KUGOO S1 Folding Electric Scooter

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Mindir, 15 jan 2019.

  1. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Lite kort om köregenskaper för S1 Pro (bilder ovan)

    Jag väger 120kg så jag är inte målgruppen egentligen, särskilt inte om ni använda mig som exempel på att räkna km/h eller km/per laddning. Kommer jämföra med VOI (Segway ES1 med extrabatteri som tydligen ska ger lite mer "umph") Dessutom var det ovanligt blåsigt så det kan ha påverkat min erfarenhet lite.

    - Trögg accelerator, beror antagligen på min vikt (eller vind?). Dock tycker jag inte det är ett problem med ES2 som är spec:ad 100kg? Var förvisso bra väderförhållande då... får se. Vill dock påstå att komforten var lika när den väl fick upp farten.
    - Bromsen är svår att jobba med, lite som en ketchup-flaska. Inget händer, Inget händer, sen bromsar den och gör det ganska ordentligt.
    - Märkte att pga av min vikt att bakre stötdämpare behövde justeras då den bottnade :P Har skruvat till den nu men inte testat men kände jag fick mer hastighet med att luta mig framåt.
    - Inga större vibrationer och fixar gupp och sånt bra. Bör bli bättre nu efter stötdämpare justerad.
    - Kunde delvis åka med bara en hand med bra underlag. Rekommenderas inte.
    - Inga problem att se displayen bakom solglasögon och delvis sol.
    - Vika ihop och slå upp är gjort ganska snabbt, väger heller inte så mycket. Får se om den vita modellen blir mer skitig än den svarta...
    - 15% lutning (ögonmått, magkänska) verka funka ok, gick kanske i 12-15km/h. Tyngre backar så fick man sparka :P
    - Verkar tyvärr inte mer eller mindre vattentät än förra modellen. Kanske displayen men vet inte riktigt, ni får be mig ta mer bilder om de krävs. Jag kommer bara köra när det är torrt men de kan ju börja regna..
    - Blinkers är ett hopplöst att komma åt. Måste verkligen ha gitarr-fingrar för ett med "the pinky" nå tryck-knappen som sitter längst ut på var sida styre. Dessutom är det 3-tryck grej. Först för att tända.. Sen blinkar den, och sen stänga av - för båda handles :/ kunde nog ha gjorts smidgare...
    - Jävligt rolig att köra :)
     
    Mindir och sifri gillar detta.
  2. sifri

    sifri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    ZUK Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZUK Z2
    Stort tack för informationen.

    Hur snabba hastigheter kom du upp i?
    Vad fick du betala för din?
     
  3. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Mitt "recensions ex" verkar dyka upp idag. :-)

    När jag får den kommer jag göra en genomgång vad som skiljer Pro mot S1 samt ta den till jobbet imorgon om det inte regnar för att jämföra komfort under körning, maxhastigheter, batterikapacitet etc

    Troligen lär man slänga på det luftfyllda däcket på Pro också om det passar för att öka komforten ytterligare om det behövs. :-)

    Återkommer senare.
    Kommer då också skapa en separat tråd för Pro modellen.
     

    Bifogade filer:

  4. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Det blåste så himla mycket igår, stor kille som mig är inte precis ett segel i motvind :P någon gång träffa jag 30km/h men som oftast runt 20km/h, lite lägre ibland. Men tror nu när stötdämparen är justerad efter min vikt att det nu kommer gå smidigare/accelerera bättre. Får testa ikväll, hoppas på mindre vind ;)

    Gav 3700kr-isch med frakt från geekbuying
     
    sifri gillar detta.
  5. sifri

    sifri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    ZUK Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZUK Z2
    Haha ok de är ju ändå bra :)

    Hur kommer de sig att du valde denna över xiaomi m365?

    Btw så köpte vi 2st samtidigt för 6540 ungefär cirka 3270 var det tyckte vi va ett bra pris men de hade någon extra rabatt just då med ;)
     
  6. sifri

    sifri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    ZUK Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZUK Z2
    Recensions ex? Haha får du recensera åt geekbuying eller har du köpt själv?
     
  7. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Det här bakhjulet ( Etwow orginal ? ) verkar vara bra och fått många trevliga omdömen:

    US $43.0 |original etwow S2 BOOSTER electric scooter wheel ETWOW electric scooter-in Scooter Parts & Accessories from Sports & Entertainment on Aliexpress.com | Alibaba Group

    Här är också axeln fast i själva hjulet som det är på det solida original bakdäcket.

    Här är en video om det också:


    View: https://www.youtube.com/watch?v=fLo1qfNlVDA&t=151s



    Det luftfyllda däcket som jag har på S1 nu är pinnen man sätter i hjulet ihålig så kan finnas risk för att den kan brytas av vid för hög belastning.
    Går säkert att skapa en egen pinne som är mer solid om man har lite kunskap om den saken också.

    Detta hjulet kostar $49 + Postnords avgifter så ganska mycket pengar men kan vara värt att investera i det då de verkar vara betydligt tystare och dämpar vibrationer bättre än originaldäcket + att man fortfarande inte behöver vara rädd för punkteringar. :-)

    Anser jag att S1 Pro nya däck inte är tillräckligt bra på de punkterna blir det nog att investera i däcket ovan.

    Något som redan har det på sin S1 eller lagt in en beställning ?
     
  8. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Jag ville ha något billigt bra som "test", se om det funkar i praktiken i min vardag. Kommer antagligen investera i en lite bättre modell, kanske nästa år. När jag beställde Kugoo'n så var m365 ett par tusen dyrare. Kugoo'n är spec:ad till 120kg och med olagliga 350w motor så var väl också en del av valet. Dock skiljer de inte så mkt i pris idag. Sen såg geekbuying hade Pro på ingång med honeycomb-ljulen så slog jag till.

    Idag vet jag inte vilken jag valt men har inte M365 luftdäck? Har hört dom inte är så roliga att laga...

    Bra pris du fick ^^
     
    Last edited: 3 jul 2019
  9. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Är Kugoo som skickat den från Kina till mig.
    Planen var att det skulle vara en av de första modellerna av S1 Pro som landade i Europa men Candyravers han före. :-)

    Kuggo verkar uppskatta vår aktivitet här på forumet samt all feedback och frågor som de fått av mig i mail när det gäller deras marknadsförning och tekniska information de ger om sina modeller på tex Geekbuying.

    Kugoo ser nog det här forumet som ett bra sales window för dem också.
    Är ju en hel del svenskar som nu kör runt på S1 och även ett antal S1 Pro beställda redan.
     
  10. Zerox

    Zerox Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2019
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    15
    Medföljande väskan luktar starkt gummi. Fick huvudvärk när den legat framme i lägenheten. :D
     
  11. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Dök upp nu precis!
    Inte min favoritfärg direkt men klagar inte. :-)
     

    Bifogade filer:

  12. King_Mufasa

    King_Mufasa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej. Jeg er dansker og bor i Malmö.
    Jeg har købt 2 Kugoo S1Pro. 1 til mig og en til min kone. Men ser ud til hun ikke ønsker en e-scooter. Sælger den ny udpakket Kugoo S1Pro for 2500 DKKr, for den som er interesseret.

    Jeg har haft en S1 før. Kvaliteten er den samme, bortset fra lys til side, hjul og lås. Jeg er glad for min ny S1 pro. Jeg har løsnet bag støddæmper en lille smule. Jeg har givet lidt WD40 til den støddæmper foran. Nu mangler jeg at forsegle LCD med sort silikone.
     
  13. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Nice! Tycker färgen e rätt frän, måste sticka ut lite - men folk får välja som de vill såklart :)
    Du äger väl S1:an? Ska bli kul och höra vad du tycker - och kan jämföra.
     
  14. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Ny joyride ikväll Med Pro-versionen, lika blåsigt som igår dock :/
    Men har justerat bakstödämaren att passa min vikt, har nog skruvat in skruven 1,5cm... så, no comments.
    - Mycket bättre köregenskaper, stundvis mycket behagelig!
    - Bättre acc och respons från motorn. Hade svårt att få upp den i 20km/h innan men nu närmar jag mig 25km/h. 30km/h vid bra underlag och lite nedförsbacke. Den är fortfarande inte så glad för uppförsbackar men ok.
    - Lika, om inte roligare att köra nu än sist :)
     
  15. Zerox

    Zerox Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2019
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    15
    Väger 75 kg och kom upp i 27 km/h som mest och det var vindstilla ute. Kommer nog upp i 30 km/h om det är medvind. Sen är det ju skönt farthållaren kickar in när man kör fort.

    Krävs det mycket kraft/våld för er när ni fäller ihop era? Jag får fan inte ihop min.
     
  16. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Hehe, ibland känns det som man tar sönder den men ett ordentligt ryck framåt med styret medans man force-pressar med stortån på "pedalen" (barfota funkar inte, behövs skor) - andra foten på marken - så brukar det gå bra. Något lättare om man kan pressa den mot en vägg/kant. Men instruktionerna som följde med (seperat A4-papper) tyckte jag var rätt logisk.


    View: https://www.youtube.com/watch?v=3A6GM0FbxI4
    Kolla här.
     
  17. Zerox

    Zerox Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2019
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    15
    Instruktionerna är det inga fel på men har inte velat riskera att paja något. Testade nu med andra skor och då gick det fint. Skorna jag hade på mig när jag körde var alldeles för mjuka. Måste ta och köpa ett par sneakers. lol
     
  18. sifri

    sifri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    ZUK Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZUK Z2
    Hej igen fråga tycker du man ska täta med silikon runt de tidigare drabbade områdena?
    Har du nån guide på de första sakerna man bör göra för att fixa scootern? Typ täta olja byts bakdäck etc?
     
  19. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag har redan fixat till min en del :-)
    jag skapar en ny tråd för S1 Pro och delar mig mig av mina åsikter än så länge inom kort samt vad jag tycker man behöver göra med den.
     
  20. sifri

    sifri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    ZUK Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZUK Z2
    Har du fixat din s1 pro eller din s1? Ok kan du länka ny forum tråd