Påminnelser vägrar dö

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Charlotte, 7 sept 2010.

  1. Charlotte

    Charlotte Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag kör Jorte som jag synkar mot Google Calendar. Ofta tjatar påminnelserna några gånger i min mini.

    Igår hamnade påminnelsen för en händelse (som jag dessutom innan hade clearat via Google Calendar) i en loop.

    Jag har ingen "clear" knapp på minin utan måste gå in i bokningen och ta bort påminnelsen. Kan ju vara blind i of men har letat både i kalendern och notifikationen, tryckt länge osv.

    Loopen dog bara genom en omstart.

    Har någon annan varit med om tjatiga påminnelser?
     
  2. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jag använder Gemini Calender som kalender och CalWidget som widget ute på skärmen.

    Har inte haft problem med att påminnelser loopar men däremot så får jag alltid dubbla påminnelser. I Gemini finns inställningar för att stänga av påminnelser men inte i dom övriga. Går det att deaktivera påminnelser från original SE-kalendern eller kan man helt enkelt avinstallera den (har root)?

    Sent from my U20i using Tapatalk
     
  3. Charlotte

    Charlotte Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Skall kolla om det går att avinstallera orginalkalendern. Har root. Tack för tipset.

    :-)
     
  4. random111

    random111 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har samma problem med Jorte. Undviker problemet tillsvidare genom att inte använda påminnelser... Berätta gärna hur det går!
     
  5. Qrac

    Qrac Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    669
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia 8
    Jag använder Jorte men har inga liknande problem. Den synkas mot Google Calendar. CalWidget som widget för lättare överblick.
     
  6. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Då jag inte hittat nån officiellt sätt att stänga av påminnelser i original-kalendern så letade jag vidare.
    Hade appen Autostarts (betalapp) installerad och i listan i progammet så fanns alternativet "Event reminder", dvs program som ska initieras när en reminder finns i kalendern.
    Där fanns både original-kalendern och Gemini representerade. Valde disable på original och det funkade klockrent.
    Får nu bara en påminnelse från Gemini och inget annat.
     
  7. Mizz Mezz

    Mizz Mezz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag stör mig också på påminnelserna
    Kör standardkalendern och tycker att man är påmind när man klickat fram påminnelsen i aktivitetsfältet, men nej, det plingar och plingar och enda sättet att få tyst på s***en är att ta bort påminnelsen ur kalendern.

    Det skulle vara bra att kunna spara möten och liknande om man skulle behöva gå tillbaka och kolla men som det är nu så måste man ju radera ju allt eftersom.

    Vad göra?
    Finns det någon bra kalender som nån kan tipsa om?
     
  8. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Läs min tråd ovan.
    Jag använder för närvarande bara Gemini och den påminner bara en gång enl dom tider som finns inställda i google-kalendern.
    Kräver förvisso Autostarts men var inte farligt dyr.

    Sent from my U20i using Tapatalk
     
  9. zendion

    zendion Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    ZTE Axon 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Övrigt:
    Asus Zenwatch 3, Google Daydream view, Chromcast
    Ja har hitta lösningen! (eller en till)

    Jag har hittat en mycket smidigare lösning, och billigare än ovan, på detta otroligt irriterande problem. Ladda helt enkelt ner appen Calendar Snooze så finns där den av Sony Ericsson bortglömda dismiss-knappen. Inte så snyggt dock, men det funkar :)
     
  10. KRS

    KRS Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kör Outlook och google calender sync.
    jag får ibland upp 5-10st påminnnelser efter varandra vid en mötespåminnelse.

    funderar på om man skall fjäska för företaget för att få exchangeaccess via nätet istället. det kanske löser mitt problem?

    (sitter på en x10minipro)
     
  11. JacobH

    JacobH Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag undrar har de kunde glömma en dismiss knapp. Jag får alltid upp flera påminnelser för varje event och de går inte att få bort. Väljer att alltid redigera eventet och radera påminnelsefunktionen. Men det går inte att göra på återkommande händelser.

    Tack för tipset om calendar snooze. Fult som stryk, men det verkar fungera. Fast det blir ändå dubbla påminnelser. En från den inbyggda sonyericsson appen och en från snooze. Men det är en förbättring helt klart.

    har en samsung galaxy tab också. Dess kalenderapp är ljusår bättre.

    /Jacob
     
  12. Swordh

    Swordh Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om jag har påminelse 15min innan och ändrar tiden för bokningen följer inte påminnelsen efter, utan den ligger kvar 15min innan originaltiden, samma gäller för de andra tiderna.
     
  13. KRS

    KRS Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det blir att byta telefon efter sommaren istället.