Tips: Xiaomi M365 Pro (2019)

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Mart1neZ, 17 feb 2019.

  1. Boboulus

    Boboulus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2019
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    28
    Hjälm är klart ett måste! Jag har en bra cykelhjälm men funderar på en sån hjälm som man kan signalera höger&vänster med. Jag tycker nämligen det känns rätt ostabilt att släppa ena handen från styret för att signalera inför en sväng och det är något man bör göra i trafiken.

    Witt by Livall Universal Helmet Grafitsvart

    Vet inte hur de är annars men ser ut ok. Gillar inte riktigt designen på dem.
     
    carez gillar detta.
  2. carez

    carez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 665
    Mottagna gillanden:
    242

    MINA ENHETER

    Hur pass vattentät skulle ni säga att cykeln är? Vet ju klassning men vad betyder det irl
     
  3. vic18

    vic18 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2018
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    7
    Jag har kör i extrem regn många gånger [emoji13] ingen problem så far
     
  4. carez

    carez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 665
    Mottagna gillanden:
    242

    MINA ENHETER

    Min har börjat knaka och ha sig i styret.
     
  5. Oggenator

    Oggenator Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2016
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3
    Då har du inte förstärkt eller moddat den med något? Tänker om du har dragit på silikon runt öppningen för batteri och kretskort?
     
  6. vic18

    vic18 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2018
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    7
    Nej ingenting
     
  7. Oggenator

    Oggenator Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2016
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3
    Beställde idag klockan 12:00 från Webhallen och fick hem paketet nöstan prick 19:00 via Best. Riktigt nöjd med hemleveransen och att paketet kom välbehållet utan minsta skada. 20190905_190758.jpg

    Då är jag en del av M365 Pro-gänget. Nu ska jag beställa lite prylar från curiousjoe och förbereda mig inför morgondagens jungfrufärd. :D
     
    bosse11 och carez gillar detta.
  8. carez

    carez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 665
    Mottagna gillanden:
    242

    MINA ENHETER

    Vad är top 3 gadjets man bör köpa direkt?
    Ranka era top 3
     
  9. Oggenator

    Oggenator Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2016
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3
    Beror nog mycket på vem man är, vart man kör, hur man har tänkt att använda den osv. Men något som jag personligen misstänker är väldigt bra att investera i är bland annat vibrationsskyddet som man lägger in där man fäller ihop elsparken.

    Detta:

    https://www.curiousjoe.se/product-page/vibration-dampers-v2

    Jag kommer dock beställa det här bland annat:

    https://www.curiousjoe.se/product-page/modification-kit-light
     
  10. Oggenator

    Oggenator Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2016
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3
    Riktigt nöjd med det första intrycket av M365 Pro. Verkligen en stor skillnad gentemot ES2/ES4 samt andra halvdana elsparkar som jag har kört tidigare. Tur att jag inte köpte en ES2.

    Nog för att det finns skavanker på samtliga modeller på marknaden mer eller mindre. Men i överlag måste jag ändå säga att byggkvalitén känns oerhört bastant och bra på M365 Pro. Det är helt klart elsparkarnas Volvo 240 om man säger så, haha.

    Tänker mycket på att den verkar vara relativt lättservad och du behöver inte lämna in den så fort t.ex. skivbromsen krånglar, om du får punktering eller andra problem. Något som en ägare till M365 Pro med engagemang "lätt" kan fixa. Troligen lär man såklart genomlida några droppar svett och tårar. Men det är så man lär sig mer. Det ska vara lite jobbigt i början innan man blir erfaren. Jag kommer försöka bli min egna mekaniker och servicetekniker om man säger så, haha.

    Hur som helst klår den samtliga elsparkar som hyrbolagen erbjuder. När jag drog igång sportläget tänkte jag, "Såja, såja nu får du lugna ner dig lite sparkis. Vi ska också komma hem välbehållna.".
    Med andrao har den sylvass acceleration och motorn känns stark. Då den tar sig upp i de flesta backar utan problem. Skivbromsen ger mig som förare mer kontroll över fordonet jämfört med de elektriska bromsarna på t.ex. ES-modellerna. Använde mest fotbromsen om jag blev tvungen att bromsa med någon ES-modell.

    Pumpade även upp framdäcket till 40psi och bakdäcket till 45psi. Vilket känns lagom för min vikt och förhoppningsvis skjuter jag fram den eventuella punkteringen som en vacker dag troligen kommer ske.

    Annars är jag hittills nöjd med första intrycket som sagt. Körde runt med den sent på kvällen och kan även intyga att LED-lampan fungerar riktigt bra. Körde ibland på vägar där det var kolsvart utan minsta belysning i närheten och jag kunde utan större problem se underlaget framför mig. Perfekt för att undvika eventuella potthål, glasbitar och annat som kan ligga på marken.

    Får se hur jag upplever räckvidden i framtida och om batteriet håller sig friskt en tid framöver. Kommer som sagt bli ett grymt komplement för min elmoppe. Sålde bilen nyligen och försöker klara mig på mindre och effektiva transportmedel nämligen. Kul att se hur det här kommer gå en tid framåt. :)

    Körde ~1,4 mil i alla fall och stannade någon gång med elsparken för att ta en liten kvällsfika vid en mack. Ganska så mediterande att bara köra runt, vilket jag brukar göra med min NIU ibland också.

    Hur som helst förstår jag att de flesta här är fäst vid sina M365 Pro. Nu ska jag bara beställa hem lite tillbehör och annat som kan göra upplevelsen snäppet bättre.

    P_20190905_232258.jpg Screenshot_20190905-234427993.jpg P_20190905_234859.jpg
     
    Last edited: 6 sept 2019
    ENDOSKELLETONT800, Boboulus och carez gillar detta.
  11. Eawo

    Eawo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6
    Min gör det med! Jag har inte kollat närmare på de än men låter som de är från där man viker styret
     
  12. carez

    carez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 665
    Mottagna gillanden:
    242

    MINA ENHETER

    Stör mig på det, idag körde en kompis den och jag hörde hur mycket det lät på sidan... Ännu värre
     
  13. Boboulus

    Boboulus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2019
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    28
    Har du testat att dra åt skruvarna som sitter runt fästet för att se om det löser oljudet?
     
  14. Oggenator

    Oggenator Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2016
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3
    P_20190906_202818.jpg P_20190906_202826.jpg Köpte kabelsamlare för att skydda kablarna någorlunda. Samtidigt blir det lite mer enhetligt på något vis. Ville ha något som var lättillgängligt. Vet inte om katten får för sig att nafsa lätt eller stryka käken mot vissa kablar. Alltid bra att vara på säkra sidan.

    Köpte dessa för 49:- på Clas Ohlson: Kabelsamlare - CO/TECH | Clas Ohlson
     
    Last edited: 7 sept 2019
    bernard gillar detta.
  15. Oggenator

    Oggenator Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2016
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3
    Min chef kom fram till mig på kontoret och var lite halvt som halvt jobbig. Hon började prata om ett annat kontor i kommunen som inte får ta upp sina cykelbatterier till kontoret. Tonerna lät ungefär såhär, "Bla bla bla brandrisk...bla bla bla...men jag personligen har inget emot det....bla bla bla.". Skitlöjligt och typiskt baksträvande beteende för att något är "nytt" och annorlunda.

    Insåg snabbt vad hon ville få sagt och hon gör nu det till en grej såklart. Nu när hon gör det till en grej så kommer det högst troligen leda till att jag inte kommer kunna förvara eller ta min elspark till jobbet längre. Så hon ska kolla upp med några högre chefer eller rättare sagt de som ansvarar för vad som är okej att ta upp till kontoret. Löjligt.

    Vårat kontor är för det första oerhört rymligt. Vi har dessutom mängder av elektronik och annat som har en potentiell högre brandrisk än min M365 Pro som dessutom har BMS. Har inte heller hört något om att det skulle vara vanligt förekommande där de mer etablerade elsparkarna har börjat brinna. Såvida det kanske inte har rört sig om billiga kopior eller liknande.

    Hur som helst har jag eventuellt en lösning och det är att förvara den utomhus eller i trapphuset (om jag har tur). Problemet är att stöld och skadelsgörelser är ganska förekommande i centrum. Så det är egentligen inte särskilt motiverande att parkera den där. Även fast jag har ett grymt lås.

    Hur som helst. Vet ni om det finns ett bra regnskydd som passar hela fordonet så att säga? Ett kapell som liksom är mer utformad för lite mindre storlekar. Blir nog lite för säckigt med ett kapell för cyklar.

    Men jag håller tummarna för att jag får fortsätta ta upp den till kontoret och att ingen reagerar på plan B om jag ställer den lite avsides i trapphuset. Annars blir det som sagt utomhus...
     
  16. yasmeenno1

    yasmeenno1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    "Produkten får inte användas i allmän trafik/väg Eldrivna fordon utan pedaler får ha en maxeffekt på 250W för bruk på allmän väg, högsta tillåtna toppfart är 20 km/h. Är maxfarten över 20km/h får du ej köra på allmän väg. Dock är det tillåtet att använda fordonet på inhägnat område. Använd hjälm och sunt förnuft!"

    vad är nu som gäller?? får jag köra den eller ej... har precis köpt den ,men när jag beställde den på webbhallen fanns inte den här varningen... nu är den överallt... tjejen i butiken till o med frågade om jag är medveten att den får inte köras på allmäna vägar... va faaann...
     
  17. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 739
    Mottagna gillanden:
    44 736
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Haha, ja, så har det varit hela tiden. Det är inte tillåtet att framföra dem på allmän väg. Butikerna har bara varit dåliga på att informera om det.

    Men om man flashar om den till 20km/h möter den kraven för elcykel undantaget motoreffekten. Det är dock något av en gråzon och vi har inte helt lyckats klarlägga om det går att göra så eller ej. Jag lutar åt att det ej räcker själv, då ändringen är lite för enkel att genomföra/ta bort. Den är så att säga inte kvarstående med en omflashning då det bara tar en halv minut att flasha om igen.
     
    Last edited: 7 sept 2019
  18. yasmeenno1

    yasmeenno1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    kan man inte bara köra med eco? så jävla förbannad över detta..varför säljer man dem om dem inte får användas till vad dem är avsädda till??..
     
  19. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 739
    Mottagna gillanden:
    44 736
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, det räcker inte. Du kan nog ångra ditt köp bara, kontakta Webhallen.

    Byt till en Ninebot ES2L på Elgiganten kanske. Den är tillåten.
     
  20. yasmeenno1

    yasmeenno1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    nej jag älskar skiten.. ska köra tills polisen stoppar mig... fuck it...
     
    andersp84 och vonwiffen gillar detta.