Kan inte logga in på vissa ställen

Diskussion i 'Google Pixel 3a / Pixel 3a XL' startad av Zoulfly, 19 sept 2019.

  1. Zoulfly

    Zoulfly Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2019
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    6
    Hej,

    Har en sprillans Google Pixel 3a med ett konstigt problem. När jag är uppkopplad via mobilnätet så kan jag inte logga in på flashback.org. Får "Webbplatsen kan inte nås. www.flashback.org tog för lång tid på sig att svara".

    Jag kan inte heller logga in på min bankapp för Handelsbanken privat. Då får jag "Fel. Nätverksuppkopplingen förlorades tillfälligt. Försök att logga in igen."

    Däremot funkar det bra att logga in på allting om jag är uppkopplad via wifi.
    Det funkar alldeles utmärkt när mitt sim-kort sitter i min OnePlus 6.

    Det här är dessutom min andra Pixel 3a med exakt samma problem. Förra skickade jag tillbaka till Tyskland och fick pengarna tillbaka och hoppades på att det var ett engångsproblem. Men så verkar det inte vara.

    Nån som har en susning om vad det här kan vara för fel???
     
  2. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Enklaste lösningen är kanske att byta simkort ändå? När jag jobbade i butik var det förvånansvärt många gånger SIM-kort ställde till med liknande problem. Bara för att utesluta, tänker eftersom du haft exakt samma problem med två telefoner (även om det fungerar i oneplus)
     
    bernard gillar detta.
  3. Zoulfly

    Zoulfly Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2019
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    6
    Oki. Det är ju lätt gjort, så jag ska testa det. Tack för tips!
     
    erik.rahm och bernard gillar detta.
  4. Zoulfly

    Zoulfly Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2019
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    6
     
  5. Zoulfly

    Zoulfly Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2019
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    6
    Ytterligare information i det här ämnet...

    Det verkar som att telefonen av någon anledning uppfattas som att den är i Tyskland. När jag ex. ska in på C More, så får jag meddelande:

    "Din region är dold. Du verkar använda en trafikanonymiserande tjänst som VPN eller proxy. Stäng av den för att få tillgång till vårt innehåll igen."

    Jag kör ju svenskt SIM-kort men telefonen är köpt från Tyskland via amazon.

    Någon som vet hur jag återställer telefonen till helt svensk eller vad det nu är man ska göra???