Vad tycker ni om G7 Thinq?

Diskussion i 'G7 Thinq' startad av zoodiac, 3 maj 2018.

  1. solgule

    solgule Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2018
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    88
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Testar appen Volume Limiter för att rätta till LG's brist på vettig ljudvolymbegränsning.
    Den släpper dock igenom höga volymer en kort stund innan den reagerar, så om någon har hittat något bättre sätt att begränsa ljudvolymen så tipsa gärna. Helst utan onödiga behörigheter.

    Det bästa vore om LG fixade någon egen konfigurerbar volymbegränsning som fungerar bra tillsammans med både Quad DAC + vanlig DAC, och rättade bristerna i GUI också.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.androidandrew.volumelimiter
     
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Hur gick det med hörseln försvann pipet?
     
  3. RollegudN

    RollegudN Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2019
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    LG har alltid haft brister enligt mig med både ljud och annat för den delen också. Hoppas det fungera få till ljudet skapligt med appen iallafall.
     
  4. solgule

    solgule Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2018
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    88
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Tack för frågan.Jag tror hörseln klarade sig ganska bra, inget störande pipande kvar.
    Hörseln var inte perfekt
    över 8 kHz redan tidigare. Tror jag blev av med en frekvenstopp
    jag hade på ena örat runt 8k, så hörlurar låter mer balanserade nu. Blev lite konstiga stereoeffekter med den där obalansen. Fast lär väl höra folk som pratar tyst lite sämre.
    Fördelen med att bli äldre är att man klarar sig rätt bra med komprimerad musik som är klippt vid 15,8 kHz (vad youtube presterar med AAC).

    Edit:Rättade till AAC.
     
    Last edited: 14 aug 2019
  5. solgule

    solgule Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2018
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    88
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Ljudet är bra med hifi DAC i högsta läge. Det är väl UI som kunde vara bättre så man inte får max volym av misstag. Ganska få brister i UI annars.
    I mina öron är ljudet bra, ska väl sägas, hör inte så mycket över 16 kHz.
     
  6. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Skönt att höra. Var försiktig med hörseln jag har permanent tinnitus som kan vara så pass grov så den överröstar det mesta ibland (dock ingen hörselnedgång hörseln är normal för min ålder) och det vill du inte ha. Jag måste vara väldigt försiktig med höga ljud och mycket bassljud. Går jag och tittar lite lätt på en spelning ute med hög volym i en kvart typ så kan jag få förhöjd tinnitus i upp till en månad efter det innan den lägger sig till normal nivå igen. Lyssnar mycket mindre på musik i hörlurar idag pga detta tyvärr men jag måste tänka på mina öron i första hand. Höga volymer som förr går fetbort. Mycket väl kan det vara det som orsakat det hela men det kan jag inte veta med säkerhet. Men har lärt mig leva med min tinnitus rätt bra efter några år.
     
  7. EmelieEsk

    EmelieEsk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2021
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Hittade en kille som låste upp bootloadern via teamviewer för 5 usd. Skicka PM. Han har 100tals referenser..

    Blev väldigt lycklig. Körde a 10 mennbuggigt..så rollbacked till 9.0.