Fråga: Samsung Health

Diskussion i 'Applikationer' startad av Mip, 4 jul 2019.

  1. Mip

    Mip Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Någon som använder denna app på er telefon? Är den bra? Drar den mycket batteri?
     
    Joeled gillar detta.
  2. daxwise

    daxwise Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    454
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra
    Telefon 2:
    S10+
    Telefon 3:
    S8
    Platta:
    ipad2 wifi
    Övrigt:
    Chromecast i två rum
    Jag använder Samsung Health jämt. Den appen är ett av försäljningsargumenten och jag är jättenöjd med att den blivit så mycket bättre på senare år. Men visst finns det fortfarande utvecklingspotential.
    När min Samsung Galaxy S8 behövde ny skärm och jag tvingades gå tillbaka till min förhatliga Huawei P10 för några veckor så installerade jag S Health i P10 för att koppla med min Galaxy Watch, och allt fungerade ändå perfekt.

    Den drar inte mer än andra appar. Det beror ju på hur mycket man tittar i den.
    I min telefon drar Facebook och Real Racing 3 mycket mer batteri än Samsung Health.
     
    Joeled och Kristy gillar detta.
  3. Mip

    Mip Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER


    Tusen tack för informativt svar.
     
  4. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 369
    Mottagna gillanden:
    2 812
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Använder den också som stegräknare, men skulle vilja kunna koppla ihop Runkeeper & S Health, vilket tyvärr inte verkar gå.
     
  5. Joeled

    Joeled Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Bra app. Någon som vill tävla så kan ni adda mig joeled2244 at gmail . Com
     
  6. daxwise

    daxwise Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    454
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra
    Telefon 2:
    S10+
    Telefon 3:
    S8
    Platta:
    ipad2 wifi
    Övrigt:
    Chromecast i två rum
    Samsung Health är ett gift och jag är hårt beroende av den. Min älskade hustru har dessutom blivit medberoende och ser till att jag får min ack så nödvändiga fix.
    Varje månad deltar jag i den globala utmaningen. Det enda som är tråkigt med den är de asiater som regelbundet fuskar och går sina 200000 steg redan inom 12 timmar. Allt annat är inspirerande.
    Jag har inte missat en månadsutmaning sedan 2017. Men nu när mina extrauppdrag bara inneburit sittande så insåg jag att jag behövde gå 65000 steg på 4 dagar. Det är fullt möjligt att göra, men medan jag tänkte ge upp så jagar frun ut oss på långpromenad. Jag led varje steg och har nu sjuka skavsår på grund av mitt annars stillasittande jobb. Jag har ju inte gått i kängor på en månad, så självklart fick jag ju rejäla skavsår.
    Jag håller absolut med om att Samsung Health är ett försäljningsargument. Jag valde Samsung igen enbart på grund av deras väl fungerande stock email client, stock calendar och Samsung Health.
    Beroendet började nog med S4. Jag minns inte om S2 hade stegräknare, men jag har alltid älskat Health och hur den faktiskt inspirerar och lockar mig till att röra på mig. Dessutom har den ju blivit lite bättre med åren.
    Min Galaxy Watch gör att jag inte alltid måste lägga telefonen i fickan för att kunna räkna varje steg. För det gör klockan istället. Eller snarare som komplement.
    Jag har nu 40000 steg kvar på 3 dagar och kommer att cykla med telefonen i byxfickan, för även dessa räknas som steg. Och det blir kortare promenader i sandaler för att slippa använda skor. Jag vill inte sätta på compeed-plåster ännu. Men jag kommer definitivt att klara även denna utmaning. Jag måste ju ha min fix.
    Så om Samsung Health drar extra batteri så är det i min värld värt varenda milliampere. För den hjälper mig faktiskt att tänka på min hälsa. Det blir till och med lite roligare att tänka på att röra på sig för att må bättre.
     
    gneken gillar detta.
  7. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    stegräknaren tar väl inte speciellt mycket batteri tycker jag.. ja det är synd om dom som fuskar på antal steg, fattar inte hur dom inte bli bannade... lite trist inte för att jag bryr mig...
     
  8. Oscar den allsmäktige

    Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2018
    Inlägg:
    1 209
    Mottagna gillanden:
    1 196

    MINA ENHETER