Universal Telecom

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Danne V, 29 jul 2019.

  1. Danne V

    Danne V Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2019
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej

    Varning för bolaget. Har varit kund hos dom många år. Tidigare hade dom suverän support och bra kundkontakt. Men nu har dom förvandlats till grisar där man bl.a. fakturerar olagligt och hoppas att kunden inte ska fatta utan bara betala.

    Av olika skäl missade jag en faktura (jag var i Uganda på sjukhus). Fick ny faktura med 60 spänn i påminnelseavgift och 180 spänn som inkassoavgift.

    Jag förstår påminnelseavgiften (fast den var ganska saftig). Men inte avgift för inkasso.

    Så här funkar det:

    Ett företag kan inte skicka BÅDE en påminnelseavgift OCH en inkassoavgift i samma faktura. Det säger sig självt. Det är dessutom inte Universal Telecom som ska kräva avgift för inkasso, utan det inkassobolag som dom senare kommer att använda.

    Detta fattar vem som helst. men inte Universal Telecom. Eller att dom är så arroganta och chansar på att de flesta betalar alltsammans ändå.

    Alltså: Undvik Universal Telecom.
     
    night77 och svenix gillar detta.
  2. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 266
    Mottagna gillanden:
    6 969
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag är också mångårig Universal-kund och har varit mycket nöjd med dem tidigare.
    Men sedan något år tillbaka har jag kunnat konstatera att supporten blivit oerhört mycket sämre.

    Jag har inte drabbats av några avgifter ännu men tack för varningen.
     
    night77 gillar detta.
  3. Danne V

    Danne V Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2019
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det sjuka är att jag betalade SEK 594 (alltså obegripligt mycket) sammanlagt för två fakturor den 23 juni och 2 juli. Och att dom bara klippte mitt abonnemang rakt av utan att ge mig ett datum när dom tänkte göra det. Plötsligt kunde jag bl.a. inte nås av ungarna och en av dom fick ta en taxi för 500 spänn eftersom hon inte kunde få kontakt med mig.
     
  4. Danne V

    Danne V Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2019
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Förlåt att jag, som ny medlem, gnäller. Men jag vill gärna sprida erfarenheter så att andra kan slippa hamna i samma helvete som jag gjorde.
     
  5. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Vi har Universal Telecom som bredbandsleverantör med fiber.
    Visst i början (för 5-6 år sen) så var det en del problem med avbrott och nedkopplingar men nuförtiden verkar hårdvaran rulla hyfsat stabilt iaf. Tack vare det så är det ju såklart inte så mycket kontakt med dom.
    Tack för varningen iaf!
     
    bernard gillar detta.
  6. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 233
    Mottagna gillanden:
    8 084
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Jag hade också de för typ 1 år sen (fiber), bytte från Bahnhof till Universal Telekom då blev hastigheterna, o tjänsterna helt plötsligt väldigt dåliga. Jag ringde de flera gånger utan att lyckas få något vettigt trots att internetlinjen ägs av "ViaEuropa" som bör garantera hög kvalitet.

    I slutändan fick jag gå tillbaka till Bahnhof för att de var helt enkelt överlägsna!
     
  7. Universal Telecom

    Universal Telecom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej Danne!
    Det vi generellt kan informera om från våra allmänna villkor, är vi på Universal precis som andra företag fakturerar en påminnelse och därefter ett inkasso vid utebliven betalning.

    Vid fortsatt utebliven betalning spärrar vi tjänsten, eftersom vi inte kan fortsätta att leverera utan ersättning. Vid spärr skickas information till kund.

    Om både påminnelse och inkasso finns utskriva på en faktura, så är det obetalda avgifter från en annan faktura som överförts.

    Vi har hittat din kundbild hos oss och har bett vår kundtjänst att kontakta dig under dagen.

    Mvh, Universal Telecom
     
  8. astrob0y

    astrob0y Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2012
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    261

    MINA ENHETER

    ROM:
    Stockholm
    Det är en rimlig administrationsavgift.

    Har tidigare haft UT och har bara gott att säga om dem och deras kundsupport. Och ja, jag har också missat att betala en faktura och fått en förseningsavgift