Häromdagen hade jag stora problem att få verifierings-SMS från DHL. Det tog mig ca 5 försök innan jag slutligen fick aktiverings-SMS:et. Jag fortsatte testa då jag i Vimla-forumet läst om andra som haft liknande problem, men som slutligen lyckats få SMS:en efter att ha varit ihärdiga.
Det är ett allvarligt problem med SMS som inte kommer in för tvåfaktorinloggning eller för verifiering av nummer. En sådan sak skall bara fungera oavsett vilken profil en operatör har.
Jag skall ta upp DHL i Vimla-forumet, så de får felsöka, men det har varit samma problem med bla Steam och andra tjänster: Steam Guard support
Anledningen till att jag behövde ordna DHL-kontot var för att jag inte fick något SMS från DHL gällande en försändelse jag visste skulle anlända idag och var tvungen att boka om frakten. Antagligen har DHL skickat ett SMS om ombokning som de alltid gör, men som fastnat hos Vimla av någon anledning.
Nu missade jag min försändelse idag på grund av det här och är av den anledningen skapligt förbannad på Vimla.
Last edited: 12 sept 2019