Fråga: Snabba frågor, snabba svar Samsung Galaxy S8

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av Swedroid, 11 mar 2017.

  1. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Köpte mig en s8 efter att ha använt iOs ett tag. Det står att det är dubbelsim, men förstår inte hur jag ska få i två sim kort. Det ena sitter perfekt men det andra känns inte som det passar vertikalt där minneskoret ska sitta. Kan det vara så att min är singel sim?

    Går det att se om jag har dubbel eller enkel sim version?
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 690
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Borde vara något i denna stil
    [​IMG]
    Om det finns plats för 2 sim kort, annars så här
    [​IMG]
    Tagen ifrån Galaxy Note 7 SIM card guide - Galaxy Note Tips & Tricks som visserligen handlar om note 7, men bör nog vara ungefär samma för S8:an
     
    D2N2 gillar detta.
  3. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Precis. Försöker lägga dem som i bild 1. Med 2 nanos. Men finns inget direkt fack där så det ligger inte kvar när jag försöker trycka in modulen.:ehm:

    Kanske behöver göra om ett av simen till micro.
     
  4. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 690
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Hur ser det ut i inställningarna? Har du några inställningar för 2 SIM-kort? Om nej, så har telefonen inte stöd för det

    Btw, tror inte det är micro sim
     
  5. Minglarn

    Minglarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2017
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    46
    Enkelt kollat..

    Står det DUOS på baksidan är det en dualsim.
     
  6. tictoc

    tictoc Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Någon fler än jag som varje gång Spotify startas får upp en stor, röd ruta som säger att jag måste uppdatera min telefon för att Spotify endast stödjer android 4.1 eller högre? Det går att bara stänga ner rutan och sedan använda appen som vanligt.
     
  7. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Hahahahahaha! [emoji23]

    Nej.
     
  8. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Tjena!

    I söndags började min telefon vägra ladda vissa hemsidor och applikationer (Swedbank bland annat) och fick felmeddelandet: Err_Connection_timed_out i Chrome, i Swedbank-appen och andra appar står det "Nätverksfel" osv. Detta gäller enbart när jag använder mobildata, och inte alla appar eller hemsidor. Har jag Wi-fi på så fungerar allt.

    Någon som vet vad man kan göra? Återställde telefonen, men nu två dagar senare har jag samma problem igen. :/
     
    Last edited: 26 feb 2019
  9. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Låter som felet ligger hos din operatör snarare än i telefonen.
     
  10. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 118
    Mottagna gillanden:
    1 052
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Vet inte om jag lyckats ändra någon inställningen efter uppdateringen men jag har börjat få en massa popup reklam när jag går in på playstore och skall uppdatera olika appar.
    Efter jag tryckte på uppdatera alla så öppnas reklamen i webläsaren och det är reklam om olika andra appar.
    Någon som vet vad det kan bero på?

    Det är olika spel som dyker upp från sidan game.ymgt.xyz
    Mbam hittar inget när jag söker med det.
     
    Last edited: 1 mar 2019
  11. lestander

    lestander Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    885
    Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
    Låter som du installerat någon gratis app som strular..
    Har då inte några Problemen ..
    Vet jag fick reklam en annan gång när jag installerat något tangentbord eller annan app, så fick jag popup reklam å skit.
     
  12. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 118
    Mottagna gillanden:
    1 052
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Har installerat 2 appar sen uppdateringen för att testa när alarmklockan visade fel, dessa är har jag tagit bort igen.
    Tycker även det är märkligt att det som triggar själva popup är uppdateringar av appar i playstore.
    Får försöka hålla koll på om det är någon speciell app som uppdateras var gång det sker.
     
  13. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 118
    Mottagna gillanden:
    1 052
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Lite update gällande popup problemet.
    Det tycks vara appen "Digital Clock Widget Xperia" som är boven, efter att den uppdaterades i februari så ger den tillstånd till utvecklarens reklampartners att pusha reklam via webläsaren.
    Hittade en tråd på reddit där många hade samma problem och den gemensamma nämnaren var denna appen, alla som avinstallerat den har även slutat få popups.
    Så idag åkte den i papperskorgen för mig också, får se den närmsta dagarna om resultatet blev positivt för min del också.

    Lite synd, för det har varit en jäkligt bra widget fram till nu.
     
    lestander och Kristy gillar detta.
  14. daxwise

    daxwise Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    454
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra
    Telefon 2:
    S10+
    Telefon 3:
    S8
    Platta:
    ipad2 wifi
    Övrigt:
    Chromecast i två rum
    Sådant är så sjukt irriterande.
    Jag brukar också skicka ut sådant skräp.
     
  15. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 118
    Mottagna gillanden:
    1 052
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Utvecklaren har svarat både på recension och i reddit tråden.
    Han erkänner där att en av hans samarbetspartner ligger bakom popups men att det skett utan hans vetskap och godkännande.
    Han har även släppt ny uppdatering idag där han säger sig ha tagit bort samt avslutat samarbetet med den partnern.

    Tycker det är bra att han tagit till sig kritiken från användarna så snabbt och förhoppningsvis gjort något åt problemet och inte sätter inkomsterna före.
     
    milky81, Kristy och daxwise gillar detta.
  16. C-land

    C-land Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S8
    Info:
    Apex
    Hej! Ny här på forumet och hoppas att min fråga landar rätt. :)

    Jag har en Samsung S8 samt en nyinköpt Samsung Gear S3 frontier smartklocka. Skaffade ett par trådlösa lurar av märket Urbanista (Berlin serien). Jag kan lyssna på Spotify från klockan till lurarna men när det ringer så kan jag varken svara i lurarna till mobilen eller klockan. Lkudet hörs amltså från klockans högtalare. Mobilen är sammankopplad med klockan och klockan i sin tur med lurarna. Känner mig lite lätt korkad här men går det att kringgå detta på något sätt?

    Scenario: mobilen ligger i jackfickan. Jag lyssnar musik från klockan till lurarna. Någon ringer... kan inte svara i lurarna.

    Tacksam för klargörande! :P
     
  17. Bettanboop1980

    Bettanboop1980 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2019
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Har nu haft problem med min kamera ett tag, trodde det skulle försvinna efter en uppdatering men det gjorde det inte.
    När jag startar kameran är den 7 fall av 10 ur fokus och suddig, och detta går inte bort om du inte stänger ner kameran och startar den igen och detta kan man behöva göra 3-5ggr! Sjukt jobbigt om man vill ta ett kort direkt och fånga något just då .
    Någon som vet vad detta beror på?? Och tips på vad jag kan göra åt det??
     
  18. Steffe3

    Steffe3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2011
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8
    Tyvärr ett problem som har varit sen början. Brukar kunna lösa sig om man skakar telefonen lite.
     
    Bettanboop1980 gillar detta.
  19. Bettanboop1980

    Bettanboop1980 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2019
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Men jag har inte haft detta problemet från det att jag köpte den (dec-17) utan det kom för 2 månader sedan ungefär
     
  20. GunnarWik

    GunnarWik Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2018
    Inlägg:
    1 058
    Mottagna gillanden:
    651
    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Vad Steffe3 menar är att det är ett känt problem, troligen mekaniskt, och kan dyka upp när som helst. Från att man använder den första gången till att man haft den i åratal. tar du kontakt med Samsungs verkstad så fixar de det säkert, men de flesta brukar inte orka skicka in den utan skakar den när det händer.
     
    Bettanboop1980 gillar detta.