Problem: Återställa filer från internminnet

Diskussion i 'Allmänt' startad av Bubbu, 24 jun 2019.

Taggar:
  1. Bubbu

    Bubbu Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Någon som vet hur jag ska gå tillväga för att återställa bilder, videos och andra filer från internminnet?

    Alla mina filer från internminner försvann för mig när jag skulle överföra från mobilen till datorn med USB-kabeln. Min mobil (LG G6 H870) frös till och skärmen blev svart ett tag, jag tog bort USB-kabeln och startade sedan om mobilen och då var allt raderat, konstigt nog så var apparna, anteckningar, kontakter och så kvar.

    Har laddat ner diskdigger från app store men det funkade inte och alla återställnings-program till datorn kräver att man har sin mobil rootad.
    Här är problemet då för att roota mobilen så måste man tydligen unlock'a bootloader vilket betyder att man fabrikåterställer mobilen.

    Så vad har jag för alternativ? Är så desperat...
     
  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Detta läget är tyvärr lite jobbigt då man numera endast kan komma åt lagringen som MTP-lagring vilket inte ger dig direkt åtkomst till lagringen.

    Men du kan läsa lite på den här länken. Dock så kommer du att behöva root:a för att komma nån vart.

    [GUIDE] Internal Memory Data Recovery - Yes We Can!
     
    Kristy gillar detta.
  3. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Är du riktigt desperat och har gott om pengar så är nog att ta hjälp av t.ex. IBAS säkraste alternativet.