Xiaomi Mi 9 Lite (Mi CC9)

Diskussion i 'Xiaomi Mi 9' startad av flipp, 3 jul 2019.

  1. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    "The Mi CC9 features a 6.39-inch OLED disply, Snapdragon 710 chipset, 6GB of RAM, 64GB or 128GB of internal storage, NFC, 3.5mm jack, USB-C charging, and a 4030mAh battery with 18W fast charging. As the phone is aimed at the youth, it has a 32MP camera up front and a 48MP primary sensor at the back joined by an 8MP wide-angle lens and ToF sensor

    Xiaomi will kick off sales of the Mi CC9 later this month in China, with the 6GB/64GB variant available for 1,799 RMB ($260) and the 6GB/128GB model available for 1,99 RMB ($290)."
    Xiaomi Mi CC9 is here with 32MP front camera, Snapdragon 710 chipset


    View: https://www.youtube.com/watch?v=68YUX7us01c
     
    spigen och Ilter gillar detta.
  2. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Er flere "hands on"/tester på youtube nå. Må si Mi CC9E er den mest interessante, bra kameraoppsett, lav pris, amoled og stort batteri.

    CC9 er for nært priset til 9T, 9T har bedre CPU og ingen notch (for de av oss som syns det er en fordel :P )

    CC9 128Gb er priset rundt $330 for kina versjonen på aliexpress, akkurat samme pris som mi 9t 128Gb.... da velger jeg lett mi 9t, 32mpix selfies er /care.
     
    spigen gillar detta.
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ytterligare en fördel med CC9: lättare och därför bekvämare i handen än 9T.
     
  4. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Hm muligens plast bakside da? Ser ikke ellers hvor det er mulig å få ned vekt vs mi9/9t.

    Håper cc9 og cc9e kommer som årets mi a3 og a3 lite med Android one. Lett beste budsjettmobil 2019. Stort batteri, amoled, 48 mpix + wide kamera og helt ok prosessorer med sd665 og sd710.
     
  5. Ooinaru

    Ooinaru Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2016
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    7
    Håper på det samme, trenger flere telefoner med Android One, gsmarena rapporterer at cc9 serien kan være årets "Mi Ax" telefoner!
     
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Effect gillar detta.
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Mi 9 Lite (global CC9) har dykt upp hos en rad etablerade butiker på Aliexpress nu vilket bekräftar att den släpps mycket snart.
     
  8. spigen

    spigen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2018
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    469
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8Pro, Xiaomi 13Ultra, P60 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8Pro, Xiaomi 13Ultra, P60 Pro
    The device will be available with 4 and 6 GB RAM and 64/128GB storage, expandable via microSD. The Mi 9 Lite will come in White, Blue and Black colors and reservations will open on September 20. The base 4/64GB model starts at €319 ($352) while the 6/128GB variant will set buyers back €349 ($385).
    Från gsmarena.com

    Lite väl högt pris om man jämför med till exempel Mi9T kan jag tycka. Får hoppas att Amazon.es kör något öppningserbjudande som de gjorde med 9T när den släpptes.
     
  9. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Har flera gånger varit på väg att beställa MI 9T men gillar inte popup kameran så jag väntade på CC9 el. som den nu heter MI9 Lite, för jag gillar den snabba ansiktsupplåsningen och notchen stör mig inte alls.
    Den tycks dock i nuläget vara för dyr förhållandevis, så kanske det blir en MI9 T trots allt.
     
  10. Chaosophia

    Chaosophia Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2017
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    18
    Min OnePlus 5 verkar ha tagit ett kast i golvet (tack kära barn!) rätt dåligt och jag verkar bli tvungen att köpa en ny mobil mycket tidigare än vad jag egentligen planerat. Har en lista på krav jag önskar i en ny telefon och Xiaomi Mi 9 Lite verkar ticka alla boxar förutom glaskroppen vad jag lyckats läsa mig till.

    Men den släpps alltså i Spanien nu den 20:e september. Är det någon som vet ungefär hur lång tid det brukar ta innan telefonerna från Xiaomi går att få tag på på den svenska marknaden? Bör jag ge upp något från min kravlista och försöka välja en annan mobil istället eller är det mycket smidigare att beställa från Spanien än vad jag föreställer mig (eventuella garantiärenden och dylikt alltså)?
     
    bernard gillar detta.
  11. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du kan köpa den från Amazon Spanien om den är listad där. De brukar skicka direkt till Sverige, och det medför inga nackdelar egentligen. Rätt smidigt och enkelt, och inte sällan lite billigare trots att den svenska kronan är så dålig.

    Annars är det ju https://www.mi-store.se/sv/ som är generalagent i Sverige, men de listar inte ens produkten ännu.

    Inet brukar vara snabba med att ta in nya Xiaomi-lurar, så du kan hålla ett öga där kanske, eller rentav maila dem och fråga.

    Vad gäller glas är det svårt att undvika idag då så många tillverkare använder det, men försök att hitta ett fodral i silikon eller dylikt, så går det förhoppningsvis bättre nästa gång den åker i marken.
     
    Last edited: 19 sept 2019
    Chaosophia gillar detta.
  12. Chaosophia

    Chaosophia Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2017
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    18
    Ja, så klart! Jag har skrivit till både Inet och Netonnet nu för att se när/om de har planer på att ta in den. Håller tummarna för snart, men annars kommer jag definitivt ha spanska Amazon i bakhuvudet.

    Finns det något bra ställe att köpa mobilskal här i Sverige nu för tiden (om man inte köper de vanligaste märkena och modellerna dvs), eller är det fortfarande eBay och dylikt som gäller?
     
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det finns rätt många att välja på numera, även om inte alla skickar från svenskt lager, så brukar dessa aktörer hålla en leveranstid på ~2-3 dagar:
    MyTrendyPhone | Billiga mobiltillbehör & mobilskal i Sverige - Fri frakt
    Mobilskal, mobilfodral & mobiltillbehör - Fri frakt hos SkalHuset.se
     
    Chaosophia gillar detta.
  14. dunderbusen

    dunderbusen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2012
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Halebop 4G+
    Telefon:
    Mi9 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop 4G+
    Telefon:
    Mi9 128GB
    Skal har jag alltid köpt på eBay både till äldre Samsung och nu till Mi9. Tror dom kostade 18kr styck el nått. Fick fyra skal med frakt och tull till priset av ett i Sverige.
     
    Chaosophia och bernard gillar detta.
  15. Chaosophia

    Chaosophia Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2017
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    18
    Tack för tips!

    Ja, jag brukade köpa från ebay förut också men nu tycker jag att det tar alldeles för lång tid för allt. Plus att tullverket håller mina paket gisslan för länge så fort jag beställer utanför EU. Tyvärr med lösensumma alldeles för ofta också.
     
  16. Chaosophia

    Chaosophia Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2017
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    18
    Kan ju tillägga att varken mi-store.se eller netonnet har några konkreta planer på att ta in Mi 9 Lite. OM mi-store gör det är det först i slutet av oktober isåfall. Inet skulle göra efterforskningar och återkomma när de fått svar från deras inköpare.
     
    bernard gillar detta.
  17. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 692
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Jag gör det fortfarande, men ställer in eBay på att bara visa säljare inom Europa, då får man ingen tull eller så
     
    flipp gillar detta.
  18. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jag har ändrat rubriken på tråden nu till Mi 9 Lite. Är klart intresserad av att denna lur då jag får ont i handleden av tunga och tunna telefoner. Mi 9 Lite har fördelen att den båda är ganska tjock (8.7mm) och relativt lätt (179g) vilket gör att den belastar handleden mindre p g a lägre densitet. Som du är inne på är den dock omotiverat dyr i dagsläget. På Aliexpress kan man köpa den kinesiska versionen nu för $216 jag hoppas den globala kommer ner i pris relativt snart. K20 kostar $240 på Ali express vilket tyder på att CC9 faktiskt är billigare än K20 (Mi 9T) i Kina.
     
    ffodil gillar detta.
  19. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Upptäckte nyss att någon startat en alternativ tråd om Mi 9 Lite i Mi 9 forumet. Har nu slagit ihop trådarna.
     
    Chaosophia gillar detta.
  20. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro