KUGOO S1 Folding Electric Scooter

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Mindir, 15 jan 2019.

  1. harmgc

    harmgc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2017
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    37
    Hej, tänkte bara kolla vilket luft däck det är ni köpt ? verkar inte hitta det i tråden.
    gå det även sätt på ett 10 tums fram och bak på denna som det går på m365 ?
     
  2. Zerox

    Zerox Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2019
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    15
    Finns inga uthyrare där jag bor och har bara sett en person som kört en så tror inte polisen kommer reagera om man kör lugnt. Får väl sakta in och låtsas att man sparkar som en vanlig. ;) lol

    Kanske lika bra köpa en schysst hjälm.

    Ja, där ser man. Trevligt att man fortfarande får den som går 30 km/h. :)

     
  3. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    Nedan är däcket som både jag och Mullvad beställt:

    https://www.amazon.co.uk/dp/B075KCQQ4R/?tag=oid0d-21

    10 tum fram går inte att sätta då motorn sitter där i. Finns bara i en orginalstorlek.
     
  4. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Mindir gillar detta.
  5. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Känn
    Inget nytt direkt här som vi inte tidigare kände till. Dock intressant att se hur blinkers fungerade i praktiken verkar smidigt och ökar säkerheten.

    Intressant att se lite mer angående displayn också dock gillade jag inte färgen på coverglaset.
    Såg ju brunt och missfärgat ut.
    Nästan bättre då med S1 och ta bort backlight läckorna och täta själv. Såg inte alls ut som på bilderna för S1 Pro...

    Lite konstigt att han inte nämnde något om det större batteriet (7,5Ah vs 6.0Ah) som är en av de viktigaste uppgraderingarna med S1 Pro enligt mig.

    Dock får fortfarande inte ihop det här med att vikten är samma mellan S1 och S1 Pro samt att räckvidden är samma för de två...

    Jag har ställt frågor till Kugoo om de sakerna men ännu inte fått något svar.

    Kanske att S1 Pro inte får något större batteri utan det sparas till en nyare S2 ...

    När du får din får du väga den samt öppna upp batteriluckan och kolla på batteriet.
    Skulle det i slutändan visa sig att det sitter ett 6.0Ah även i denna vore det ju tråkigt.


    Fick själv soppatorsk på väg hem från jobbet igår.
    Hade kraftig motvind och KG-S1 orkade inte ta mig hela vägen hem. Kom upp till Dalby busstation men fick sedan gå sista biten hem. Var nere runt 29V och den gick så långsamt så jag slutade köra + ville inte köra batteriet helt i botten.
    Var just detta som jag varit lite rädd för att det skulle inträffa förr eller senare...
    Körde visserligen i läge 3 hela tiden och hade jag ställt ner till 1 eller 2 i ett tidigt läge hade jag nog klarat mig hem.
    Ville dock testa och se vilken motvind den tålde i maxfart.
    Nu vet jag det. :-)

    Så 7,5Ah batteriet är för mig väldigt önskvärt åtminstone.
     
    Last edited: 26 jun 2019
  6. Pettzon1

    Pettzon1 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2019
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7
    Mitt bakljus lyser konstant rött och går ej att stänga av. Har testat starta den, stänga av den, bromsa, köra etc etc. men baklyset varken blinkar eller går att stänga av.

    Går scootern att ”reset”a på nån vänster eller vad kan jag göra? Undviker gärna att skruva i sär saker eftersom jag är helt värdelös på allt sådant.
     
  7. harmgc

    harmgc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2017
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    37
    Tack för länk och infromation då är ett st däck beställda, håller tummarna den kommer redan nästa vecka
     
    Mindir gillar detta.
  8. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Ingen lösning på problemet men här finns en som verkar ha ett liknande problem om det nu inte är du själv som gjort detta inlägget också.


    View: https://www.reddit.com/r/ElectricScooters/comments/bqzoaa/problem_rear_light_is_always_on/


    Svaret till hen var: "Sounds like a bad ground or a break in the electrical line."

    Kolla också i det ryska forumet som det länkas till i början av den här tråden. Där står säkert något om den saken också.
     
  9. Zerox

    Zerox Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2019
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    15
    Nu har min skickats. :)
     
    Mindir gillar detta.
  10. Tillman

    Tillman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Kugoo s1 pro påväg från Polen! Tack alla på forumet för mycket informativa inlägg :))
     
  11. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Min e också skickad, mest orolig för det fuckar upp leveransen och inte säger vilken dag den kommer på för jag kan inte vara hemma från jobb hela tiden ;)
     
  12. Patroo

    Patroo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2019
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3
    Geekbuying sa nyss att mitt paket (s1 Pro) redan skickades igår och jag kan förvänta den denna vecka t.o.m. :)
    Det sägs vara DPD (vilket tillhör postnord). Ringde Postnord ett par timmar sedan men sa att den bara hade registerats typ digitalt haha

    Men i alla fall. Bara undrade;
    - när det gäller batteriet; när man får det ska då först ladda den till 100%? Och sen de första typ 10 gångerna se till att batteriet är helt slut innan man laddar den igen, och sen ladda 100%? För att hålla den pigg hehe
    - angående vatten; ska man ta ut batteriet och ha den i typ en plastpåse eller så? Läste på forum att vissa gjorde nåt sånt med sina s1.
    - angående fjädern; ska man innan första åket skruva lös dem och placera lite olja/smör? Läste även att vissa gjorde sånt med sina s1, så att den kör skönare då.:)
    - och motoreffekten; kan man göra ta åtgärder för att få mer effekt (såsom högre hastighet) eller just vissa åtgärder så att motorn behåller sin max effekt (såsom första 10 eller 20 körningar inte gå upp till fullfard)

    Tacksam för svar :)
     
  13. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Jaha kanske därför Postnord-appen redan hittade paketet igår... hmm nåja tror inte de blir denna vecka, fredag imorgon och "Elektronisk information mottagen" och båt och allt, mitten/slutet på nästa vecka är mitt bet.

    Tror nog inte de "ägs" men de samarbetar :P Skitsamma, om man går in via DPD - Paketversand für Geschäfts- und Privatkunden » DPD och söker sitt trackingnr och sen uppger postnr så bör man kunna följa sin leverans "live". Vem vet, det kanske faktiskt fungerar :P

    Nej nya batterier idag mår inte så bra av att bli urladdade helt. Det är precis som din mobil :) Ladda den fullt varje gång du använd den. Den lär nog komma med 40-50% laddat batteri och då ska man ladda den fullt. Det är ganska viktigt om jag förstått dagens batterier.

    Hoppas någon kan svara på resten av dina frågor.
     
  14. Pjotr72

    Pjotr72 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    4
    Fick min S1 i måndags och kände att en skyddsväska till den skulle vara bra, så idag tog jag en lunchtripp till Decathlon och investerade 99kr i en bag till Oxelo XL.
    Döm min förvåning att Kugoon passade som handen i handsken :) IMG_20190627_193840.jpg
     
    candyraver och Mindir gillar detta.
  15. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Trevligt! Den gick att stänga helt också eller ?

    Hade väskan haft axelrem hade det varit ännu bättre men känns ju som en bra och billig lösning som man kan komma över enkelt här i Sverige.
     
  16. Tillman

    Tillman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hoppas min s1 pro hittar fram snart och inte tar sommarsemester i polen eller hos postnord haha..:D

    Ser ju ut som man kan bli en av dom första i landet lagom som får tag i en! Eller finns det någon här som redan fått sin pro?

    upload_2019-6-28_11-40-22.png
     
  17. Patroo

    Patroo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2019
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3
    Verkar som om man får även bag vid sin s1 pro. Rencension på geekbuying;
    S1 Pro's major upgrade in all aspects from the S1 scooter: the tires, the battery from 6Ah to 7.5Ah, and also the carry bag which become very convenient.
     
    Mindir gillar detta.
  18. Pjotr72

    Pjotr72 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    4
    Jajamensan, lite tight men inga problem att stänga.
    Bärremmarna är långa nog för att kunna hängas över axeln
     
    Mindir gillar detta.
  19. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    När det gäller vatten och IP54. Bästa är att inte köra i för mycket vattnet då den inte är särskilt tät.
    Känsligaste ställena är batteriluckan fram samt batteriluckan där bak.
    Tror inte du behöver ta ut batteriet och lägga det i en påse etc. Räcker att täta runt på utsidan med Silikon. Är nog det enklaste. Dock inget du behöver göra direkt heller om du inte kör när det regnar.
    Vet inte om det är samma på S1 Pro eller inte. Ta gärna bilder på de också när du fått din S1 Pro.

    Ser gärna att du öppnar upp batteriluckan på S1 Pro och ser hur det ser ut där när det gäller kapaciteten av batteriet samt om det sitter en skumgummihållare mot batteriluckan för att hålla fast batteriet i bottenplattan.

    På S1 är också display ett utsatt område, speciellt om man kör när det regnar förmodar jag.
    Display designen ser lite tätare ut på det lilla jag sett av SP1 Pro.
    Ta gärna ett photo sedan på displayen när den är tänd så man kan se hur tät den verkar vara samt om den läcker något ljus som S1an gör.

    När det gäller fjädrarna. Finns två stötdämpare. En fram och en bak. Den bakre är lätt att bara skruva ut lite vid behov och lägga lite olja på.
    Dock inget som behöver göras direkt. Kör lite först och se hur du tycker det känns.

    Den främre stötdämparen är svårare att fixa till.
    Dock inget som du behöver göra något åt alls i början.
    Har inte sett någon på det här forumet som plockat ner den främre stötdämparen och oljat in den etc.
    Jag har inte rört min främre mer än lagt lite olja på utsidan där jag kommit åt.

    När det gäller motoreffekten kan du ställa vilken % av motorstyrkan du vill ha i settings menyn för de tre olika hastighetslägena.
    Inget annat du kan göra för att påverka den saken mer än byta till annat bakdäck som kan få viss effekt på maxhastigheten.
    Då varken S1 eller S1 Pro har någon bluetooth modul eller några öppna kontakter kan man inte flasha någon annan FW som tex på M365.
     
  20. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    När ni får era S1 Pro.
    Skapa en separat tråd om den modellen så kan vi hålla isär de två modellerna som kan man läsa enbart om S1 Pro i den tråden framöver och använda S1 tråden som informationssökning samt lära sig mer om S1 då många saker gäller för båda modellerna.
     
    Last edited: 28 jun 2019