Tips: Xiaomi M365 Pro (2019)

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Mart1neZ, 17 feb 2019.

  1. Varget

    Varget Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia mark II

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia mark II
    Telefon 2:
    LG v40
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Surface Pro 3 [i5, 256GB, 8GB]
    ROM:
    MS Win8.1 Pro -unlocked Pwr Opt
    Info:
    -Win10 Update BLOCK!
    Platta 2:
    Samsung Galaxy TAB S3
    Nå efter att ha moddad sönder den första jag fick, så har den andra kommit nu och beklagligt men sant pro:n verkar bara gå 32km/h (hållbart). Men det får räcka till det jag tänkt att använda den till. Efter ett par veckors användande så är jag trots allt nöjd. Tar lite plats i bagageutrymme i bil. Har provat lite olika terräng och den bara tuggar på :)
    La iväg en beställning till banggood (kan berätta ifall beställningen går smidigt) blir att göra diverse mods som passar mig och min vovve. Kan ta lite bilder sen om någon är intresserad. Tänkte bl.a. lacka chassit i "camo" och testa 10" :P

    edit: någon som har provat sätta 10" på den ännu ?

    Mvh: varg
     
    Last edited: 3 jul 2019
  2. andra94

    andra94 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2016
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    17
    Min går i 35 :) utan att öka spänningen på den (85KG)
     
    Varget gillar detta.
  3. DråidPingvin

    DråidPingvin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2019
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    4
    Har hållt på med polermedel någon gång. Inte min grej förutom den smidiga gnugga tandkräm på något "oxiderat" plexiglas. Finns kit för att fylla eller slipa repor på cd som jag inte provat. Är kanske inte så mycket dyrare att köpa lampan som reservdel om du ändå behöver köpa papper och polermedel etc. Ebay och aliexpress verkar ha alla delar löst. Se bara upp för varifrån varorna skickas så du inte åker på tull och annat helt oväntat. Har inte köpt något än men planerar att göra.
     
    Ievels gillar detta.
  4. raptor

    raptor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2009
    Inlägg:
    629
    Mottagna gillanden:
    196

    MINA ENHETER

    Är det LG batterier i M365 Pro?
     
    Last edited: 6 jul 2019
  5. Leot

    Leot Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Lämnade tillbaka Ninebot ES2:an och beställde m365pro istället på mi-store. Finns på lager om ca 1 vecka få se om det stämmer då:) Hoppas det kommer med den som har sladdskydd vid bakhjulet.

    Tänker köpa displayskydd på AliExpress men dom är ganska fula. Var finns snyggare att köpa?
     
    Last edited: 8 jul 2019
    bernard gillar detta.
  6. Charlesfj

    Charlesfj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej, har följt tråden ett bra tag nu ända sen jag beställde min M365 pro från Mi-store.se i maj.

    Kom hem från semestern idag och skulle ta en tur, vart lite glad på gasen i en brant nedförsbacke och sen drog på bromsen rejält, nånting kändes inte rätt och vips så märkte jag den inte längre ville accelerera och motorn (kers?) ligger konstant i..

    Obs har haft custom firmware sedan dag 1 (1.5.5 GONKA färdig preset med DOWNG appen).

    Såg nu att @Mobilgurun@Mobilgurun skrev att dem kollar efter custom firmware och jag vänder mig till er alla, har ni några tips på vad jag kan göra? tänkte ge det ett försök att ringa Mi-store imorgon..

    Jag visste inte (Fast jag gissade på det) att garantin inte skulle gälla om jag mixtrade med mjukvaran, men ser nu också att MI-store har skrivit att garantin upphör.
     
    bernard gillar detta.
  7. Qwerty!!

    Qwerty!! Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2019
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1
    Exakt samma sak hände mig efter att ha ägt PROn i 2 veckor. Fick den ubytt över disken!!v Dock på en annan affär!
     
  8. Charlesfj

    Charlesfj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Ah fan skönt att höra att det gick bra för dig, det som suger är att Mi-Store inte har någon butik. Vad sa du problemen var?
     
  9. Qwerty!!

    Qwerty!! Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2019
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1
    Motorn total dog och att jag hade problem med att stängen knakade och lät som att den skulle falla ihop. Byttes utan några vidare frågor
     
  10. Qwerty!!

    Qwerty!! Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2019
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1
    Har inte Mi store en butik i Bromma? (Finns en adress på Google Maps!)
     
  11. fusebox

    fusebox Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    EXAKT samma sak har hänt mig. TVÅ gånger dessutom! Detta med orginal FW dessutom.

    Min första M365 Pro dog under hård inbromsning i nedförsbacke första dagen jag hade den. Min andra dog efter en vecka på samma sätt - inbromsning i nedförsbacke, denna gång dock inte särskilt hård. Det gemensamma för båda gångerna var att batteriet var fulladdat. Hade kanske hunnit åka 500-700 meter innan det inträffade.

    Med tanke på hur många det börjar dyka upp som har råkat ut för samma sak så skulle jag inte köpa en M365 Pro idag innan Xiaomi får ordning på kvalitén. Det är uppenbarligen ett konstruktionsfel med tanke på hur många scootrar som gått sönder efter så kort tid.

    Bör tilläggas att jag haft den vanliga M365 sen förra hösten och åkt över 1000 km på den utan ett enda problem mer än en punktering eller två. Detta med ganska ordentligt moddad FW.
     
    bernard gillar detta.
  12. andra94

    andra94 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2016
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    17
    Det är snarare att custom firmware inte är helt OK än , med 1.6.0 märker jag inte av problemet men med GONKAD 1.5.5 så märkte jag problemet.

    Så tips till alla uppgradera till 1.6.0 - det gör även att man kan trycka reset device när det står att den är offline i appen och så vips så ansluter den :)
     
  13. fusebox

    fusebox Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag hade orginal FW i båda när dom dog...
     
  14. andra94

    andra94 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2016
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    17
    DOA händer men finns X antal här som har problemet när de flashar GONKAD
     
  15. fusebox

    fusebox Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    DOA händer, visst, men nu hände det mig 2 ggr på två olika scootrar från två olika återförsäljare. Det har även hänt andra i andra länder. Att den är GONKAD eller ej verkar inte vara problemet eftersom samma fel inträffar för icke GONKADe scootrar.
     
    sydeu gillar detta.
  16. andra94

    andra94 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2016
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    17
    Vi har samma batch här i norden så ... <.< då våra scootrar ska vara speciella o nerställda ^^
     
  17. MagnusLevau

    MagnusLevau Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2017
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    115
    Har haft GONKAD ett tag nu.
    Inga problem än så länge.
    Laddar aldrig batteriet till mer än 90%
     
  18. fusebox

    fusebox Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    Säkert samma batch men det visar ju bara på att det är kass kvalitet på dom med tanke på hur många som går sönder.

    "Speciella och nedställda"? Vart har du fått det ifrån? Samma spec på våra som alla andra.
     
  19. Qwerty!!

    Qwerty!! Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2019
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1
    Hmmm. Mycket intressanta rapporter som kommer in. Flera som råkat ut för samma sak. Dock har du kört orignal FW vilket är förbryllande
     
  20. Ievels

    Ievels Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Fusebox!
    Körde du original 1.60 FW? Eller 1.55.