ju bra att de hinner landa innan scootern.
     
  17. MagnusLevau

    MagnusLevau Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2017
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    115
    Svar från Mi Store :
    Har anlänt europa för vidare leverans och införtullning förhoppningsvis på några dagar. Vi skickar sedan ut med dHL asap. Tror det är samma leverans som Inet väntar på.
     
  18. tku01

    tku01 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 3
    Beställde en på Inet nu, hämta i butik. Nån som tror man kan packa upp och åka hem på den?
    :-)
     
  19. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    418
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Vad är det för verktyg som behövs? :) Alltså nyckeln då :) Är det unikt eller bara att cyklar har det? Likadant för icke pro modellen?
     
  20. GASQBDUV

    GASQBDUV Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2019
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    10
    Vanliga M365 låg på runt 70% batteri när jag hämtade min. Jag hade nog dock sett till att gå igenom den först i lugn o ro, kolla igenom samtliga skurvar o liknande innan jag ger mig iväg. Du får antagligen med en liten låda med 2 däck och slang som du får ta med dig, så en ryggsäck rekomenderas. Om de nu ens vill slänga skräpet åt dig, samt låta dig montera ihop styret i/vid butiken. :)
     
    tku01 gillar detta.