Redmi K20 Pro (SD855)

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av Ploki, 17 maj 2019.

  1. Templo

    Templo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Huawei P10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10
    Telefon 2:
    Marshall London
    Info:
    Musikspelare
    Platta:
    Lenovo Yoga 3
    Info:
    Frugans leksak
    Tack för svaret men jag är så illa tvungen att skafa ny telefon. Tappade min P10 i toastolen :ehm: och sen dess måste jag ladda den minst 2 gånger om dan. Risbad, återställning hjälpte inte.:cry:
     
  2. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    K20 är aningen större men har lite mindre skärm. Är kanske lite för besatt av bezels för mitt eget bästa men det är iallafall en stor del i valet av telefon för mig personligen.
    K20 (SD730) har en annan huvudkamera som verkar vara ny, och otestad, så den vågar jag inte satsa på utan att få se tester först. K20 Pro:s IMX586 är ju ganska väldokumenterad i förhållande.

    Men du har såklart rätt i att K20 Pro är bättre till en billigare peng, bortsett från design och bezels då.

    Har du erfarenhet av att beställa från TradingChenzhen?
     
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Haha. K20 Pro är 0.1mm högre och skärmen på Reno är 0.8% större än på K20 Pro. Snacka om hårklyveri. :D;) Undrar om det ens går att uppfatta med ögat att bezeln är mindre på Reno... :)
     
  4. berglake

    berglake Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2012
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

  5. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Håller med att det är minimala marginaler men vad det står på pappret och hur det faktiskt ser ut i verkligheten är helt annorlunda. På pressbilderna här tycker iallafall jag att det är en märkbar skillnad, men om den skillnaden är värd mycket sämre processor vet jag inte helt än. Men ja, jag kan förstå att detta kan vara högst personligt.
    oppo-reno-header.jpg
    Jag kanske ska släppa jämförandet nu och fokusera på K20 Pro...
     
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jo, men det där är bara renderingar. Inte säkert att de ser ut exakt så i verkligheten. När det är knappt mätbara skillnader vi pratar om måste man nog se telefonerna live för att verkligen kunna avgöra om det är en märkbar skillnad i bezelstorlek. :) Den där svarta kolfiberbaksidan på K20 Pro ser förresten väldigt snygg ut! Borde vara greppvänlig också. I övrigt märks det att Xiaomi kopierat en hel del av designspråket från Oppo.
     
    Droid82 gillar detta.
  7. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag gillar att det kommer lite annorlunda färger och mönster på mobiler nuförtiden men personligen föredrar jag för det mesta en lite mindre uppseendeväckande färg.

    Undrar om det faktiskt är glasbaksida, för då är nog K20 oavsett färg eller version lika greppvänlig/-ovänlig då färgen/mönstret sitter bak glaset. Står väl inget om trådlös laddning förresten?
     
  8. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Nej, trådlös laddning saknas. Det är nog glas men kan de ha lagt på kolfiber ovanpå? Om inte känns det rätt poänglöst.

    Det är bråda dagar nu, Meizu släpper sin midrangelur 16Xs på torsdag. Den känns också högintressant. En potentiell dealbreaker för mig med K20 Pro är 19.5:9 ratio på skärmen. Har bara haft två lurar med det tidigare (Vivo Nex S och OP6T) kände mig inte riktigt bekväm med den formen på skärmen. Det blir för avlångt. Dock måste man väl förr eller senare helt enkelt vänja sig.
     
  9. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
  10. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Trodde de flesta glasbakstycken idag hade liknande färgfilm bak glaset så som OnePlus 7 Pro.

    Är så nyfiken på alla mobiler som släpps hit och dit nu, händer väldigt mycket just nu.
    Vad förväntas bli nyheterna i Meizu 16Xs kontra 16S förutom förmodad större/längre skärm? Blir det pop-uppkamera som Redmi K20?

    Hoppas det kommer hands-on video på den svarta snart också.
     
    Last edited: 28 maj 2019
  11. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Nej, alltså 16xs är en billigare variant av 16s. Det är midrange. Den kommer kosta runt $250. Meizu skippar ju både pop-up och notchar för det mesta och satsar istället på små kamerasensorer på framsidan som inte tar upp mycket plats. Skärmen kommer vara 6.2" i 18.5:9, det är samma ratio jag har på min Meizu X8 och tycker det är klart skönare än 19.5:9. Det som tilltalar mig med med 16xs är designen, att den kommer ha ett stort batteri (4000mAh), AMOLED och samtidigt inte väga mer än 165g. Förutom väldigt avlånga telefoner ogillar jag även tunga telefoner. :)
     
  12. Bakgrund

    Bakgrund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2014
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Hoppas på en global variant, tog väl inte så lång tid för Mi 9 att släppas i globalt utförande efter kinesiska släppet, så man får hoppas på något liknande här.
     
  13. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Aha! Gillar att de fått till så små kanter trots frontkamera.

    Intressant att du tycker det är sån skillnad på 19,5- och 18,5:9. Jag kör en på 16:9 nu så det kommer bli en stor övergång för mig att gå direkt till 19,5:9 då, med andra ord. K20 Pro och de flesta andra nya mobiler verkar ju köra det förhållandet nu.
     
  14. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jag märker helt klart skillnad, men det kanske är mitt område för hårklyveri precis som du fokuserar på subtila skillnader i bezelstorlek. ;) Nej men skämt å sido, jag tittar mest i mitten på telefonen och scrollar när jag surfar och läser liksom inte texten uppifrån och ner, då har man mer nytta av en bredare telefon. Sedan är det bara i största allmänhet störande när den blir för avlång, svårt att sätta fingret på varför mer exakt. Jag lyckades vänja mig snabbt från 16:9 till 18:9 men 19.5:9 har jag inte lyckats vänja mig vid tidigare. Kanske behöver mer tid.
     
  15. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Haha, ja alla är vi olika men kul att höra din sida och jag håller väl egentligen med mycket av det du säger.

    Hoppas Xiaomi är snabba med att släppa en internationell version av K20 Pro nu bara, annars kanske det blir en annan om man blir otålig.
     
    flipp gillar detta.
  16. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja, det är oklart hur snabbt de kommer släppa K20-serien i Europa. Ibland går det snabbt från kinasläpp till globalt släpp (typ inom en månad), ibland dröjer det flera månader eller längre. Dock är ju K20-serien en potentiell kioskvältare så det känns konstigt om de inte skulle försöka få ut den så snabbt som möjligt globalt i och med att Oppo lanserar ett gäng lurar nu i Europa. Tror det tog två månader från att Redmi Note 7 släpptes i Kina till att den släpptes i Europa.
     
  17. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Ja, retades dem inte med OnePlus om att deras kommande telefon (denna) skulle bli "Flagship Killer 2.0"?
    Om de vill konkurrera med OnePlus, Oppo osv. så gör de väl det globalt och inte bara i Kina, tänker och hoppas jag.
    Då borde de ju prioritera att få ut den internationella versionen ASAP.
     
    flipp gillar detta.
  18. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Helt rätt!

    Det känns för övrigt som att tempot skruvats upp rejält på midrangelurar senaste året. Tidigare var det ofta små inkrementella förändringar som skedde vid en ny generation men nu sker allt i en rasande takt (notchlöst, amoled, tripplekameror m.m.). Det är ju också perfekt timing på K20-serien då Huawei precis drabbats av problem så Xiaomi kan ju gå passa på att kapa åt sig en del av deras potentiella kunder. Honor 20 och Honor 20 Pro lär nog inte sälja så bra nu när det råder osäkerhet om uppdateringar etc.
     
    p1er gillar detta.
  19. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Alltså det är ju verkligen i midrange-segmentet som det intressanta spelet ligger just nu.
    Det har nästan blivit att flaggskeppstelefonerna har blivit dom som kör inkrementella uppdateringar på föregående årets modell förevigt, med en förutsägbar designförändring efter typ 2-3 år, medan mid-range står för innovation och nytänkande lösningar, så dom har lite bytt plats med varandra, dom två prisgrupperna.
    Nu när telefontillverkarna pushar på oss att köpa deras lurar för nästan 10 000:- så har dom skjutit sig själva i foten litegrann och vågar inte riktigt ge någonting helt nyskapande i rädslan av att sumpa en så stor marknadsandel, och inte bara det, utan även sumpa den profit som dom ändå kan få om en flaggskeppsmodell säljer bra med tanke på det höga priset.
     
    p1er, Oc-freak och flipp gillar detta.
  20. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Här kan man se den svarta carbon fiber-versionen av K20 Pro, men också... resväskan (!) helt i slutet:
     
    flipp och Traktor 12 gillar detta.