ASUS Chromebook Flip C302CA-GU043 eller Google Pixelbook Intel i5 128/8GB

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av livinl0ud, 17 nov 2018.

  1. nza

    nza Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    431
    Mottagna gillanden:
    400
    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Flikar in lite här, eftersom även jag fann denna tråd intressant.

    Jag var länge en spelkille som verkligen behövde det senaste inom hårdvaruväg för att ens kunna nöja mig med datorn i fråga. Med åren har intresset för spel fade:ats bort och det enda som egentligen återstod var webbsurf, musik och dylikt.
    Gick ett tag och undrade om inte det (faktiskt) räckte med en snabb, stabil surfdator?

    För inte så längesen så sålde jag bort min 17 tums gaminglaptop och köpte istället en HP Chromebook x360 14-da0000no och jag ångrar inte det för en enda sekund.
    Jag vinner stabil OS, avsevärt mycket bättre batteritid, snygg, tunn dator (jämfört med klumpen till speldator jag hade innan). Och framförallt, jag saknar ingenting. Jag har allt jag behöver i min Chromebook!

    I mitt hem har jag alltså bara två enheter a(surfa med): Min lur samt min Chromebook. Är helnljd. :)
     
    P.F, Ara och eastbound gillar detta.
  2. Meena

    Meena Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2018
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    20
    Intressant tråd!

    Jag är på jakt efter en billig dator, och funderar på en chromebook. Men alla återförsäljare jag besökt säger att det inte än något att ha, att det är mycket bättre med windows-pc, och att man blir "låst" med en chromebook för den kräver internetanslutning.
    Men (rätta mig om jag har fel) jag behöver ju internetanslutning på en windows-pc också om jag ska betala räkningar, sreama film, slösurfa?!

    Ett annat argument samtliga försäljare använder är att man får mer prestanda i en windows pc än i en chromebook.

    MEN jag tänker såhär (rätta mig igen om jag har fel), Om en chromebook och en windows-pc har samma processor och samma lagringskapacitet, borde inte chromebooken bli snabbare och man får ut mer ur chromebooken än en windows-pc?

    Så jag blir mer o mer sugen på att testa en chromebook, tror ni jag blir besviken?
    (Nu snackar vi en dator för max 5000 kr, gärna billigare)