LG g7 aktuella uppdateringar/ota

Diskussion i 'G7 Thinq' startad av Jimmy 76, 29 sept 2018.

  1. zoodiac

    zoodiac Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ
    Är intresserad av S10+, hur är den jämfört med LG G7? Vill ha bra standby och SOT, bättre mottagning för wifi, 3G och 4G. Vore intressant att veta vad S10+ är bättre på! Tack på förhand!:D
     
  2. Kenta2

    Kenta2 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2015
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    96

    För min del är det skärmen, kamerorna batteritiden och One UI (då i relation till LGs GUI) som sticker ut ordentligt. Vidare stereoljudet (jämfört med monoboombox i LG), att jag kan köra dual-SIM samt att jag har 128 gb lagring jämfört med de 64gb som G7 har.

    Sen har jag blivit förtjust i Samsung Pay. Alla mina tre olika kort från olika utgivare hade stöd i Samsung Pay. Inget av korten stöddes i Google Pay eller Apple Pay. Dessutom stödjer Samsung Pay betalningar via NFC (blip) och via MST (magnetremsa). De andra stödjer bara NFC. Lika kul varje gång kassapersonal säger att man inte kan betala med tfn för de har ingen blip och så vips är betalningen reggad.

    Jag har inte haft några problem med mottagning via wifi, 3G/4G med någondera lur.

    S10+ har Dolby Atmos medan G7-an har Quad DAC och 3D surround. Så jag antar att G7 på sätt och vis glänser här. Det låter dock utmärkt ur S10+.

    Om det är värt att uppgradera? Om man är en vardagsanvändare som behöver en praktisk och pålitlig tfn med fina prestanda och finesser så är G7 toppen. Är man mer intresserad av top of the line lösningar med bredd, då är S10+ väldigt attraktiv.
     
  3. solgule

    solgule Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2018
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    88
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Jag har haft LG G7 sedan september och har fått uppdatering varannan månad, utom i Maj för att Pie skickades ut i Juni.

    Det är alltid föregående
    månads säkerhetsuppdatering som skickas ut, antagligen för att det behövs mer än ett par veckor för att integrera med LG UX och testa.

    Jag förstår inte vad folk får ut av att prata skit om LG hela tiden.
    LG har både bra
    hårdvara och bra mjukvara. Jag får intrycket att LG har färre mjukvarufel än de flesta andra märken, men det är utifrån vad jag läst.

    Edit: Det verkar dock som om LG bara skickat ut var tredje månad under 2019. OTA i december, men sedan kom nästa i Mars.
    Vi får se om det kommer något i mitten av Augusti eller det bli kvartalsvis i fortsättningen.
     
    Last edited: 2 aug 2019
  4. Kenta2

    Kenta2 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2015
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    96
    Ja det var just 2019 jag refererade till. Ett flaggskepp som når marknaden kvartal 2 2018 taggar ner med månatliga säkerhetsuppdateringar till oregelbundet 2st på ett halvår, bara två kvartal efter initial lansering. Vad händer resten av 2019? En eller två till?

    Håller helt med om att det är en fin lur med bra funktionalitet.
     
  5. Kenta2

    Kenta2 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2015
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    96
    Jaha, vad tror ni?

    Kommer det att bli en säkerhetsuppdatering i början av september med augustiupdatering?

    Tidigare i år så kom februariupdatering i mars och majuppdatering i juni i samband med Pie OTA.

    LG verkar ju köra kvartalsvisa uppdateringar under 2019 hittills. Eller går de ner på än lägre frekvens tro?

    Det borde ju varit månadsvisa, men vad brukar LG göra normalt göra i detta läget? De är ju lite sparsamma med SW updates jämfört med flera konkurrenter.
     
  6. CrazyDriver

    CrazyDriver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Efter att jag uppdaterade till Android Pie så har min telefon kraschat och startat om sig flera ggr. Dessutom har mottagningen på 4G blivit märkbart sämre. Även kamera appen har börjat krascha och jag har förlorat en del bilder när de inte har hunnit sparas. Nu är just kameran i G7:an något av det sämsta jag har varit med om, men det är ändå tråkigt när bilder går förlorade.

    Som lök på laxen så verkar LG skita i att användare efterfrågar VoLTE och Wifi call. Aldrig mer LG.
     
  7. solgule

    solgule Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2018
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    88
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Jag har inga problem med instabilt Pie. Kan vara något konflikt i din bara. Prova att köra med LGs egna launcher och ta bort ovanliga appar. Enklast att göra fabriksåterställning. Var noga med att säkerhetskopiera sms och all annan data i internminne som inte går att återskapa.

    Om du har telenor nät så är det problem med 4G där tror jag. Vimla har i alla fall 4G-problem sedan nätet gick ned för ett tag sedan. Pie och 4G fungerade bra innan.

    VoLTE är väl någon licens som LG inte ville betala för, de har nog för få användare här för att det ska vara lönsamt.

    Allt skitprat gör inte saken bättre skulle jag tro. Det är synd att vi är så indoktrinerade att vi tror att prata skit är bra för någon. Den största förloraren är den som pratar skit, men alla förlorar.

    Det är väl bara uppdateringar som LG är lite sämre på vad gäller frekvens och tid. Tror alla märken har fel i mjukvaran. LG verkar ha rätt få fel.
    Hårdvaranverkar mer komplett än de flesta andra märken som gillar att plocka bort funktioner som många vill ha kvar (3.5-jack, hörlurs-DAC, SD-kort, FM-radio).
     
  8. solgule

    solgule Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2018
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    88
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Last edited: 19 aug 2019
  9. CrazyDriver

    CrazyDriver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Du får väl kalla det skitprat, men det är tyvärr sanning. Jag kör redan med LGs egna launcher och har inte haft problem med stabilitet tidigare. När det gäller mottagningen så var den inte särskilt bra innan heller, men med Pie är den ännu sämre. Kör Telia och min iPhone 6:a har full signal på samma nät.

    Jag håller med om att LG har gjort en del bra saker, som att behålla hörlursuttaget och ha en riktigt bra DAC, men det är ju helheten som räknas.

    När det gäller VoLTE och Wifi Call så är det säkert som du säger, men man blir ju aningen besviken. Min iPhone 6 har kristallklart samtalsljud, men med min betydligt nyare LG i samma nät så är ljudet så dåligt att det är svårt att höra vad den andra säger.
     
  10. solgule

    solgule Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2018
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    88
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Förlåt, menade inte dig i första hand när jag skrev "skitprat" , har tröttnat på forumet. Egentligen har det med vår kultur att göra, så ingens fel och allas fel.
     
  11. frav

    frav Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Halebop, Telia
    Telefon:
    MS L950, LG G7, Moto X4, IP12, IP8P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Telia
    Telefon:
    MS L950, LG G7, Moto X4, IP12, IP8P
    Info:
    Launcher 10
    Fick Juli säkerhetsuppdatering idag för Pie.
     
  12. Kenta2

    Kenta2 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2015
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    96
    Oj maj förra gången och nu juli. Vågar man hoppas på varannan månad framåt nu tro?
     
  13. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Ang volte och wifical är de licens men inte lg som betalar. Det är din operatör som ska betala den licensen vilket de sliter i o göra för lg har för liten andel. Volte finns på tele2 för lg g7 om du har företagsabonemang de har av nån anledning inte betalt för privat
     
  14. CrazyDriver

    CrazyDriver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hur stor chans tror ni att det är att LG G7 får Android 10? Inte för att jag direkt saknar något i Android Pie, men det är lite som att alltid köra runt i förra årets bil. Vill man ha det absolut senaste så måste man köpa en telefon av Google och de säljs ju inte ens här officiellt.
     
  15. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 282
    Mottagna gillanden:
    7 022
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Fick en uppdatering till min LG G7 idag. V20d innehåller september månads säkerhetspatchar.
     
  16. Ugga

    Ugga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2018
    Inlägg:
    1 072
    Mottagna gillanden:
    1 465
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Installerade den precis jag med. :)
     
  17. sebbe98jensen

    sebbe98jensen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2019
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0
    Finns det någon chans att Android pie 10 kommer till LG G7 Thinq??
     
  18. Svampen

    Svampen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    219

    MINA ENHETER

    Tveksam till det, men man hoppas. [emoji16]
     
  19. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    10 är utlovad
    G8 fick 10 idag i korea så kommer nog snart
     
    frav, jagu och Svampen gillar detta.
  20. Ugga

    Ugga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2018
    Inlägg:
    1 072
    Mottagna gillanden:
    1 465
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    November säkerhetsuppdatering finns nu att ladda ned.
     
    svenix gillar detta.