Avslutad: Commodore Amiga 1200 - Desktop Dynamite

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av chraist, 13 jun 2019.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Commodore Amiga 1200 - Desktop Dynamite

    Helt komplett paket med en del extra som hårddisk, turbokort, Gotekdrive, RGB-kablar etc.
    Jag passade på att hämta hem detta fina paket för ett par år sen från just England. Helt komplett där jag har kompletterat med en del tillbehör genom åren.

    En perfekt maskin att koppla upp och köra igång vad man än kan tänka sig, givetvis fullmatad med spel i form av WHDLoad och detta tillsammans med turbokortet (030 CPU) flyter allt på utan minsta bekymmer. Turbokortet har jag plockat upp från Frankrike där det fick sig en översyn och blivit recappat av tidigare ägaren.

    Själva amigan är tyvärr inte recappad då jag idag saknar tiden att genomföra detta (restaurerat en A500 och en A600 tidigare). Det följer givetvis med ett komplett kitt med högkvalitativa kondensatorer för detta. Inget läckage idag men skulle råda att göra detta inom en snar framtid.

    Desktop Dynamite innehåller följande;
    • Commodore Amiga 1200 (Rev 2B)
    • PSU/trafo (engelsk kontakt, oanvänd av mig)
    • Mus
    • Manualer
    • Disketter för Workbench (3.0), Oscar, Dennis, Digital Wordworth, Digital Print Manager och självklart Delux Paint IV (AGA).

    Utöver vad som ingår i Desktop Dynamite så finns följande;
    • Turbokort M-TEC 1230 med äkta 68030 (ej billigare 68EC030) @ 28 MHZ, FPU 6882 @ 50 MHZ, 8 MB Fast RAM & RTC (klocka).
    • Kickstart 3.1
    • CF-kort som hårddisk på 8 GB med Classic Workbench 3.1 och WHDLoad. (Amigan såldes utan hårddisk).
    • Gotek USB floppy drive emulator flashad med FlashFloppy. Open source mjukvara, fyll ett USB-minne med .adf filer och ladda in det som saknas i WHDLoad. Använd i min a500 och a600, endast testad i A1200an och är ej installerad.
    • Högkvalitativ RGB-Scart (Äkta 23 pols kontakt).
    • Billigare RGB-Scart (klippt 25 pols kontakt).
    • Extra A500 PSU/trafo.
    • Extra a500 tankmus.
    • Extern diskdrive (fullt fungerande).
    Så med andra ord, en hel och fin Amiga 1200 som ej är gulnad, tangenterna något litet men absolut inte något som stör funktionen på maskinen.
    Jag har använt maskinen just för retrospelande och allt fungerar som det ska, disketterna är så sent som 05-06-2019 testade och läses in som de ska.

    Så vad väntar du på, starta upp och ladda in Alien Breed, Cannon Fodder, Elite 2 - Frontier, Turrican, Lemmings, Super Cars eller varför inte lite Speedball eller Zool?

    Budstart från 7000:- och föredrar hämtning alternativt att vi möts upp för att säkerställa att produkten inte misshandlas av postens hantering. Finns i x, söder om x. Frakt går givetvis att lösa om ni önskar.
     

    Bifogade filer:

  2. fryguy

    fryguy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    797
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
  3. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Tack, tänkte först att swedroids medlemmar skulle få första chansen men intresset är svalt vilket jag ifs misstänkte att det skulle vara.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.