Oppo Reno & Reno 10x Zoom Edition

Diskussion i 'OPPO & Realme' startad av Oceanic, 11 apr 2019.

  1. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Reno 10x Zoom har ju 6,6 tum skärm, nästan lika stor som OnePlus 7 Pro fast man slipper rundade sidor.

    Eller du behöver ännu större?!
     
  2. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 406
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag hade ju en vivo nex s som var lika stor tyckte den känndes alldeles för liten... Ingen höjdare att surfa med eller kolla på video..
     
  3. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Intressant att höra.

    Hade det varit större (heh) marknad för så stora telefoner så hade de säkert funnits en sån variant men jag tror inte det finns tillräckligt med intresse idag.

    Jag antar att det är en god del enklare att producera större skärmar/mobiler, då får man bl.a. mer plats generellt till andra komponenter. Tror bara att vi nått en gräns för vad som är komfortabelt, praktiskt och ergonomiskt, för de flesta (men inte alla!).

    För min del hade jag gärna haft alla komponenter i Reno 10x fast i den mindre Reno-storleken. Synd för oss båda då!
     
  4. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 406
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ja precis... Sedan är ju den det ultra avlånga formatet... Hade den varit lite. Bredare typ 18:9 hade det nog gått bra.

    Men ja så stor skärm jag vill ha som jag har på min mate 20x är inte mainstream storleken men det finns fortfarande många som vill ha så stora... Men om man bara ska släppa en telefon i en storlek så är nog reno lagom storlek... Tycker det är hög tid att att överge tum som enhet kvadrat centimeter ger en mer verklig bild av storleken.
     
  5. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Argh, imperiella måttenheter... finns inget dummare system och något som borde försvinna för evigt!

    Kunde gärna diskutera det vidare med ev. ny beteckning men det blir nog väldigt Off Topic (ännu mer, sorry!)
     
  6. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    [​IMG]
    Nyheter inom Oppo Reno:
    Det kommer ett gäng Oppo Reno2 till Indien (först ut), de visas upp om en vecka.

    De ska vara ersättare för vanliga Reno men nu med fyra kameror på baksidan, varav ena sägs vara 20x hybridzoom (fast på bilderna ser alla kamerorna runda ut, så just det verkar tveksamt).
    De verkar komma i flera versioner (typ "Pro" "Vanlig" och "Light"), kanske bara "Pro"-versionen får 20x zoom.
    De ryktas heta Reno 2, Reno 2F, Reno 2Z.
    Ryktet säger också bland annat: 6,5" AMOLED-skärm, Snapdragon 730G, 4000mAh, 160×74.3×9.5 mm och 189 gram

    Ingen efterträdare till Reno 10x Zoom, än.
     
    ErikS, spigen och Oceanic gillar detta.
  7. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 406
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ska bli spännade hoppas på någon modell med större skärm!
     
  8. spigen

    spigen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2018
    Inlägg:
    482
    Mottagna gillanden:
    469
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro, Huawei P60 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro, Huawei P60 Pro
    Fortfarande svårt att hitta en europeisk butik som säljer Reno 10X global verison. Har hittat den på Amazon.es men kostar där 799 Euro vilket känns som minst 100 för mycket.
     
  9. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    1 620
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro
    Fick hem en Oppo Reno 6/256gb Ocean green med 710 processor. Först så är den otroligt snygg. Gillar också att baksidan inte drar till sig fingeravtryck utan vill man så kan man köra utan skal. Då skärmen är skyddad av gorilla glass 6 och baksidan av 5 så är den inte speciellt repkänslig. Förutom det rent estetiska så tycker jag att man verkligen.får.premiumkänsla när man tar i den. Skärmen påminner.mig lite om vivo Nex S som jag hade förut. Alltså en riktigt bra skärm med bra ljusstyrka . Mobilen känns rapp och inget lagg alls. Color os 6 tycker jag har blivit rätt trev, men.det är en smaksak. Kameran verkar vid ett par testbilder vara riktigt bra den.med. Ska lägga in ett par bilder senare. Har bara positivt att säga om Oppo reno så här långt.
     
    Androis, flipp och Oceanic gillar detta.
  10. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    1 620
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro
    Oceanic gillar detta.
  11. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Fick tag på en Reno 10X via franska ebay för 2000 kr. Den var i nyskick men utan fungerande minneskortsplats. Spelar dock ingen roll för mig då den ändå har 256 GB lagring. Hur som helst är detta fortfarande en bra telefon för de som vill ha en stor och bred skärm utan notch (19.5:9 ratio). Hade nyligen Galaxy Note 10 Plus som släpptes ungefär samtidigt och Reno 10X känns kvickare och lenare samtidigt som man får ungefär samma skärmstorlek utan rundande kanter. Lite samma känsla som OnePlus-telefoner när det gäller flyt. Man saknar förstås 90 eller 120hz men tycker ändå Renon åldrats med mer värdighet jämfört med Note 10+. Kameran verkar också stå sig rätt bra men kan såklart inte mäta sig fullt ut mot dagens flaggskepp.
     
    Last edited: 17 maj 2021
    ruf0ns gillar detta.
  12. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Gick att installera Color OS 11 genom fransk VPN. Jösses vilket flyt det är nu i gränssnittet. Slår MIUI 12 på Mi 10 Pro med SD865. Animationerna är silkeslena.
     
    mullsjomannen gillar detta.