Sveriges Radios Androidspelare

Diskussion i 'Applikationer' startad av ChristianSR, 18 jun 2010.

  1. Sportmats

    Sportmats Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det kom en ny version idag, vad uppdaterade den?
     
  2. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Upplever att Sveriges Radio Play hanterar nätverksproblem mindre bra.

    Lade två P3 dokumentär på nedladdning och den första gick till 93% sedan stannade den där. Kollade igen efter 10 min, fortfarande på 93%. Gick sedan till Program och då skall den ju hämta en lista. Där stannade den tills jag efter 30 min gjorde en FC.

    Under hela denna tid hade jag 2/3 på WiFi-styrka och god 3G-täckning. Det är möjligt att det har varit dåligt just när det stannade pga. att jag rört på mig mycket men det borde väl fortsätta så fort den får bra kontakt igen?
     
  3. Droid110

    Droid110 Guest

    Enligt market så var det en liten uppdatering som ska göra det lättare med migrationen till den nya officiella appen :eek:.. <3 SR Player!
     
  4. Sportmats

    Sportmats Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Var ser man det på Market? Ingen info där man laddar ned appen i alla fall.
     
  5. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    1.0.1 är enbart en buggfix för en en bugg som gjorde att appen kunde hänga sig när man försökte hämta listor under vissa omständigheter.
     
  6. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Två problem jag upptäckt..

    1) Om jag streamar ett program, t.ex. P3 Dokumentär och pausar för att sedan vilja spela vidare kanske ett dygn senare så tappar den var jag var någonstans och börjar om från början.

    2) Om jag lyssnar på ett offline-avsnitt och pausar, sedan ansluter telefonen via USB till min PC och använder SD-kortet, sedan kopplar loss igen och startar appen för att spela vidare så tappar den var jag var någonstans och börjar om från början.
     
  7. Hokke

    Hokke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej ChristianSR och JDS! Jag är en av många fans till denna app. MEN jag har en undran (eller ett önskemål). När jag trycker på app:en vill jag inte komma till en allmän startsida, utan direkt till att streama P1. Jag lyssnar mycket på nyheter, och vill kunna "knäppa på Dagens Eko" med ett knapptryck. Det gick med förra versionen av appen (JDS privata) men inte med nya...
     
  8. Dunord

    Dunord Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Som jag uppfattade det var det rätt många som störde sig på att man hamnade på P1 och var tvungen att navigera därifrån, därför skapades en mer neutral startsida. Jag kan dock hålla med om att man borde kunna konfigurera själv hur man vill att appen ska startas. Å andra sidan kan man ju köra med widgets som då startar den kanal man valt vid knapptryck.
     
  9. Lidodido

    Lidodido Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Funkar nu galant på HTC Wildfire efter senaste uppdateringen till telefonen :) Fantastisk app, däremot ser Widgeten lite konstig ut. Vet inte om det beror på QVGA men jag gissar det. Är ju som en 4x1 stor ruta med text på och en play-knapp, men all text och själva knappen är förskjuten ner en bit så de lixom kapas lite av bottenkanten av själva rutan. Med andra ord marginalen till överdelen av rutan all text ska finnas i som är för stor, gissar att det är rätt lätt fixat, men inte heller nåt som spelar nån större roll :)
     
  10. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Just Widgetar kan bli lite konstiga efter en uppdatering. Har du testat att ta bort och lägga till widgeten igen, alternativt att även starta om telefonen innan du lägger till den igen?
     
  11. Lidodido

    Lidodido Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Den var så redan innan uppdateringen, bara det att jag inte brydde mig eftersom appen ändå inte funkade som den skulle pga hackigt ljud :P Flera omstarter och lägga till och ta bort har jag gjort förut utan resultat, men kanske får installera om hela appen eller så. Tänkte bara om nån fler känner igen problemet :)
     
  12. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Ok, underligt. Tror det ser ok ut på en X10 mini och på Tattoo men väldigt trevligt att problemet med det hackande ljudet är borta!
     
  13. d98jh

    d98jh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Hej JDS!

    Jag har tyvärr också problem med appen. Lyckas inte lyssna på något program alls men min Nexus (2.2).

    Appen lyckas ladda hem programinfo och listor men när man trycker Play står det "Buffrar" och sen händer ingenting. Procenten räknas aldrig upp, den skriver inte ens ut 0%.

    Jag har testat följande:
    1. Stängt av servicen och appen, startat om telefonen, startat om appen. Funkade inte :(
    2. Stängt av servicen och appen, avinstallerat appen, startat om telefonen, installerat appen, startat appen. Funkade inte heller :(

    Några fler tips ?

    Appen funkade jättebra på min Hero med 2.2 så jag saknar den väldigt. :)
     
  14. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Jag kör själv Nexus One med Froyo så det fungerar med den kombinationen.
    • Gäller det över 3G och/eller över wifi?
    • Ifall du laddar hem ett avsnitt kan du lyssna på det då?
    • Har du original Froyo eller någon specialare?
    • Kör du med någon annan mediaspelare som kan ställa till det?
    • Gäller det både pod och live?
     
  15. d98jh

    d98jh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    * Har bara testat 3G.
    * Testade att lyssna direkt på ett gammalt Sommar-avsnitt och det gick bra men ingen av Live-kanalerna funkar. Programinformation etc hämtas men inget händer efter "Buffrar..."
    * Har testat både på original (FRF91) samt med NXSense (Desire port, för att kunna lyssna på FM-radion i stället) och det är samma sak på båda.
    * Har Spotify installerat samt Chinesepod (podcasts) men båda har varit avstängda när jag har testat.
    * Bara live
     
  16. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Jag kör själv på FRF91 utan att få problemet och de problem som vissa har upplevt har mestadels varit via Wifi pga routerproblem. Skillnaden mellan pod och livet är vilket protokoll som används. För pod är det rena MP3 filer som skickas över HTTP, som kan likställas med med vanlig surfning, men Live strömmarna skickas över RTSP protokollet.

    Har du samma operatör och abbonemang som när du hade din Hero?

    Fungerar det ifall du istället startar en livekanal ifrån deras mobilsida: http://mobil.sr.se/radio.aspx

    Det kommer mer eller mindre vara samma sak med den skillanden att Android, av någon anledning, väljer att spela upp strömmen med sin videospelare istället. Vilka medispelare får du, ifall du får ett val, som alternativ för att spela upp en rtsp ström när du klickar på den på deras mobilsida?
     
  17. MalS

    MalS Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag gillar appen men har några problem. Om telefonen tappar täckningen medan jag lyssnar på ett program så börjar den om från början igen och inte där den var i programmet när den tappade täckningen. När man sen ska försöka snabbspola sig fram till där man var är det väldigt lätt att komma åt paus knappen samtidigt som man försöker dra tidslisten.
     
  18. d98jh

    d98jh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Verkar ha varit fel i den Custom ROM jag körde för nu funkar allt som det ska efter att jag la in CM6. Märkligt att det inte funkade med stock FRF91 dock...
     
  19. Frodo

    Frodo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag försöker lyssna på strömmande SR media hemma över mitt Wi-Fi, både på hemsidan och med appen, men misslyckas, fastnar i Buffringsläge. Det går däremot utmärkt över mobilt nätverk, batteriet tar dock slut efter ca 1.5-2 timmar. Har Desire med 2.2 Froyo. I den här tråden står det en hel del om portar och DMZ, fattar nästan ingenting. https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=8771

    Hjälp mig
     
  20. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Frodo: hade samma problem som du, men när jag uppgraderade routerns mjukvara så löste sig allt.