Xiaomi Mi Robot Vacuum 3 robotdammsugare (3rd gen, 2019) Roborock S6x

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av bernard, 19 mar 2019.

  1. jaqob

    jaqob Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Någon som fått hem sin S6:a nu?
     
  2. Klein

    Klein Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Beställde en S5a för ett par veckor sedan, däremot kommer det dröja tills juli innan jag får den så beställde en S6 istället. Priset var lite över min budget, men hoppas jag blir nöjd trots allt! Ska användas för cirka 50 kvm.
     
  3. Beeos

    Beeos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2015
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    53
  4. joachi

    joachi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2009
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
  5. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Har beställt den vita från Inet. Borde komma nästa vecka om allt går som det ska. Ska tjänstgöra i hus med 120kvm botten och 80 kvm övervåning.
    Edit: skickad från Inet idag 31/5... [emoji2]
     
    Last edited: 31 maj 2019
  6. Orlok

    Orlok Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    27
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Installerade min svarta S6a i helgen. Är sjukt nöjd, den har gjort ett grymt bra jobb hitills. Blir riktigt imponerad över hur intelligent den hanterar rörelsemönster och val av vägar, jämfört min robotgräsklippare från Robomow så är upplever man ju nivån på mjukvaran kraftig mycket bättre.
    Det är min första robotdammsugare så jag kan inte riktigt jämföra eller avgöra om det är värt de 2000 kronorna jämfört S5an.

    Bara kört ett våningsplan än så inte testat med flera kartor, inte heller schedulerat städning i separata rum men den har mappat upp rummen snyggt och tydligt i kartan.

    Beställde från Kjell och blev riktigt nöjd med hela köpupplevelsen inkl leveranstiden 2 dagar.
     
    Leo83, aeqvist, Mindir och 1 annan gillar detta.
  7. joachi

    joachi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2009
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Webhallen skulle gå in den först om 1-2 veckor så beställde från inge nu istället, skickades igår!
     
  8. Thomas.b

    Thomas.b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Hej!
    Hur är den med mattor med lite höjd? Du har ingen möjlighet att ta en liten film när den gå upp för en matta/tröskel?

    Tack!

     
  9. joachi

    joachi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2009
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Hej kompis!
     

    Bifogade filer:

    aeqvist gillar detta.
  10. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Har s6. Trösklar kör den över rätt bra. Har en ganska rejäl tröskel till badrummet som den kör över. Den har inga problem upp på min höga ryamatta dock så fastnar den roterande sidoborsten i min ganska långhåriga ryamatta. Hade varit smart om sidoborsten gick att avaktivera när den går in i "carpet mode". Annars dammsuger den alldeles utmärkt.
    Edit: Kan tillägga att jag är besviken att kartfunktionen med flera våningar inte finns trots att jag läst att den ska finnas. Dåligt. Hoppas på en uppdatering snart.
     
    Last edited: 8 jun 2019
    jaqob och Thomas.b gillar detta.
  11. joachi

    joachi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2009
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Så.. Multiple floors finns inte för s6an än, väldigt oklart varför flera recensioner säger det, förmodligen har dom fått den informationen från Roborock men att den inte hunnit blivit klar till lanseringen.. enligt dom är den dock på väg. Även möjlighet att namnge rummen ska komma med en uppdatering men den tros komma redan nästa månad!
     

    Bifogade filer:

    jaqob, bernard och marges gillar detta.
  12. jaqob

    jaqob Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Så, den absolut största (enda?) anledningen att välja S6 framför S5, multipla våningar, är "in the plan", vilket lika väl kan betyda att den inte kommer. Men tack så mycket för informationen, jag är ju glad att jag fick reda på det nu, och inte efter jag beställt. Då får det nog bli Neato ändå.
     
  13. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Så här säger de när jag frågade robo rock supporten angående flera våningar.

    "Hello,
    The multiple floor map saving is in the plan, while the features will be in line with the future product plan. We know that the multiple floor map would be very helpful in the western users' home environment. We hope you can understand that we want to make sure the stability and usability of this feature, so that thorough research and test is necessary. Anyway,we will update the information once we get solid information."
     
    jaqob gillar detta.
  14. swplatinum

    swplatinum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Köpt en S60 och en S65. Bara kört den ena än så länge. Funkar bra. ”Room detection” funkar inte alls. Den tycker att större delen av min nedervåning är ett rum trots trösklar emellan. Även ett badrum och en del av en hall blev ett rum. Men städar bra gör den oavsett. Den svarta drog ner en lampa i huvudet men förutom en stor repa verkar den ha klarat sig.

    Har inte riktigt lärt mig hitta i appen. Skulle vilja nollställa kartan och se om den bättre fattar rummen.

    Har inte hittat nån som säljer den nya typen av hörnborste ännu och i övrigt verkar tillbehören rätt dyra.

    Hörnborsten snodde även för mig fast sig i en långhårig matta. Borde ju inte vara raketforskning att stänga av den när den är på en matta.
     
    Last edited: 13 jun 2019
  15. joachi

    joachi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2009
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Du kan radera kartan (under "edit map" - "restore map" ) och låta den scanna om utan problem, skulle du ångra dig,så finns den gamla sparad i minnet..

    Du kan även manuellt avgränsa rum genom att gå in på "edit map" - "edit area" - "area division"
    Den delar upp rummen själv där det finns en dörr.. om det inte finns en dörr till ett rum så tycker den att det är samma run.. men som saht,lätt att dela av i appen

     
  16. inflames666

    inflames666 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    77
    Vad är skillnaden mellan s5 och s6 mer än att s6 är lite tystare och skall klara av 2 våningsplan i framtida uppdatering? Är det värt att välja en s6 över en s5 om man bor i en lägenhet på 60kvm och troligen aldrig kommer vara hemma när den sladdar runt så hur mycket den låter är grannarnas problem :cool:
     
  17. swplatinum

    swplatinum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vet inte helt hundra, men skulle inte tro det. Jag gick på ljudet (husdjur) samt att den gamla eventuellt har äldre teknik. Men det bör inte spela någon större roll i praktiken på en 60kvm lgh. Du lär bli nöjd vilken du än väljer.
     
    inflames666 gillar detta.
  18. swplatinum

    swplatinum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack! Ska prova. Såg att det kommit en uppdatering som ev påverkar detta också. Skulle behöva att den plöjde av kök och hall lite oftare så jag slipper trampa i frukostlingor och dra med sand och jord överallt.

    Lite oroad är jag dock att komma hem och hitta en kattspya utkletad över hemmet... Vore en önskvärd feature ”pet mess detection”.
     
  19. inflames666

    inflames666 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    77
    Ok då får man ta sig en funderare och se om det blir en s5 eller s6. Vet du om båda modellerna funkar med Google home?
     
  20. swplatinum

    swplatinum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vet inte tyvärr.