Tips: Xiaomi M365 Smart Electric Scooter

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av dave333, 2 jul 2017.

  1. aiwl

    aiwl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2017
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    53
    Mjo, jag var också sugen på Pro Dashboard tills jag läste att den inte syns så bra i solen. M365Dash ska tydligen vara mycket bättre. :)
    Som personen ovan skrev så skickades den från Litauen.
     
  2. Missko

    Missko Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2018
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S10E

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S10E
    Kört med min i ett år. Funkar kanon lätt att montera. :)
     
  3. wooo

    wooo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Rätt kul och praktisk grej den här:) En funktion jag gärna skulle se är uppstartsautentisering via telefonen, dvs att telefonen fungerar som en bilnyckel i princip. Någon som vet om något liknande är möjligt?
     
  4. Vakuum

    Vakuum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2018
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    6
    Jag har ett handtag om du är intresserad att köpa så kontakta mig. Skickar med express och vill ha 280 kronor för det :) Det är vad det kostar och då ingår frakt.
     
  5. McAn

    McAn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    1 294
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Om det är några som vill göra en sambeställning på Pro-displayen så är jag på.
     
  6. Långskorsten

    Långskorsten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2019
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    7
    Har fått punktering på framdäcket, är det någon som kan tipsa om ett bra solitt däck. Vill gärna slippa känslan av parkinsons när jag är ute och kör ;)
     
  7. Theez

    Theez Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact
    Info:
    Nova launcher prime
    Någon som har en eller två innerslangar liggandes? Köper gärna isf, skriv PM. :)
     
  8. Kvarn

    Kvarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2016
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    22
    Se där, fick man punktering på framdäcket oxå... fick nästan inte bort slangen då ventilen är för lång, efter lite våld fick jag ut den men få in ventilen på nya slangen var helt omöjligt... ångrar nu att jag inte köpte solida däck för att ha hemma.... ja, kom på nu att lite slime kanske hade funkat men nu är skiten borta iaf
     
    bernard gillar detta.
  9. aiwl

    aiwl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2017
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    53
    Monterade dashboarden från m365dash.com i måndags och det gick förvånansvärt lätt att löda fast. Glad amatör! Skärmen är stark och fin, den framstår dock som väldigt flimrig när man ska ta kort på den. Idag fick jag även hem krok och carbon fiber-klibba till gaspedalen från curiousjoe.

    Något som jag har märkt är att laddaren tjuter när scootern är färdigladdad. Är den så för er också? Iofs är det en rätt bra indikator men det låter inte friskt. :)
     

    Bifogade filer:

    zelxi och bernard gillar detta.
  10. AceInEffectHbg

    AceInEffectHbg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Läst alla 130 sidor nu i 2 veckor, bestämde mig för att beställa min Xiaomi Mi 365 vid sida 60. Tack för alla råd och tips ni givit oss alla!

    Hade bara två frågor lite spontant...
    1. Punkteringsskyddet https://www.clasohlson.com/se/Punkteringsskydd-Zéfal-Sealant/Pr318523000 påverkar det körningen på något negativt sätt eller någon annan nackdel samt hjälper det verkligen tror ni? Zefal specifikt inte "Slime" som många nämnt...

    2. Någon i forumet som är ifrån Helsingborg och vet om vi har någon cykel verkstad som hjälper oss med våra el scootrar?
    Tack så mycket på förhand.
    Mvh Ace.:D
     
  11. Köel

    Köel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2019
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    5
    Någon som vet om M365 dashboard fungerar till min M365. Har nyligen inskaffat denna scooter men har V1.5.2. Sjukt nöjd men saknar lite funktioner (hastighetsmätare) exempelvis. Grymt kul att följa detta forum. Mycket tips och idéer. Fick justera skivbromsen på min bland annat. Köpte på Cdon. Kom efter tre dagar. ”Sorry ni som fick vänta länge”. Har inte kört mycket än, men ser fram emot mer inlägg er.
     
  12. Kvarn

    Kvarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2016
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    22
    Skam den som ger sig! Fick ju inte på nya slangen igår men funderade lite under dagen då det gick så lätt för han på youtube, kollade hålet på framdäcket för ventilen och metallen/fälgen hade större hål än vad den svarta plasten hade, tog ett 8 mm bort och gjorde hålet nästan lika stort i plasten som i metallen och nu är framdäcket pumpat och på! Poängen är att man kanske behöver fixa lite själv ibland tydligen...
     
    bernard gillar detta.
  13. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Verkar vara vettigt med dessa räckvidder. Får kolla då kineserna också finns hos oss. Dock vill jag ha solida däck. När jag fått jobb igen blir det annars en hel del att göra som nu inte går att göra. Min el-scooter är ett skämt. Därav orsaken till en ersättare på sikt.
     
  14. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Min har solida däck. Har aldrig haft problem. Dock har jag en annan model. Men solida däck är underhålls fria.
     
  15. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Igår åkte jag bredvid sambon som cyklade tur och retur till en restaurang. Totalt ca 9km. Jag körde på moddat eco-läge med toppfart på 20km/h, men var sällan uppe i maxfart, endast i nåt kortare uppförslut.

    När jag kom hem hade jag 76% kvar, dvs teoretiskt möjligt att komma en bra bit över 30km på eco-läge med lite snålkörning.

    Jag väger ca 82kg.
     
  16. aiwl

    aiwl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2017
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    53
    Verkar som att scooterns "rubber cap" hoppade av på okänd destination idag. :cry:
    Tyckte att det lät lite konstigt när jag skulle vika ihop den. Är det en sån här som jag ska beställa? Vill ju bara ha själva gummit och inte hela kroken så att säga.
    https://www.curiousjoe.se/product-page/rubber-cap
     

    Bifogade filer:

  17. zelxi

    zelxi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Tips till malmöbor: Västra hamnens cykelaffär tar 300kr per däckbyte (ta med egen slang/däck). De byter också till solida om man vill, 1400kr inkl. material (de har solida däck i lager).

    Gick väldigt snabbt att byta där, rekommenderas väl!
     
    nza gillar detta.
  18. Köel

    Köel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2019
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    5
     
  19. Köel

    Köel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2019
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    5
    Mailade dashboard och frågade om V1.5.2 skulle funka med deras produkt. Svaret jag fick var att den skulle fungera upp till FW 1.5.5. Låter lite lustigt. Jag har laddat ner senaste versionen som jag trodde var 1.5.2. Någon som vill sprida lite ljus på det här?
     
    bernard gillar detta.
  20. aiwl

    aiwl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2017
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    53
    Har haft lite otur senaste dagarna med delar som har ramlat av i farten och försvunnit. Idag så märkte jag även att framdäckets högerskydd har trillat av. Ligger inte någonstans i hemmet så den måste nog ha ramlat av utomhus, inget som jag märkte av dock. Får väl gå ut på en runda imorgon där det var som mest guppigt. Att det finns både första- och tredjepartsreservdelar till just dessa tyder på att det är ett relativt vanliga problem. Klantigt, borde sitta bättre.
    upload_2019-7-28_0-14-2.png

    Lär nog inte vara några problem. Allt den gör är egentligen att hämta lite data och visa snyggt på skärmen.
     
    Köel gillar detta.