Köptråden Pixel 3a / Pixel 3a XL - importera till Sverige

Diskussion i 'Google Pixel 3a / Pixel 3a XL' startad av Swedroid, 7 maj 2019.

  1. allerkrans92

    allerkrans92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2019
    Inlägg:
    471
    Mottagna gillanden:
    364

    MINA ENHETER

  2. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 014
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Jepp.
    Man får en adress när man reggat sig, skicka prylen dit. Du kommer få ett mail när paketet anlänt och då också den exakta kostnaden som du sen kan betala in via paypal. De är snabba på hanteringen, iallafall de gånger jag använt dem.
     
  3. allerkrans92

    allerkrans92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2019
    Inlägg:
    471
    Mottagna gillanden:
    364

    MINA ENHETER

    Tack för snabba svar!
     
  4. allerkrans92

    allerkrans92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2019
    Inlägg:
    471
    Mottagna gillanden:
    364

    MINA ENHETER

    Lite uppdate från mitt paket som skulle levereras till mig i Sverige men jag hade samma postadress som i Tyskland. Han som skulle leverera de var riktigt schysst. Han sa till mig att han skulle omdirigera paketet till min adress i Sverige. Hoppas nu han gör det, då blir jag sjukt glad!

    Håller er uppdaterade.
     
  5. BjrK

    BjrK Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2018
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Var inne på Saturn.de för att köpa mobil och beställa hem via mailbox.de. Dock sålde de inte google pixel 3a clearly white versionen online.

    Bör man chansa på en google store beställning med priority shipping eller accepterar google att man skickar till en mailbox i Tyskland utan priority shipping?

    Telefonen finns också hos mediamarkt någon som beställt därifrån?

    Summa summarum vad bör man satsa på när saturn inte är ett alternativ?
     
  6. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 014
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Jag har beställt Google Home-högtalare via mailboxde från tyska Play Store, utan priority shipping.
    Fungerade utmärkt.
     
    BjrK gillar detta.
  7. allerkrans92

    allerkrans92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2019
    Inlägg:
    471
    Mottagna gillanden:
    364

    MINA ENHETER

    Nu fick jag sms från DHL att de har skickat tillbaka paketet till Avsändaren...Så där sket de sig! Satt med DHL tyskland i 1 timme, kom fram till en handläggare, då ville han inte prata med mig för jag inte kunde tyska, så han kopplade vidare mig, nästa kunde Lite engelska men skickade vidare mig för jag hade tydligen blivit skickad fel. Helt plötsligt så var där någon som kunde svenska, dessvärre sa han också att jag hade kommit fel och skickade mig till DHL Express Germany. Då gick inte de heller pga Engelskan. Slutade med att jag hade tänkt prata med svenska DHL express men de har stängt idag. Men det kvittar nu för den är påväg tillbaka till Google.
     
  8. allerkrans92

    allerkrans92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2019
    Inlägg:
    471
    Mottagna gillanden:
    364

    MINA ENHETER

    Direkt efter jag skrev detta inlägget får jag ett sms från svenska DHL och där står "DHL EXPRESS 1238971778123 från GOOGLE är planerad att levereras måndag jun 24 2019 08:00-17:00 Välj en DHL service point eller andra leveransalternativ på https://deleving.dhl.com/se/setfsn" Betyder detta att helt plötsligt så är den faktiskt påväg till min hem adress i sverige? :o
     
    night77 och Midsummer gillar detta.
  9. allerkrans92

    allerkrans92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2019
    Inlägg:
    471
    Mottagna gillanden:
    364

    MINA ENHETER

    La till paketet i Mina Paket appen och vips så står det min svenska adress och att den är påväg :o Nu blev min Midsommar helt plötsligt kanonens!
     
    Mr. Ofi, Ripleyonline och svenix gillar detta.
  10. subwoofer

    subwoofer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2014
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    305
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel XL 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel XL 2
    Platta:
    Huawei M5
    Saturn och MediaMarkt har ju samma ägare så borde inte vara några konstigheter. Vet att en del användare här på forumet med framgång köpt "vanliga" Pixel 3 därifrån.
     
  11. Buttman

    Buttman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7
    Ja du kommer få den. Min som jag beställde hann komma fram till "fel" adress i tyskland innan jag ens hann ringa dhl sverige så dom kunde dirigera om den till sverige. Allt som allt tre dagar till luleå.
     
    allerkrans92 och bernard gillar detta.
  12. allerkrans92

    allerkrans92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2019
    Inlägg:
    471
    Mottagna gillanden:
    364

    MINA ENHETER

    Ah okej dirigerade de den automatiskt till dig eller pratade du med DHL Sverige?
     
  13. Buttman

    Buttman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7
    Jag pratade med dom men om det gjorde nåt vet jag ej. Beställde måndag em. Fick den hemkörd onsdag vid lunch. Inte 3 dagar..
     
    allerkrans92 gillar detta.
  14. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Well, nu gick min U11+ all världens väg, åt fanders med vad hel baksida och fungerande touch heter. So, blir att blåsa liv i gamla hederliga HTC ONE M8 från 2014 i väntan på val av ny lur. Står mellan 3aXL och Oneplus 7 (ej pro), men blir nog den förstnämnda pga av optisk fingertrycksläsare och snabbare uppdateringar. Funderar på att dra en beställning från tyska amazon då jag inte orkar med mailbox, och andra forwarding tjänster. Väntetiden är ju inte så rolig, några veckor ser det ut som, blir på pricken nästan exakt 5000:-
    Visst, inet ex säljer den för 6499:- vilket inte är så attraktivt direkt.
    Men finns det nåt att tänka på vid köp via just amazon? Har handlat därifrån flertalet gånger tidigare och aldrig varit några problem, men är inte helt 100 på om det nåt speciellt när det gäller Googles mobiler iom att dom inte säljer dom här officiellt? Dvs att dom sätter stopp eller nåt? Förvisso kommer man ju till kassan och ska bara betala på amazon så jag antar att det inte är nåt konstigt?

    Några inputs och tankar?
     
    Last edited: 24 jun 2019
  15. allerkrans92

    allerkrans92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2019
    Inlägg:
    471
    Mottagna gillanden:
    364

    MINA ENHETER

    Annars kan du alltid beställa från Google.de. då skcikas den också direkt hem till dig fast inom en vecka oftast!
    Men viktigt att kolla upp så ditt Postnummer inte existerar i Tyskland, belguim eller nederländera, annars finns de risk att den skickas dit först sen förhoppningsvis till din adress i sverige. det du gör då som är lättast är att i incognito mode går du inte på google.de sen översätter till svenska. Leta dig fram till google pixel 3a, köp och logga in som gäst, fyll i uppgifterna som såhär:

    Namn efternamn
    Adress
    Stad
    Postnummer, Land

    Sen glöm inte välja internationell shipping. kostar 16 EURO

    Sen är de bara att vänta :)
     
  16. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Jo fast, man är väl tvungen att använda nån form av tjänst som mailboxcode eller liknande? Tycker jag läser flertalet ärenden i den här tråden där det nämns som ett krav, men också att vissa fått igenom sina ordrar direkt genom google sjäva. Verkar vara lite si och så på med det eller?
    Jag har 702 12 som postnr, vart kollar jag om postnumret existerar?
     
  17. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Uppskattar ditt svar och hjälp @allerkrans92@allerkrans92
    Även om köpet går igenom utan problem,jag kanske nojar mig i onödan? Fast jag tycker ändå det känns olustigt att inte till helt 100% vara säker på att ens beställning går igenom. Och att då få hålla på och bråka med Google sjäva med ersättning som i @XRV@XRV 's fall känns inte lockande. Då är det skönt att ha Amazons kundtjänst och stöd i ryggen, priset jag kollar på nu är dessutom av dom själva via deras Prime tjänst. Blir ju en 5-600:- i skillnad, eventuell väntetid gör inte så mycket om priset blir bra.

    Var mest nyfiken på om det är nåt särskilt som gäller med just Googles telefoner i amazons fall. Har kanske @bernard@bernard nån input att dela med sig av ? :)
     
    Last edited: 24 jun 2019
  18. allerkrans92

    allerkrans92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2019
    Inlägg:
    471
    Mottagna gillanden:
    364

    MINA ENHETER

    INgen fara :) kul att hjälpa till! Gör det som känns bäst för dig! för mig var de en chansning, fick mobilen idag, den skickades i fredags efter strul med DHL. Så är nöjd att den är här! :D
     
    Adam West och bernard gillar detta.
  19. BarometerN

    BarometerN Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2019
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 32GB, Quite Black

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 32GB, Quite Black
    Info:
    Spigen Rugged Armor
    Finns på ebay från Storbritannien, Tyskland och Spanien. Från €395 med €9.99 frakt.
    google pixel 3a | eBay
     
    bernard och allerkrans92 gillar detta.
  20. allerkrans92

    allerkrans92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2019
    Inlägg:
    471
    Mottagna gillanden:
    364

    MINA ENHETER

    riktigt bra info faktiskt! för de som vill ha en skickad direkt till schweden :D
     
    BarometerN och bernard gillar detta.