KUGOO S1 Folding Electric Scooter

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Mindir, 15 jan 2019.

  1. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    Nästan 100 mil är ju inte illa! :-)
    Har du märkt av att batteriet inte orkar lika långt som i början ?
    Om JA vad är din gissning i % att det har minskat från när du började köra ?

    Geekbuying säljer också motorhjul som en reservdel.

    Motor + Front Wheel Kits For KUGOO S1 Folding Electric Scooter - Black

    Strax under 1500 spänn.

    Dock kostar en ny S1 strax över 3000...

    Du har ju haft den mindre än ett år så kan ju testa att maila Geekbuying om du nu köpte från dem och berätta om problemet och se om de skickar dig ett nytt motorhjul.
    Inte helt omöjligt att det gör det då du har garanti kvar.
    De verkar ju vara ganska snälla med att skicka reservdelar till folk.
    Skadar inte att testa i alla fall.

    Inte sugen på en S1 Pro ? Runt 3400.
    Gör inte avkall på smidigheten men får skönare däck samt lite större batteri för 400 kronor.

    Troligen kommer det en ny M2 Pro också inom kort men verkar inte lika smidig att fälla ihop men troligen skönare att åka med då den har luftfyllda däck samt troligen stabilare handtag dock lite klenare motor tyvärr...

    M2 Pro - Order the M2 Pro Kugoo E-scooter now on our official site

    Skall bli intressant att se vad M2 Pro kostar sedan.
     
  2. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    Vad fick du för hjul ?

    Borde fått leverans vid det här laget eller ?
     
  3. Mulllvad

    Mulllvad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2018
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    43
    Idag kom det, tog några dagar att få det skickat. Blev faktiskt väldigt förvånad detta är inget av hjulen vi har sett tidigare :O IMG_20190830_111207.jpg
     
    Mindir gillar detta.
  4. Mulllvad

    Mulllvad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2018
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    43
    Härligt 2 kmh snabbare än det gamla däcket får se hur den presterar i praktiken
     

    Bifogade filer:

  5. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Skall vi göra samma tolkning som tidigare så är detta däcket producerat 2019-06-20.
    JILONG är en av fabrikerna som tillverkar KUGOO.
     
  6. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Trevligt. :-)

    Var det med 7,8" hjulinställning eller 8" ?
    Har för mig jag kom upp i 34 med 8" på min tidigare S1a men kommer inte ihåg riktigt.
    Kan också ha varit 32. (WB hjul) Orkar inte gå igenom tråden igen. :-)
     
  7. Mulllvad

    Mulllvad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2018
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    43
    Ska ta en titt, men det verkar som att den riktiga hastigheten är som vanligt kring 28. Förövrigt, hur många (A) vissar din display när motorn får jobba hårt? Känns som att batteriet blivit sämre :O
     
  8. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Har inte kvar min S1 så har inte koll på det.
    Dock tycker jag motorhjulet är ganska likt det som sitter på min S1 Pro. Där står det också JILONG fabriken utsatt och hade 2019-05 något. Så kanske liknande motorhjul som de sedan sätter olika ytterdäck på.
    S1 Pro är något slöare än S1 generellt så kanske har med den saken att göra.
    Kanske var det lite mer kraft i de gamla WB,AT hjulen.

    Skall kolla idag på vägen hem från jobbet vad Amparemätaren visar när jag kör i en uppförsbacke.

    Edit: 1,1A drog det som mest i uppförsbacke. Har för mig det var något liknande på S1.
     
    Last edited: 2 sept 2019
  9. Sust1200

    Sust1200 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2019
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    12
    Kollade på min display när jag körde i en brant backe med lampan på då drog min 1.4 A.

    Är det någon som har funderat på vinterkörning? låter kanske galet men jag är intresserad av de alternativ som finns.
     
  10. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Hur långt har du kört din S1 nu ?

    1.4A var mycket.
    Testade för någon dag sedan i en hyfsad uppförsbacke med lyset på och kom då upp i 1.1A som max. Tror faktiskt inte jag varit över den siffran någon gång.

    Vinterkörning ? - Funkar säkert.
    Dock däcken har ju inte särskilt bra mönsterdjup och har man kört ganska mycket är mönstret ganska uppslitet så kan tänka mig att bromssträckan kan bli lite väl lång när man väl behöver nita om det ligger snö ute.

    Innan jag hade kört i vinterväglag hade jag också sett till att sprayat motorhjulet med något fuktskydd så att inte motorn tar skada.
    Är sedan bottenplattan, kontrollenenheten samt displayn tätat är det nog bra att ge sig ut och testa. :-)

    Hade varit intressant att veta om en Kugoo S1/Pro klarar sig över en svensk vinter med lite modifikationer.
     
  11. danne35

    danne35 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Har kugoo s1 . Någon hade dragit i kablarna som går in på samma ställe i ramen, när jag var inne en affär. Den kablen som sitter överst av de två som går upp till display hade höljet släppt så att man såg de tunna trådarna utan höljet. Det gick att dra det tillbaka och trycka ner den igen, men den gummiliknande isoleringen gick inte riktigt att få tätt. Efter detta började Ah och V krångla på displayn,volten fungerar ok,mellan 36 till 41 Men AH skifftar mellan 00 enda till 11 och batterimättaren kan gå ner till hälften för att sen efter en stund gå tillbaka tillbaka till nästan full igen som den brukar vara, då går också Am mätaren ner igen. Finns det någon som vet hur man kan fixa detta ? Och/eller vilken tätningsmetod som kan täta ingångshålet för de två kablarna. Tack på förhand !
     
  12. Sust1200

    Sust1200 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2019
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    12
    Fick en ny Controllerboard från Geekbuying för att de trode det skulle fixa min längre bromsträcka och trasiga baklampa (det fixade inte sig) Nu får jag enbart ut 1.1A eller 11ah mot det tidigiare 1.4a

    Nu är scootern avsevärt mycket svagare, tidigare backe som jag körde i ca 18-20km/h kommer jag nu upp i ca 10km/h och mycket sämre acceleration än tidigare, väldigt trist. Har skrivit till supporten om detta.
     
  13. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Tråkigt.
    Var inte exakt samma partnummer på kontrollen eller?
     
  14. Sust1200

    Sust1200 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2019
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    12
    Jag lödde om allt igen och satt in den gammla controllern nu är jag tillbaka på 14ah, men allafall Honeycomb hjulet som är bra mycket bättre än orginalet! mycket nöjd, dock skvätter det en heldel när det är blött och allt skvätter upp på benet och ryggen =/
     
    Mindir gillar detta.
  15. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Du kan köpa stänkskydd på Biltema som troligen passar till S1 och S1 Pro som borde hjälpa till. Finns mer info i M365 trådarna. Tittar du högre upp i tråden ser att jag har ett stänkskydd på min S1 Pro. Dock ej från Biltema men principen samma.
     
  16. KaveTheMan

    KaveTheMan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    3
    I ett försök att starta scootern då den vägrade så slog jag till på displayen, scootern startade med displayen pajade. Någon som vet om det är rimligt att byta skärmen i den?
     
  17. Robin94H

    Robin94H Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Hur är det att beställa från Geekbuying.com
    Behöver man köpa dessa också ifall om?
    Räcker det inte med PayPals ”skydd”?
    Add shipping Insurance to your order € 6.09
    Add EU Local Return Service to your order € 2.69

    Eller rekommenderar ni någon annan sida?
     
  18. telgetok

    telgetok Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2013
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är det ingen som satt dit en nyckelbrytare eller nått liknande för låsa på det sättet?
     
  19. MrKugoo

    MrKugoo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2020
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    7
    Köpte en Kugoo s1 i maj 2019, och har sedan dess åkt över 100 mil, förmodligen närmre 150.

    Har läst denna tråd innan och efter köpet och fått hjälp med flera saker. Jag hade planerat att täta med silikon etc innan jag började köra, då jag läst en del här och blivit lite orolig.

    Det rann dock ur sanden och nu har jag kört med den i alla väder, och ibland har det blivit så (även om jag alltid försöker att undvika det) att den stått ute en eller ett par timmar i kraftigt regn, eller körts i regn.

    Trots detta kan jag dock meddela att den inte verkar ha tagit någon som helst skada. Det enda som hänt att att displayen blivit ren efter att det droppade koda på den i somras då den stått under träd.

    Annars är det bara fysiskt det märkts lite hittills, som igår då stället (kickstand) lossnade, vilket jag ska skruva fast när jag skaffat rätt skruvar och muttrar.

    Ville bara säga att även om det såklart är bra att vidta försiktighetsåtgärder med sin Kugoo så tål den en del också, vilket är kul att se! Trodde faktiskt den skulle vara mindre hållbar, när jag köpte den. Blir intressant att följa dess fortsatta liv. Gällande batteriet så är det svårt för mig att säga. Möjligt att det blivit något, marginellt sämre körsträcka, men inget som jag märker av.

    Go Kugoo
     
    Petsson och Mindir gillar detta.
  20. timoat

    timoat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Den här verkar ju svinbra, och kostar nu 3000 kr från Geekbest ink frakt. hur fungerar den på tex skogsstigar eller grusvägar? inte offroad såklart, bara lite mer rough.