Tips: Den stora tillbehörstråden Samsung Galaxy S8

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av Swedroid, 11 mar 2017.

  1. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Nu har den dagen kommit då även jag har tappat ner min telefon i asfalten så att skärmen i hörnet i nederkant har krossats och blivit en spricka.

    Skärmen ska jag få byta via försäkringsbolaget.

    Så min fråga är.. vad rekommenderas jag att skydda telefonen med?
    Framförallt skärmen. Jag har testat skyddsglas men den kastade jag bort direkt efter ett test.
    Släppte i kanterna bland annat och "glappade" när man tryckte på vissa ställen på ytan.

    Skyddsfilm har jag dock inte testat. Detta verkar ju vara det bästa alternativet?
    Men det skyddar väl inte om olyckan skulle vara framme igen? Skyddar väl mest bara mot typ eventuellt skav mot nycklar, mynt osv?

    Ett skal skyddar ju mest baksidan och sidorna runt om. Iofs beror det på vilken modell man har men.
    Den jag har är öppen ner till och skärmen är blottad i hörnen. Det verkar som att hörnen är den svaga punkten. Tappat ner telefonen en gång i somras också då krossades ett hörn i överkant och en spricka.
    Klarat mig från sprickor på den stora ytan så att säga.

    Är lite anti plånboksfodral då jag tycker att det är lite "mekkigt" det är ingenting som jag använder att ha kort i. Jag använder min telefonhållare i bilen från Brodit så telefonen trycks ner i en skåra.
    Inte hittat någon vettig hållare med magnet. De som man sätter i ventilationsgallren funkar inte då mina "galler" är vinklade mycket neråt trots att jag vinklar upp. Sen viker de sig ner av tyngden från telefonen.
    Lämnar dessutom fula märken efter sig.

    Så, tips mottages gärna på: 1. telefonhållare med magnet men kan även tänka mig att göra någon DIY.. någon typ av magnetremsa att klistra fast på broditfästplattan. Det borde väl fungera? Om jag skruvar loss själva hållaren.

    2. Skärmskydd i plastfilm eller glas
    3. Eventuellt skal som täcker kanterna/hörnen och ytan över skärmen.
     
  2. tictoc

    tictoc Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    1. Om du inte använder cd-n kan den här fungera: https://www.amazon.com/gp/product/B07PXW152N/?tag=oid08-20

    2. Sedan tycker jag att Mediamarkts skärmskydd för 299:- (som de skär till i Kundtjänstdisken och monterar) fungerar väldigt bra. Du får även byta skydd gratis om det släpper i kanterna.
     
  3. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 118
    Mottagna gillanden:
    1 052
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
  4. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER